داده‌های تورمی جدید آمریکا منتشر شد؛ واکنش بیت کوین چه بود؟

داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا (PPI) چند دقیقه قبل منتشر شد. به عبارت دقیق‌تر PPI ماهانه به منفی ۰.۲ درصد رسید و PPI سالانه در محدوده ۲.۲ باقی ماند. قیمت بیت کوین در واکنش به این خبر با نوسانات جدیدی مواجه شد.

خلاصه خبر

  • شاخص Core PPI ماهانه به محدوده ۰ درصد رسید.
  • شاخص PPI ماهانه نیز از ۰.۵ درصد به منفی ۰.۲ درصد رسید.

به گزارش بیت کوین سیستمی، قیمت بیت کوین در روز قبل در واکنش به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا رشد کرد و به بالای محدوده ۶۹٬۰۰۰ دلار رسید. با این حال بعد از این مشخص شد فدرال رزرو قصد ندارد نرخ بهره را کاهش دهد، دوباره کاهش یافت. علاوه بر این انتشار سخنرانی جروم پاول، رییس فدرال رزرو، هم باعث شد که فشار نزولی بیت کوین شود و قیمت آن به محدوده ۶۷٬۰۰۰ دلار برسد. 

امروز نیز شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا (PPI) منتشر شد و قیمت بیت کوین با نوسانات جدیدی مواجه شد. به عبارت دقیق‌تر:

  • شاخص Core PPI ماهانه به محدوده ۰ درصد رسید. این شاخص پیش از این در محدوده ۰.۵ درصد قرار داشت و تحلیلگران پیش‌بینی می‌کردند به محدوده ۰.۳ درصد می‌رسد.
  • شاخص Core PPI سالانه هم از ۲.۴ درصد به ۲.۳ درصد رسید. تحلیلگران باور داشتند شاخص مذکور در محدوده ۲.۴ درصد باقی می‌ماند.
  • شاخص PPI ماهانه نیز از ۰.۵ درصد به منفی ۰.۲ درصد رسید. تحلیلگران به این نتیجه رسیده‌ بودند که شاخص مذکور به ۰.۱ درصد می‌رسد.
  • شاخص PPI سالانه هم در محدوده ۲.۲ درصد باقی ماند. تحلیلگران باور داشتند این شاخص به محدوده ۲.۵ درصد می‌رسد. 

علاوه بر داده‌های PPI، تعداد متقاضیان بیمه بیکاری آمریکا هم اعلام شده‌ شده‌ است. این شاخص از محدوده ۲۲۹٬۰۰۰ درخواست به محدوده ۲۴۲٬۰۰۰ درخواست رسیده‌ که بیشتر از پیش‌بینی تحلیلگران (۲۲۵٬۰۰۰ متقاضی) بوده‌ است. این داده‌ها نشان‌دهنده تعداد افرادی است که به خاطر از دست دادن‌ شغل خود به دنبال بیمه کاری هستند.

قیمت بیت کوین در واکنش به کاهش داده‌های تورمی آمریکا تا محدوده ۶۸٬۵۰۰ دلار رشد کرد اما فشار فروش آن باز هم افزایش یافت و این ارز دیجیتال را به سطح ۶۷٬۵۰۰ دلار رساند. با این حال BTC در تلاش است بخشی از ارزش از دست‌رفته‌ خود را بازیابی کند. به طور کلی به نظر می‌رسد داده‌های مذکور برای کاهش تاثیر رویدادهای روز قبل به اندازه کافی نبوده‌ است.

شاخص PPI ماهانه نیز از ۰.۵ درصد به منفی ۰.۲ درصد رسید.

نوشته داده‌های تورمی جدید آمریکا منتشر شد؛ واکنش بیت کوین چه بود؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آیا ماینرهای بیت کوین تسلیم شده‌اند؛ آینده قیمت این ارز دیجیتال چه خواهد بود؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه ماینر‌های بیت کوین با گذشت زمان به شرایط تسلیم (capitulation) نزدیک‌تر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *