خبر خوشحال‌کننده برای صنعت کریپتو؛ ۸۰ درصد از رمزارزها اوراق بهادار نیستند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

روستین بهنام، رئیس کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، اعلام کرده که ۷۰ تا ۸۰ درصد از دارایی‌های کریپتو اوراق بهادار نیستند. این خبر، برای بخش کریپتو که سال‌ها درگیر اختلافات نظارتی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بوده، بسیار خوشحال‌کننده است.

بهنام همچنین خواستار یک چارچوب متعادل برای طبقه‌بندی توکن‌ها به عنوان کالا یا اوراق بهادار شد. او تاکید کرد که همکاری بین SEC و CFTC ضروری است. این همکاری می‌تواند به تنظیم بهتر بازار کریپتو کمک کند.

بهنام در بحث با سناتور راجر مارشال در مورد کشمکش قضایی بین SEC و CFTC، از نظارت کامل CFTC بر بازار کریپتو حمایت کرد. از نظر او، این نظارت می‌تواند قوانین را ساده‌تر کند.

با ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!




شروع


بهنام در این رابطه گفت:

ما تخصص و ظرفیت لازم برای تنظیم بازار کریپتو را داریم.

این دیدگاه بهنام با نظر گری جنسلر، رئیس SEC، که معتقد است تمام ارزهای دیجیتال به جز بیت‌کوین اوراق بهادار هستند، در تضاد کامل است.

در این میان، تصمیم اخیر دادگاه ناحیه شمالی ایلینوی نیز، این دیدگاه CFTC را تقویت می‌کند. در حکم اخیر این دادگاه، بیت‌کوین و اتریوم و همچنین، آلت‌کوین‌هایی مانند الیمپوس (OHM) و کلیما دائو (KLIMA)، به عنوان کالا و تحت نظارت قانون مبادلات کالا تشخیص داده شدند.

در ادامه، بهنام تاکید کرد که کمیسیون CFTC نقش فعالی در بخش ارزهای دیجیتال دارد. او گفت که CFTC در سال مالی ۲۰۲۳، حدود ۴۷ پرونده در ارتباط با رفتارهای مرتبط با کالاهای دیجیتال را بررسی کرده که این رقم، بیش از ۴۹ درصد از کل پرونده‌های بررسی شده توسط CFTC در آن دوره است.

بهنام همچنین هشدار داد که بدون یک چارچوب قانونی رسمی، تلاش‌های فعلی برای نظارت بر این حوزه پایدار نخواهد بود. او بر اساس گزارش شورای نظارت بر ثبات مالی ۲۰۲۲، خواستار اقدام فوری از سوی کنگره شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بررسی قیمت برترین ارزهای دیجیتال در بازار صعودی؛ پیشتازان بازار کدامند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه امروز ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با افزایش قابل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد