درگ پورشه 911 هیبرید جدید با کاررا GTS قبلی، سریع‌تر از اعداد اعلامی!

پورشه ۹۱۱ هم سرانجام وارد عصر الکتریکی‌سازی شد و حالا نسخهٔ هیبریدی جدید آن در مسابقهٔ درگ در برابر GTS غیرهیبریدی قبلی قرار گرفته است.

پورشه ۹۱۱ کاررا GTS قبلی به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز بود که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در کاررا GTS هیبریدی اما شاهد یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت جدید هستیم که فقط یک توربوشارژر دارد و خروجی آن با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور، به‌تنهایی مشابه نسخهٔ قبلی است. بااین‌حال، یک موتور الکتریکی هم در گیربکس دوکلاچه نصب شده است که مجموع خروجی را به ۵۴۰ اسب بخار قدرت و ۶۱۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند.

به دلیل وجود سیستم هیبریدی، طبیعی است که GTS جدید سنگین‌تر از قبل شده باشد اما این افزایش وزن تنها ۵۰ کیلوگرم است و حالا وزن نسخهٔ هیبریدی به ۱۵۹۵ کیلوگرم رسیده درحالی‌که این عدد برای نسخهٔ قبلی ۱۵۴۵ کیلوگرم بود. هردو خودرو دیفرانسیل عقب هستند و هردو از گیربکس هشت سرعته دوکلاچه پورشه استفاده می‌کنند. در این مسابقه بین دو نسخهٔ ۹۱۱ کاررا GTS، مت واتسون به همراه رانندهٔ سابق فرمول یک و سفیر کنونی برند پورشه، «مارک وبر» با خودروها رانندگی می‌کنند.

به دلیل توانایی‌های رانندگی بیشتر وبر، رانندگی با GTS قدیمی به او سپرده می‌شود و مت پشت فرمان نسخهٔ هیبریدی جدید می‌نشیند. ابتدا دو مسابقهٔ درگ با این شرایط برگزار می‌شود که در هردو، ۹۱۱ هیبریدی به لطف قدرت بیشتر به پیروزی می‌رسد حتی با وجودی که در درگ اول با مشکل کشش مواجه می‌شود و ابتدا کمی عقب می‌افتد. سپس راننده‌ها جابجا می‌شوند و اینجا است که مهارت‌های رانندهٔ فرمول یک خود را نشان می‌دهند زیرا وبر استرالیایی پشت فرمان GTS هیبریدی با اختلاف زیادی برنده می‌شود و زمان ۱۰.۹ ثانیه را ثبت می‌کند درحالی‌که ۱۱.۴ ثانیه طول می‌کشد تا مت واتسون با GTS قدیمی از خط پایان عبور کند.

این در حالی است که پورشه برای GTS هیبریدی زمان پیمودن ۴۰۰ متر را ۱۱ ثانیه اعلام کرده و وبر در این مسابقه حتی زمانی بهتر از این را به ثبت می‌رساند. البته وقتی یک رانندهٔ فرمول یک پشت فرمان خودرویی بنشیند، بهتر عمل کرد از اعداد اعلامی سازنده خیلی عجیب نخواهد بود.

مقایسهٔ مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ GTS هیبریدی پورشه ۹۱۱ GTS قبلی
پیشرانه ۳.۶ لیتری H6 توربو ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار ۵۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۷۰ نیوتن متر ۶۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته دوکلاچه
عقب عقب عقب
وزن ۱۵۴۵ کیلوگرم ۱۵۹۵ کیلوگرم
قیمت ۱۵۵ هزار یورو ۱۷۰ هزار یورو

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۴ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

درگ فورد موستانگ GT جدید با تویوتا سوپرا، نیسان Z و شورلت کامارو

آیا نسل هفتم فورد موستانگ GT با پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی حریف دو رقیب ژاپنی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *