حکایت «تراپی» گریه بر امام حسین(ع)/ خواننده پاپ قطع همکاری کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر-گروه هنر-علیرضا سعیدی؛ فرآیند تولید و ارائه آثار و محصولات موسیقایی و حاشیه‌های ریز و درشت دنیای موسیقی طی سال‌های اخیر تبدیل به «فرصت» و «چالش» مهم و جالب توجهی شد که بسیاری از دست‌اندرکاران و فعالان عرصه موسیقی را بر آن داشت تا فارغ از رسانه‌های رسمی به ارائه و انعکاس فعالیت‌های موسیقایی خود در بسترهای متنوع «فضای مجازی» بپردازند و در این مسیر بسیار مهم و مؤثر بر افکار عمومی جامعه، حضور چشمگیری داشته باشند. حضوری که بعضاً برای آن‌ها دربرگیرنده اتفاقات مبارک و ارزشمندی در جهت معرفی خود و محصولات موسیقایی‌شان شد و در برخی موارد هم باعث دردسرهای زیادی شد که می‌تواند در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی‌اش مورد بررسی و واکاوی بیشتری قرار گیرد.

شرایطی دارای اهمیت که اکنون نمی‌توان به راحتی از آنچه در این بستر رسانه‌ای روی می‌دهد، بی‌تفاوت گذشت. چارچوبی دارای چالش و پر از فراز و نشیب‌های عجیب و غریب که تبدیل به اقیانوس پهناور و بی‌انتهایی شده که هر چه قدر در آن حضور داشته باشیم، بیشتر متوجه ابعاد پیچیده آن می‌شویم. شرایطی که در دنیای موسیقی فرآیند بسیار پررنگی دارد و تقریباً تمامی فعالان موسیقی را برآن داشته تا در این راه پر پیچ و خم اما جذاب برای مخاطب، به معرفی و به اصطلاح بیگانه «پرزنت» محصولات و دیدگاه‌های خود بپردازند. شرایطی که شاید بیان بسیاری از آنها در قالب رسمی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های رسمی کشور جایگاهی نداشته باشد اما دربرگیرنده ابعادی است که می‌تواند برای طرفداران و دوستداران موسیقی مشتمل بر رویدادهای مکتوب و تصویر جالب توجهی باشد.

اتفاقاً ظهور و بروز چنین شرایطی است که هم موجب رشد و تولید اخبار و نوشتارها و تصویرهای به اصطلاح «زرد» و «غیرقابل انتشار در رسانه‌های رسمی» شده و هم ایجادکننده فضای رقابتی بین رسانه‌های رسمی و رسانه‌های فعال در فضای مجازی شده است که این مسائل نیز دربرگیرنده ملاحظات فراوانی است. ملاحظاتی که رجوع به آنها می‌تواند ویترین حواشی و اظهارنظرهایی باشد که رجوع به آنها با در نظر گرفتن ملاحظات و باید و نبایدهایش امری اجتناب‌ناپذیر است.

«یک هفته با فضای مجازی موسیقی» عنوان سلسله گزارش‌های هفتگی سرویس هنر خبرگزاری مهر برای مرور متن و حاشیه منتخب رویدادهای موسیقایی از پنجره فضای مجازی است که روزهای پایانی هر هفته با استفاده از مطالب منتشر شده هنرمندان و فعالان عرصه موسیقی کشورمان در بسترهای مختلف فضای مجازی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

حسین حقیقی؛ یک روایت و تراپی گریه بر حسین علیه السلام

حسین حقیقی خواننده پاپ که در حوزه تولید آثار آیینی و حماسی فعالیت های متعددی را در این سال ها انجام داده در تازه ترین استوری خود با عنوان «تراپی گریه بر حسین علیه السلام» نوشته است:

«خدا برای کسی نیاورد، از دست دادن عزیز را می گویم. آن قدر رفتن عزیز سخت است که وقتی جسم بی جانش را خاک می کنید انگار روح تو هم می خواهد از بدنت بیرون بیاید. برای همین دور صاحب عزا را شلوغ می کنند و پیش او می مانند که بتواند لحظات را تحمل کند.

اما رفقا به عنوان کسی که داغ پدرم را تجربه کرده می گویم که فقط یک چیز وجود دارد که صاحب عزا را از ورطه هلاکت، افسردگی و مرگ نجات می دهد. آن هم روضه اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

این سفارش امام رضا علیه السلام را شنیدید که به پسر شبیب فرمود: اگر برای چیزی گریه ات گرفت، برای امام حسین (ع) گریه کن.

من اوایل فکر می کردم این روایت برای تبلیغ و ترویج اشک برای امام حسین (ع) است. اما بعد از این داغ فهمیدیم گریه بر امام حسین (ع) یک نوع درمان است. یک نسخه است. یک تراپی است.

امام مهربان حتی دلش نمی آید واسه عزیزانت غصه بخورید و می گوید برای هر چیزی گریه ات گرفت بر امام حسین (ع) گریه کن و غصه حسین بن علی (ع) را خوردن غم ها را محو می کند. دل ها را صاف می کند و روح را به زندگی برمی گرداند.

جالب تر اینکه امام رضا (ع) فرموده برای هر «چیز» نفرموده برای هر «کَس» یعنی حتی برای شکست ها، برای خستگی ها، برای نشدن ها، برای از دست دادن ها، برای دلخوری ها، برای هرچیز این «تراپی» جواب می دهد.»

آرون افشار؛ دیگر با شرکت محترم همکاری نخواهم داشت!

آرون افشار خواننده موسیقی پاپ که طی سال های گذشته طرفداران زیادی را برای خود دست و پا کرده است، در روزهای گذشته بود که با انتشار پستی چند زبانه از پایان همکاری خود با مجموعه برگزار کننده کنسرت هایش خبر داد.

در پست منتشر شده از سوی آرون افشار آمده است: «سلام و درود خدمت همه عزیزانم. به اطلاع شما می رسانم که بنده از این پس با شرکت محترم «آوای فروهر» همکاری نخواهم داشت.

امیدوارم در فصل جدید کاری چهره جدیدی از آرون افشار ببینید و مثل گذشته موزیک های لایق گوش های نازنین شما منتشر کنم.»

رضا صادقی؛ دومین همایش کشوری کانون هواداران در نیاوران

رضا صادقی دیگر خواننده موسیقی پاپ کشورمان هم که چند روز گذشته دومین گردهمایی هواداران خود را در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار کرده، تازه ترین پست و استوری هایش را به این موضوع اختصاص داد.

در این مراسم که اجرای آن بر عهده یاحا کاشانی بود، چند قطعه‌ موسیقی توسط هواداران رضا صادقی اجرا شد و در ادامه این هنرمند با یادکردن از دوست دیرینه‌اش زنده‌یاد علی انصاریان دقایقی به صحبت در مورد او پرداخت.

پخش مستندی کوتاه از زندگی شخصی رضا صادقی، تجلیل و تقدیر از همراهان همیشگی مشکی پوشان با اهدا لوح و تندیس، اجرای قطعات «خدا رو چه دیدی»، «قسم» و عکس یادگاری آقای مشکی پوش با هوادارانش از دیگر جزئیات این گردهمایی بود.

حمید صفت؛ تجربه تازه بازیگری با نرگس آبیار

خبر حضور حمید صفت در تازه ترین سریال نرگس آبیار کارگردان شناخته شده عرصه سینما از جمله خبرهایی بود که طی روزهای گذشته در فضای مجازی منتشر شد.

انتشار این خبر در فضای مجازی گرچه سرو صدای زیادی برپا کرده، اما هنوز از سوی اموررسانه ای پروژه آبیار خبری به صورت رسمی در رسانه ها منتشر نشده و معلوم نیست آیا این خبر صحت دارد یا خیر.

این خواننده پرطرفدار رپ که مدت‌ها به دلیل مسائل شخصی و قضایی در راس اخبار بود، حالا دومین تجربه بازیگری‌اش را پس از «هفت سر اژدها» ساخته ابوالقاسم طالبی پشت سر می‌گذارد.

سریال «بامداد خمار» با کارگردانی نرگس آبیار و بازیگری نوید پورفرج، ترلان پروانه، رضا کیانیان، علی مصفا، گلاب آدینه، گلاره عباسی، بهنوش بختیاری، امین حیایی، علی اوسیوند، مرجانه گلچین، لاله اسکندری، پدرام شریفی و ستاره پسیانی در حال ساخت است.

حجت اشرف زاده؛ منتظر یک پروژه عاشقانه باشید

حجت اشرف زاده خواننده موسیقی پاپ هم طی روزهای گذشته با انتشار ویدئویی از محتوای پروژه جدیدش متنی را هم منتشر کرد.

در متن نوشته شده از سوی اشرف زاده آمده است:

«سال ها از عشق و با عشق برای شما آواز خواندم، هنوز این شاگرد آواز، هنر آموزی است که هرشب و روز به حال خوب و آوازهایی شایسته برای شما فکر می کند. پروژه ای موسیقایی که چند سال برایش زحمت کشیدیم، فکر کردیم و عشق ورزیدیم به شوق شما در حال آماده شدن است و مراحل پایانی اش را طی می کند تا به صحنه برسد.

به یاری خدا و حمایت شما چیز زیادی به تولد این پروژه موسیقایی باقی نمانده است. ما معتقدیم عشق تنها راه بشر برای رسیدن به حال بهتر و آرامش است. پس برای شما از عشق سرودیم و خواندیم تا این آثار آماده و از این پس تقدیم حضورتان شود و ممنونم که شکیبایی می کنید تا به زودی از تهران شروع کنیم و باز شهر به شهر بیاییم و به عشق دچار شویم در کنار شما.

در میانه این همه غم در جهان، شاید آواز و ساز و شعر ما برای ساعتی آرام جان خسته شما باشد.

امیدوارم این پیش درآمد از این مجموعه عاشقانه را بپسندید. البته که برادر بزرگ و ارجمندم فاضل جان نظری عزیز رخصت داد تا این آواز را روی غزل بی نظیرش بخوانم و کمال خان صداقت تنظیم کرد. دوربین مرتضی ساعتچی عزیز هم حال لحظه من را به تصویر کشید.»


منبع: https://www.mehrnews.com/news/6162613/حکایت-تراپی-گریه-بر-امام-حسین-ع-خواننده-پاپ-قطع-همکاری-کرد

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *