خستگی فروشندگان و افزایش قیمت بیت کوین به بالای 65 هزار دلار

بر اساس داده‌های آن‌چین گلسنود، قیمت بیت کوین با عبور از 65000 دلار، «آرامشی از سمت فروش» را تجربه می‌کند. داده‌های قیمت بیت پین نشان می‌دهد که قیمت بیت کوین بیش از 20 درصد از پایین‌ترین سطح 56,616 دلار در روز جمعه 12 جولای، به بالاترین حد روزانه 65,210 دلار در 16 جولای افزایش یافته است، که گلسنود به آن «فرسودگی کامل فشار فروش از سوی دولت آلمان» نسبت می‌دهد.

به گفته این شرکت اطلاعاتی بازار، نهادهای بزرگ، از جمله ماینرها و مؤسسات، از لحاظ تاریخی عوامل اصلی فشار فروش بوده‌اند. کاهش اخیر قیمت بیت کوین به 53,000 دلار تا حد زیادی به بازپرداخت‌های صرافی منحل شده ارز دیجیتال مستقر در ژاپن Mt. Gox و فروش بیت کوین توسط دولت آلمان نسبت داده شده است.

گلسنود در این باره نوشت:

با افزایش تمرکز خود بر فشار فروش دولت آلمان، می‌توانیم ببینیم که موجودی 48.8 هزار بیت کوین آن‌ها در عرض چند هفته تمام شده است. بیشتر این کوین‌ها در یک بازه زمانی بسیار کوتاه بین 7 و 10 جولای توزیع شد، جایی که بیش از 39.8 هزار بیت کوین از کیف پول‌های آن‌ها خارج شد.

گزارش گلسنود اشاره می‌کند که بیشتر فروش‌های دولت آلمان پس از کاهش قیمت بیت کوین به حدود 54,000 دلار اتفاق افتاد. این نشان می‌دهد که بازار پیش از این، فروش را قیمت‌گذاری کرده بود.

طبق گفته گلسنود، جریان ورودی مداوم به تمام ETFها در چند روز گذشته نیز به تسکین بازار بیت کوین کمک کرده است.

فروش گسترده تا 54,000 دلار که باعث کاهش قیمت بیت کوین به زیر میانگین هزینه ورودی دارندگان ETF شد – در حال حاضر 58,200 دلار است – با میانگین متحرک 200 روزه همزمان شد. این گزارش خاطرنشان کرد: ETFها اولین بخش قابل توجه سود مثبت خود را از اوایل ژوئن مشاهده کرده‌اند که تنها در هفته گذشته بیش از 1 میلیارد دلار در مجموع جریان ورودی داشته است.

این با داده‌های CoinShares تأیید می‌شود که نشان می‌دهد محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین با ثبت 1.347 میلیارد دلار ورودی بین 8 و 12 جولای، پنجمین ورودی‌ بزرگ هفتگیِ ثبت شده را داشته‌اند.

به طور مشابه، داده‌های SoSo Value نشان می‌دهد که ETFهای اسپات بیت کوین هفت جریان خالص ورودی متوالی داشته‌اند که بیش از 300 میلیون دلار به 11 ای‌تی‌اف در ایالات متحده در 15 جولای وارد شده است.

به نظر می‌رسد تقاضای نهادی قوی در هفته گذشته با عرضه دولت آلمان مقابله کرده و منجر به افزایش قیمت بیت کوین شده است. همچنین «کاهش قابل توجه جریان صرافی‌ها» به کاهش فشار فروش کمک کرد. به گفته گلسنود، جریان صرافی‌ها – حجم واریزی و خروجی از صرافی – معیار مهمی برای بررسی علاقه سرمایه‌گذاران و نقدینگی بازار هستند.

نمودار زیر نشان می‌دهد که جریان صرافی‌ها از زمان ثبت رکورد در ماه مارس به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کاهش جریان صرافی‌ها اغلب نشانه‌ای از کاهش فشار فروش در بیت کوین تفسیر می‌شود.

توجه: مقالات منتشر شده در آکادمی بیت پین فقط اهداف آموزشی دارند و نباید آن‌ها را توصیه‌ای مبنی بر خرید، فروش و یا سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

این دو آلت کوین می‌توانند به ارزش بازار 50 میلیارد دلاری برسند

علی‌رغم نوسانات اخیر در بازار ارزهای دیجیتال، برخی از دارایی‌ها همچنان پتانسیل بالایی برای رشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد