دانلود ریلز اینستاگرام؛ بدون نیاز به برنامه جانبی

احتمالا برای شما هم پیش آمده که با ریلزهای جالبی در اینستاگرام برخورد کرده‌اید که دوست داشته‌اید آن‌ها را در گوشی خود ذخیره کنید. این کار می‌تواند برای دسترسی به آن ریلز در آینده یا ارسال برای دوستانی که از اینستاگرام استفاده نمی‌کنند، مفید باشد. در این مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه بدون نیاز به برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های واسطه‌ و مشکوک، ریلز اینستاگرام را مستقیما روی گوشی خود دانلود کنید.

دانلود ریلز اینستاگرام

پیش از این، اگر در اینستاگرام با ریلز جذابی برخورد می‌کردید که می‌خواستید آن را ذخیره کنید، باید از وب‌سایت‌های دانلودکننده یا برنامه‌های جداگانه‌ای روی گوشی هوشمند خود استفاده می‌کردید. این سرویس‌ها اغلب سرشار از تبلیغات هستند. اما اینستاگرام خوشبختانه برای حل این مشکل، قابلیت دانلود ریلز را درون خود این اپ قرار داده است. این یعنی می‌توانید بدون نیاز به هیچ ابزار خارجی، ریلز را مستقیماً روی گوشی هوشمند خود دانلود کنید.

برای شروع، ابتدا ریلزی که می‌خواهید دانلود کنید را پیدا کنید. سپس، روی آیکون اشتراک‌گذاری ضربه بزنید و از منویی که ظاهر می‌شود، گزینه «دانلود» را انتخاب کنید.

با این کار، اینستاگرام دانلود ریلز را آغاز خواهد کرد. بسته به طول و کیفیت ریلز، فرایند دانلود ممکن است کمی طول بکشد. پس از اتمام دانلود، می‌توانید ویدیو را در گالری گوشی خود پیدا کنید و از آنجا با استفاده از سایر برنامه‌های اشتراک‌گذاری که روی دستگاه خود دارید، آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

چرا امکان دانلود برخی از ریلزها وجود ندارد؟

حتی اگر مراحل بالا را به درستی دنبال کنید، ممکن است همچنان با ریلزهایی مواجه شوید که گزینه دانلود را نشان نمی‌دهند. این اتفاق معمولا برای ریلزهایی می‌افتد که به صورت خصوصی آپلود شده‌اند. به عبارت دیگر، اگر ریلزی که می‌خواهید دانلود کنید متعلق به یک حساب کاربری خصوصی باشد که به شما اجازه فالو کردن آن را داده است، امکان دانلود آن ویدیو را نخواهید داشت.

علاوه بر این، اینستاگرام یک تنظیمات دارد که به کاربر آپلودکننده اجازه می‌دهد تا دانلود ریلز توسط سایرین، حتی زمانی که حساب آن‌ها عمومی است، را غیرفعال کند. برای تنظیم این گزینه برای حساب خودتان، به پروفایل اینستاگرام خود بروید، روی آیکون منو (سه خط افقی) در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و سپس در این مسیر، گزینه‌ی نهایی Settings and Privacy > Sharing and Remixes> Allow people to download your Reels را غیرفعال کنید.

اگر شخصی که ریلز او را می‌خواهید دانلود کنید، این گزینه را غیرفعال کرده باشد، حتی با عمومی بودن حساب کاربری‌اش، امکان دانلود ریلز او را نخواهید داشت.

این دو مورد، دلایل اصلی عدم نمایش گزینه دانلود برای برخی ریلزها هستند. با این حال، ممکن است گاهی اوقات به دلیل باگ یا اشکال موقتی، گزینه دانلود نمایش داده نشود. در چنین شرایطی، می‌توانید سعی کنید اپلیکیشن اینستاگرام خود را به‌روزرسانی کنید.


به خاطر داشته باشید که ریلز دانلود شده، شامل نام کاربری فرد آپلودکننده آن خواهد بود. این کار، رویه‌ای مناسب از سوی اینستاگرام است. به این ترتیب، هر شخصی که ریلز با او به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌داند که سازنده آن چه کسی است و می‌تواند برای دیدن ریلزهای بیشتر به حساب کاربری او مراجعه کند. اگر هم به دنبال دانلود استوری اینستاگرام هستید، برای این کار هم روش‌های مختلفی وجود دارد. در نهایت باید بگوییم برای خرید گوشی می‌توانید به فروشگاه دیجی‌کالا سر بزنید و از بین گزینه‌های متنوعی، مدل موردنظر خود را انتخاب کنید.

منبع: HowToGeek

نوشته دانلود ریلز اینستاگرام؛ بدون نیاز به برنامه جانبی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

راهنمای خرید بهترین وبکم؛ ۱۰ دستگاه پرفروش برای جلسات کاری • دیجی‌کالا مگ

برای خرید بهترین وبکم بازار نیاز است تا محصولات زیادی را زیر و رو کرده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *