داده‌‌های تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) منتشر شد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟

داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) چند دقیقه قبل منتشر شد و به نظر می‌رسد که به رشد قیمت بیت کوین کمک کرده است.

خلاصه خبر

  • رشد GDP آمریکا به ۱.۳ درصد رسید.
  • این مقدار بیشتر از پیش‌بینی تحلیلگران بود و به رشد بیت کوین کمک کرد.

به گزارش کوین گیپ، داده‌های مربوط به رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ منتشر شد. شایان ذکر است این شاخص در مدت مذکور به محدوده ۱.۳ درصد رسید. داده‌های اولیه نشان می‌دادند که GDP آمریکا در سه ماهه اول ۲۰۲۴ به ۱.۶ درصد می‌رسد. این در حالی است که شاخص مذکور در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ در محدوده ۳.۴ درصد قرار داشت.

انتشار داده‌های اولیه GDP در ماه قبل بر احساسات سرمایه‌گذاران بازارهای مالی مثل بیت کوین تاثیر گذاشت و به افزایش فشار فروش آن‌ها کمک کرد. به همین خاطر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند که این شاخص به ۱.۲ درصد برسد. به نظر می‌رسد بیشتر بودن داده‌های واقعی از پیش‌بینی تحلیلگران تا حدودی به تقویت احساسات معامله‌گران و افزایش قیمت بیت‌ ‌کوین کمک کرده است.

شایان ذکر است که بعد از انتشار این خبر قیمت بیت کوین از محدوده ۶۷٬۷۰۰ دلار به بالای محدوده ۶۸٬۰۰۰ دلار رسید. البته نوسانات این ارز دیجیتال همچنان ادامه دارد و بخشی از رشد آن از دست رفته‌ است.

نمودار ۳۰ دقیقه‌ای قیمت بیت کوین

در هر صورت معامله‌گران همچنان منتظر کاهش نرخ بهره آمریکا هستند. البته اکثر اعضای فدرال رزرو تاکید کرده‌اند که تا وقتی داده‌های موجود ثابت نکنند شرایط تورمی آمریکا بهبود یافته، دست به چنین کاری نمی‌زنند. شایان ذکر است که بخش مهمی از داده‌های تورمی آمریکا فردا منتشر می‌شود.

نوشته داده‌‌های تولید ناخالص داخلی آمریکا (GDP) منتشر شد؛ واکنش قیمت بیت کوین چه بود؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

قیمت بیت کوین به زیر ۵۸٬۰۰۰ دلار سقوط کرد؛ علت چیست؟

با افزایش فشار فروش بازار، قیمت بیت کوین برای دقایقی به محدوده ۵۷٬۸۷۴ دلار رسید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *