درآمد سخت‌افزار ایکس باکس در یک سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است

شرکت مایکروسافت در جدیدترین گزارش سالانه مالی خود مشخص کرد درآمد انواع سخت‌افزار ایکس‌باکس نسبت به بازه زمانی قبلی با کاهش ۱۳ درصدی روبرو شده است.

شرکت مایکروسافت گزارشی از عملکرد مالی خود در سال مالی ۲۰۲۴ منتشر کرد که بازه زمانی ۱۰ تیر ۱۴۰۲ تا ۹ مرداد ۱۴۰۳ را شامل می‌شود. بخشی از این گزارش به عملکرد برند ایکس‌باکس اختصاص دارد که فروش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این برند هم در آن به چشم می‌خورد.

طبق این گزارش، درآمد بخش سخت‌افزار ایکس باکس طی سه‌ماهه چهارم این بازه زمانی با ۴۲ درصد کاهش روبرو بوده که باعث شده است مجموع درآمد سخت‌افزاری این برند در سال مالی ۲۰۲۴ با ۱۳ درصد کاهش روبرو شود. این کاهش به خاطر فروش تعداد کمتری از کنسول‌های ایکس‌باکس رقم خورد.

مدیر مالی مایکروسافت «ایمی هود» در این گزارش ابراز کرد این روند کاهش فروش احتمالا در سال مالی ۲۰۲۵ ادامه خواهد یافت. اما از سوی دیگر فروش محتوا و اشتراک‌های ایکس‌باکس توانستند به این کاهش تعادل ببخشند. درآمد این بخش در سه‌ماهه چهارم با ۶۱ درصد افزایش روبرو شد که دلیل اصلی آن را می‌توان ملحق شدن عناوین شرکت اکتیویژن بلیزارد به این بخش دانست.

مایکروسافت در ادامه آماری از درآمد این بخش طی کل سال مالی ارائه می‌دهد که طبق آن، درآمد بخش گیمینگ نسبت به سال مالی گذشته ۶ میلیارد دلار، معادل ۳۹ درصد افزایش یافته است؛ روندی مثبت که مایکروسافت موفق شد با رشد میزان محتوای خود به آن دست پیدا کند. بخش محتوا و اشتراک ایکس‌باکس به طور مستقل با افزایش قابل توجه ۵۰ درصدی درآمد روبرو بودند.

مایکروسافت طی بحث در رابطه با برنامه‌های آینده خود حول برند ایکس‌باکس، بیان کرد تنها روی فروش کنسول تمرکز نمی‌کند و دنبال راه‌ها و روش‌های جدیدی برای جذب گیمرها به اکوسیستم خود است. این روش‌ها شامل بازی‌ها فرست‌پارتی و تردپارتی مختلف و همچنین، فروشگاه دیجیتالی، تبلیغات و اشتراک‌ها می‌شود.

یکی از اقدامات جدیدی که ایکس‌باکس در این رابطه انجام داد، تغییراتی در رده‌های مختلف سرویس گیم پس بود که البته با انتقاد تعداد زیادی از کاربران روبرو شد. همچنین شایعات حاکی از آن است که مایکروسافت در آینده رده‌های بیشتری همچون رده خانوادگی برای چند نفر، رده مخصوص کلاد و حتی یک رده گیم پس دارای تبلیغات در دسترس قرار دهد.


منبع: https://vigiato.net/p/487189

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آموزش ۲ روش ساده ساخت اکانت Xbox + راهنمای جامع تصویری

چه از کاربران رایانه‌های شخصی باشید و چه به تازگی کنسول ایکس‌ باکس خریداری کرده‌اید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد