دبیرکل ناتو: در سال آینده ۴۰ میلیارد یورو به اوکراین کمک خواهیم کرد

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از اوکراین اینفو، دبیرکل ناتو با بیان اینکه اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی از یاری کی‌یف خسته نخواهند شد، گفت: در جریان اولین نشست عمومی سران ناتو در واشنگتن، اعضای این پیمان نظامی توافق کردند که سال آینده ۴۰ میلیارد یورو کمک نظامی به اوکراین ارائه کنند.

استولتنبرگ در ادامه سخنان خود به ضرورت تقویت نیروهای اوکراین و ایجاد نیروی بازدارندگی نظامی در این کشور تاکید کرد و افزود: هدف ما از تصویب این کمک مالی به کی‌یف، ساختن ارتشی است که نه فقط امروز موفق شود تجاوز روسیه به خاک این کشور را با شکست مواجه کند بلکه در آینده نیز از تکرار مجدد این تجاوز جلوگیری کند.

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه این کمک ۴۰ میلیارد یورویی در حقیقت به عنوان حداقل و پایه کمک ناتو به اوکراین در سال آینده در نظر گرفته شده است، یادآور شد: ما همچنین موافقت کردیم که موضوع کمک‌های ناتو به اوکراین را در اجلاس خود در سال ۲۰۲۵ نیز مورد بررسی قرار دهیم.

استولتنبرگ در ادامه با تاکید بر اینکه ناتو این تصمیم را نه با نیت طولانی کردن جنگ میان روسیه و اوکراین بلکه برعکس، برای پایان دادن به آن در اسرع وقت اتخاذ کرده است، خاطرنشان کرد: البته سریع‌ترین راه برای پایان دادن به یک جنگ، شکست خوردن در آن است اما شکست، صلح را به ارمغان نخواهد آورد.

دبیرکل ناتو در ادامه سخنان خود با یادآوری اینکه شکست خوردن در جنگ، فقط اشغالگری را به همراه خواهد داشت، گفت: بنابراین اگر نمی‌خواهیم کی‌یف در این جنگ شکست بخورد و اگر تمایل نداریم تا در برابر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه سر تعظیم فرود بیاوریم، باید تعهد و عزم خود را در قبال اوکراین نشان دهیم.

استولتنبرگ در ادامه با بیان اینکه باید با تصمیمات و اقدامات خود این موضوع را به مسکو بفهمانیم که از حمایت کردن از کی‌یف خسته نشده و پا پس نخواهیم کشید، تاکید کرد: هر چه حمایت ما از اوکراین قوی‌تر و پایدارتر باشد، روسیه سریع‌تر متوجه خواهد شد که نمی‌تواند با تداوم تجاوز خود به این کشور، دوستان و حامیان اوکراین را خسته کرده و از میدان به در کند.

به نوشته اوکراین اینفو، نشست سران ناتو در هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس این اتحاد نظامی در واشنگتن در حال برگزاری است که یکی از موضوعات اصلی آن افزایش کمک‌های مالی و نظامی به اوکراین است.

به گزارش ایرنا، نشست سران ناتو از روز سه‌شنبه (۹ جولای / ۱۹ تیر) در واشنگتن آغاز شده و قرار است تا روز پنجشنبه (۱۱ جولای / ۲۱ تیر) ادامه پیدا کند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مقام روس: مسکو امیدوار به امضای توافقنامه همکاری جامع با تهران در آینده نزدیک است

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، معاون وزیر خارجه روسیه به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد