خروجی جلسه شورای عالی بورس با وعده تکراری واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا !!!

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نتیجه جلسه دیروز شورای عالی بورس با تاخیر یک روزه و فقط با اعلام حرف ها و وعده های تکراری در مورد صنعت خودرو واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا از سوی سنا، منتشر و اعلام شد: این جلسه با حضور احسان خاندوزی و عباس علی آبادی وزیران اقتصاد و صنعت، مجید عشقی و محمدرضا فرزین روسای سازمان بورس و بانک مرکزی و دیگر اعضا برگزار شد.

براساس این گزارش، علی آبادی با اشاره به افزایش ظرفیت جدید برق به ۲۱۴۴ مگاوات و تامین ۱۱۴۴ مگاوات توسط شرکت های معدنی و صنعتی، اعلام کرد: بخش صنعت می‌تواند برق حاصل از صرفه‌جویی بخش خانگی را از مردم به قیمت برق صنعتی خریداری کند تا به عنوان یکی از مشوق‌های صرفه جویی در مصرف برق مورد نظر قرار گیرد.

از سوی دیگر تلاش شده تعداد زیادی از موتورهای کولرهای خانگی، جایگزین موتورهای جدید شود تا منجر به صرفه جویی حدود ۳۰ درصدی برق بخش خانگی شود.

با توجه به محدودیت‌های ارزی صنعت خودرو ضمن تلاش برای تشدید کنترل‌ها در این بخش، سیستم نظارتی پیش اظهاری نیز مستقر شده و شرکت های خودروساز برای دریافت ارز مورد نیاز باید برنامه‌ها را مشخصا به وزارت صنعت ارسال کنند.

انتظار می‌رود تولید خودرو طی تیر و مرداد، افزایش یابد و تا پایان سال به 1.7 میلیون برسد. 

وزارت صنعت تمایل دارد صندلی‌ هیات مدیره دولت در ایران خودرو و سایپا را با رعایت صرفه و صلاح دولت و شرکت ها واگذار کند!!!

انتهای پیام

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دولت سایه؟! قحط معنی شد میان نام ها! /کابینه چهاردهم شگفت آفرین است/کیف کشان، باشگاه مشت زنی و سایه سالاران – خبرگزاری تابناک

به گزارش اقتصادنیوز عطاءالله مهاجرانی در روزنامه اعتماد نوشت: یکم: دولت سایه، دولت حزب رسمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *