خسارت یک هزار و ۹۰۳ میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی ساری

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، سیداسماعیل علوی روز پنجشنبه اظهار کرد: خسارت سیل به محصولات زراعی و باغی، سردهنه‌ها، جاده‌های بین مزارع، کانال انتقال آب، دیواره حفاظتی رودخانه‌ها، محل نگهداری علوفه، واحد دامداری و چندین کلنی زنبورعسل بوده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان ساری گفت: همچنین تگرگ به باغ‌های مثمر درحال برداشت و سبزی و صیفی و محصولات گندم مرکز مازندران خسارت زد.

علوی با اشاره به بازدید از مناطق سیل‌زده و برآورد خسارات، تصریح کرد: در زمینه تامین خسارت مکاتبه‌های لازم انجام شد تا نسبت به حل مشکلات اقدام شود.

وی با اعلام اینکه برخی از سردهنه‌های زراعی موقتا ترمیم شد، یادآور شد: البته نیاز است برخی از سردهنه‌های زراعی مدرن شود که در این زمینه هم مکاتبه‌های لازم با سازمان مدیریت بحران انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ساری با تاکید بر اینکه موضوع لایروبی رودخانه‌ها سالانه انجام شود، خاطرنشان کرد: اعتبار برای بازسازی سردهنه‌ها و بهسازی جاده‌های بین مزارع اختصاص یابد.

به گزارش ایرنا، مازندران با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی و باغی سالانه ۷۲ نوع محصول کشاورزی را تولید می‌کند. تولید حدود یک میلیون تن برنج، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات و انواع محصولات باغی در مازندران سبب شده که این استان به عنوان قطب تولید محصولات باغی و کشاورزی کشور همواره مورد توجه باشد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کشف «تاکسیدرمی حیوانات» از منزل شکارچی در بخش کجور نوشهر

کامبیز محسن سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : حوالی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد