دانلود درایور گرافیکی کوالکام اسنپدراگون Qualcomm Snapdragon Elite X

بروز شده به جدیدترین ورژن

کوالکام یکی از بزرگ‌ترین نام‌های پنهان در دستگاه‌های تلفن همراه است که مشهورترین چیپ‌های اسنپدراگون را تولید می‌کند که قدرت بسیاری از بهترین تلفن‌های اندرویدی را فراهم می‌کنند. اما از زمانی که چند سال پیش توجه خود را به لپ‌تاپ‌ها انتقال داده است، چیپ‌های پردازشگر لپ‌تاپ ویندوز کوالکام با مشکلات عملکرد و سازگاری بزرگی روبرو شده‌اند. چیپ‌های کوالکام اسنپدراگون X Plus و اسنپدراگون X Elite که در اواخر سال 2023 و اوایل سال 2024 معرفی شدند، به نظر می‌رسد تلاش برای اصلاح مسیر خود را دارند و در عملکرد پردازشی دفترچه راهنمایی نوت بوک را در سرعت، کارایی و شتابدهی هوش مصنوعی ارتقا می‌دهند.

اخیراً مایکروسافت و کوالکام نام مستعار کامپیوتر شخصی ویندوز Copilot Plus PC را به همراه لپ‌تاپ‌های جدیدی که بر اساس این چیپ‌ها ساخته شده‌اند، اعلام کردند، که وقت مناسبی است برای بحث درباره چیپ‌ها است: چه ارائه‌هایی دارند، کجا می‌توان آن‌ها را پیدا کرد و چه معنایی برای دسته‌های جدیدی از کامپیوترها که بر روی آن‌ها اجرا خواهند شد خواهند داشت.

چیپ‌های اسنپدراگون X Plus و X Elite چیست؟

اسنپدراگون X Plus و X Elite خانواده‌ای از سیستم‌های تراشه‌ای هستند که بسیاری از اجزا کامپیوتری را در یک بسته ترکیب می‌کند. این یک رویکرد رایج است، زیرا بسیاری از چیپ‌های اینتل، ای‌ام‌دی و اپل همچنین دارای پردازنده‌های گرافیکی، کنترل‌کننده‌های حافظه و موارد دیگری که به همراه پردازنده مرکزی در یک چیپ یکپارچه شده‌اند. اخیراً نیز واحدهای پردازش عصبی را نیز در چیپ‌ها قرار داده‌اند.

آنچه چیپ‌های اسنپدراگون را متمایز می‌کند این است که از معماری مبتنی بر ARM به جای معماری x86 که تقریباً دهه‌ها در فضای محاسبات شخصی بوده است، استفاده می‌کند تا Apple چیپ‌های خود مبتنی بر ARM را معرفی کرد. یکی از مشکلات لپ‌تاپ‌های قبلی مبتنی بر ARM این بود که بسیاری از برنامه‌های محبوب به سادگی برای آن طراحی نشده بودند، به جای آن که برای معماری x86 کدنویسی شوند. این مورد نیاز به کد سطح پایین متفاوت یا لایه ترجمه‌ای مانند Rosetta اپل برای اجرای برنامه‌ها در معماری ARM را دارد.

این در گذشته مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ برخی از برنامه‌ها به سادگی کار نمی‌کردند و برخی دیگر نرخ عملکرد آن‌ها پایین بود، هیچ دلیلی برای اینکه سازگاری برای این چیپ‌های جدید نیز مشکل‌ساز نشود، وجود ندارد. اما مایکروسافت تلاش کرده است تا با چیپ‌های جدید Snapdragon X سازگاری و عملکرد سریع برای صدها برنامه محبوب را تضمین کند، و از یک شبیه‌ساز خاص به نام Prism برای اجرای برنامه‌های غیرملی استفاده می‌کند.

علاوه بر اختلاف ARM، چیپ‌های اسنپدراگون X Plus و X Elite دارای امکانات زیادی هستند که با سایر چیپ‌های مدرن لپ‌تاپ مشترک هستند. آن‌ها بین 10 و 12 هسته CPU با عملکرد بالا (نسل فعلی Oryon) دارند. آن‌ها حافظه سریع و کم‌مصرف LPDDR5x را پشتیبانی می‌کنند و شامل یک GPU یکپارچه هم هستند – در حال حاضر Adreno. و مانند چیپ‌های جدیدتر از رقبا، یک NPU اختصاصی نیز دارند که برای انجام وظایف پایه مبتنی بر هوش مصنوعی با مصرف کمتر انرژی با CPU و GPU طراحی شده است. نرم‌افزار بار‌های کاری مربوط را از CPU و GPU به NPU منتقل می‌کند تا انرژی نگهداری شود.

کوالکام بسیاری از عملکرد اجزای خود را مورد تبلیغ قرار داده است. کوالکام می‌گوید که NPU Hexagon خود با 45 ترا-عملکرد در ثانیه یا TOPS، “سریع‌ترین NPU جهان برای لپ‌تاپ‌ها” است. شایسته ذکر است که پردازنده‌های گرافیکی جداگانه موجود در لپ‌تاپ‌ها می‌توانند TOPS‌های بالاتری ارائه دهند، اما با مصرف انرژی بیشتر.

دانلود

دانلود درایور کارت گرافیک آدرنو Qualcomm Adreno برای ویندوز 11

نسخه حجم سرور پی سی دی
v200.0.24.0 234MB DOWNLOAD

– رمز فایل: www.p30day.com

راهنمای نصب

1. فایل دانلود شده را با برنامه Winrar باز کنید و extract کنید.

2. نرم افزار را نصب کنید.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دانلود Ashampoo Antispy for Windows 10 v1.6.0 – جلوگیری از مصرف اضافی اینترنت در ویندوز 10

Ashampoo Antispy for Windows 10 ابزار ویژه ضد جاسوسی برای کاربران ویندوز محبوب 10 می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *