درگ هاچ‌بک‌های داغ آلمانی، آئودی S3، گلف R، بی‌ام‌و M135i و مرسدس A35

از بین چهار هاچ‌بک اسپرت آلمانی چهارچرخ محرک با پیشرانه‌های ۲ لیتری توربو و قدرت‌های نزدیک به هم، کدام‌یک سریع‌تر خواهد بود؟

جدیدترین خودروی این جمع تمام آلمانی، آئودی S3 است که به‌تازگی مورد به‌روزرسانی قرار گرفته است و خروجی پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن به ۳۳۳ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است تا قوی‌ترین عضو گروه لقب گیرد هرچند که با وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم، سنگین‌ترین هاچ‌بک این رقابت هم به‌حساب می‌آید. فولکس‌واگن گلف R نیز اساساً پسرعموی ارزان‌تر S3 محسوب می‌شود زیرا از همان پلت‌فرم، پیشرانه، گیربکس دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک استفاده می‌کند و با ۳۲۰ اسب بخار قدرت، فقط کمی ضعیف‌تر است. البته در فیس‌لیفت گلف R قدرت این خودرو هم مثل آئودی به ۳۳۳ اسب بخار افزایش پیدا کرده ولی در اینجا همان نسخهٔ قبلی را داریم.

ب‌ام‌و M135i حاضر در این ویدئو نیز از نسل قبلی است که پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بااین‌حال، در نسل جدید سری ۱ که به‌تازگی معرفی شده، این اعداد در نسخهٔ بازار اروپا به ۳۰۰ اسب بخار و ۴۰۰ نیوتن متر کاهش پیدا کرده است. M135i با وزن ۱۵۲۵ کیلوگرم، در کنار گلف R سبک‌ترین عضو گروه به‌حساب می‌آید. در آخر هم به مرسدس A35 می‌رسیم که مثل سه هاچ‌بک قبلی به پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است اما این موتور با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، پایین‌ترین خروجی را دارد. A35 با وزن ۱۵۷۰ کیلوگرم، بین آئودی و دو هاچ‌بک دیگر قرار می‌گیرد.

با شروع مسابقهٔ درگ، ابتدا چهار خودرو تقریباً پابه‌پای هم پیش می‌روند اما رفته‌رفته فاصله‌ها نمایان می‌شود. در پایان، گلف و آئودی هم‌زمان ظرف ۱۲.۹ ثانیه به خط پایان می‌رسند اما حرکت آهسته نشان می‌دهد که S3 به‌اندازهٔ یک بندانگشت جلوتر است و بنابراین پیروز این درگ محسوب می‌شود. ب‌ام‌و نیز با زمان ۱۳.۱ ثانیه در جایگاه سوم قرار می‌گیرد و مرسدس هم با ۱۳.۲ ثانیه نمی‌تواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. پس‌ازاین، چند مسابقهٔ رولینگ بین هاچ‌بک‌ها برگزار می‌شود که می‌توانید نتیجهٔ آن را در ویدئوی زیر تماشا کنید.

مشخصات فنی

آئودی S3 فولکس‌واگن گلف R ب‌ام‌و M135i مرسدس A35 AMG
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو
قدرت ۳۳۳ اسب بخار ۳۲۰ اسب بخار ۳۰۶ اسب بخار
گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر ۴۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
وزن ۱۶۱۰ کیلوگرم ۱۵۲۵ کیلوگرم ۱۵۷۰ کیلوگرم
قیمت ۴۴,۴۴۵ پوند ۴۳,۴۴۵ پوند ۴۴,۰۷۰ پوند ۴۶,۰۰۰ پوند

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

انتشار تیزر آخرین قسمت گرند تور، جذاب‌ترین برنامه خودرویی به پایان رسید

آخرین قسمت گرند تور که در زیمباوه فیلم‌برداری شده، ۲۳ شهریور پخش خواهد شد و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد