خبرخوش به جنوب و مرکز نشینان پایتخت ؛ این ۷ ایستگاه مترو تا پایان امسال بهره برداری می شود







ايسنا :


مدیر عامل شرکت متروی تهران از بسته شدن پرونده خطوط ۶ و ۷ متروی تهران تا پایان سال خبر داد.

 مسعود درستی   با بیان اینکه بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در صورت تأمین به موقع منابع مالی، پرونده احداث ایستگاههای باقی مانده خطوط ۶ و ۷ متروی تهران منهای بخش‌های توسعه‌ای این دو خط قرار است تا پایان سال جاری بسته شود، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا پایان امسال بین ۵ تا ۷ ایستگاه مترو می‌بایست تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه از این تعداد ایستگاه‌ها ۴ ایستگاه مربوط به بخش اصلی خط ۶ مترو است، افزود: ایستگاه‌های متروی سرباز،‌ استاد نجات اللهی، میدان خراسان و شهدای ۱۷ شهریور که به طور میانگین در مرز پیشرفت فیزیکی۷۰ درصد قرار دارند، در مرحله تکمیل عملیات ساختمانی و تجهیزاتی طبق برنامه زمان بندی هستند.

درستی ادامه داد: در خط ۷ مترو نیز ایستگاه ورزشگاه تختی را برای افتتاح داریم و در بخش توسعه جنوبی خط ۶ مترو هم دو ایستگاه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و نیز میدان حضرت عبدالعظیم حسنی مراحل تکمیل و آماده سازی را پشت سر می‌گذارند.

وی با بیان اینکه تأمین به موقع منابع مالی در پروژه‌های عمرانی همچون پروژه‌های ساخت و سازی شرکت متروی تهران بسیار مهم است چراکه در این قبیل طرح‌ها طی ماه‌های نیمه اول سال بهتر و سریعتر می‌توان نسبت به تکمیل پروژه‌ها اقدام کرد، گفت: برای تکمیل ۷ ایستگاه باقی مانده حداقل به ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.