حواستان را جمع کنید، میم کوین ها همیشه سود ندارند!

تب داغ و رونق هیجانات پیرامون میم کوین‌ها در سال ۲۰۲۴، سوداگران حریص را به سمت معاملات پرریسک کشانده و آنها به دنبال سودهای سریع هستند. در میان برخی از داستان‌های موفقیت آمیز و سودهای کلان معامله‌گران میم کوین‌ها که اخیراً دست به دست می‌شود، اکثر معامله‌گران این دارایی‌ها متحمل ضرر شده‌اند. به گزارش فین‌بولد (Finbold) یک نهنگ ارز دیجیتال پپه نیز طی ۲ روز بیش از ۳۰۰,۰۰۰ دلار از دست داده است. در ادامه داستان زیان هنگفت این تریدر را با هم بررسی می‌کنیم و شاهد خواهیم بود که میم کوین‌ها همیشه هم سودآور نیستند.

نهنگ طمع‌کار و زیان ۳۰۰,۰۰۰ دلاری

بر اساس داده‌های سایت اسپات آن چین (SpotOnChain)، این نهنگ در یک معامله ۱۵ روزه به ارزش ۱۵.۱۰ میلیون دلار، ۱۸۸,۰۰۰ دلار ضرر کرده است. فعالیت آن‌چین نشان می‌دهد که این نهنگ از روز  4 ماه مه (۱۵ اردیبهشت) با خرید ۲.۶۸ میلیون دلاری، معاملات پپه را آغاز کرد. در روز ۵ ماه مه (۱۶ اردیبهشت)، مقدار دیگری پپه به ارزش ۷.۷۵۴ میلیون دلار خرید و احتمالاً همه را در ۷ ماه مه (۱۸ اردیبهشت) به قیمت ۱۰.۵۵۷ میلیون دلار فروخت که سودی ۱۲۳,۰۰۰ دلاری عایدش کرد.

اما ترس از دست دادن فرصت یا فومو (FOMO) مانند بسیاری از سرمایه‌گذاران میم کوین‌ها، بر این نهنگ نیز غلبه کرد. با صعود مجدد پپه در موج بازگشت جنون به بازار میم کوین، او در ۱۶ ماه مه (۲۷ اردیبهشت) دوباره دست به خرید پپه به ارزش ۴.۸۵۳ میلیون دلار زد و تنها ۲ روز بعد با ضرر فروخت. این نهنگ در ۱۸ می (۲۸ اردیبهشت)، در حالی که قیمت پپه کاهش یافته بود، تمام توکن‌های پپه خود به ارزش تقریبی ۴.۵۴۲ میلیون دلار را در صرافی بایننس واریز کرد و به فروش رساند. این آخرین معامله، ضرری ۳۱۱,۰۰۰ دلاری در پی داشت که همه سودهای قبلی را از بین برد.

میم کوین‌ها و نظریه احمق بزرگ‌تر

سرنوشت تأسف‌بار این معامله‌گر، هشداری برای علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در میم کوین‌ها است. ریسک معامله این دارایی‌های دیجیتال پرنوسان و سوداگرانه را نمی‌توان دست کم گرفت. میم کوین‌هایی مانند پپه عمدتاً فاقد هرگونه ارزش بنیادی هستند و صرفاً با هیجانات و هیاهوی شبکه‌های اجتماعی و بازاریابی دهان به دهان رشد می‌کنند.

خریداران این ارزها در واقع قمار می‌کنند؛ به این امید که بتوانند با قیمت بالاتر آن را به شخص دیگری بفروشند. این تفکر مطابق نظریه احمق بزرگ‌تر (The Greater Fool) است ایده محوری نظریه احمق بزرگ‌تر این است که می‌توان یک دارایی سرمایه‌گذاری را با هر قیمتی خرید و با قیمت گران‌تر به شخص دیگری فروخت، بدون اینکه ارزش بنیادی یا ذاتی آن کالا اهمیت داشته باشد. به‌بیان ساده‌تر، نظریه مذکور بر این باور استوار است که هرچیزی را با هر قیمتی بخری، احمقی دیگر یا «احمق بزرگ‌تری» پیدا می‌شود که آن را گران‌تر بخرد.

اما این نظریه، ریسک ذاتی چنین سرمایه‌گذاری‌هایی را نیز گوشزد می‌کند. چون در نهایت بازار از خریداران مشتاق خالی می‌شود و با فروکش کردن تقاضا و از بین رفتن هیاهو، سرمایه‌گذاران را با دارایی بی‌ارزش و ضرر هنگفت تنها می‌گذارد.

بیشتر بدانید: نظریه احمق بزرگ‌تر (The Greater Fool) چیست؟

نتیجه‌گیری

داستان ناگوار این نهنگ، زنگ خطری برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران در میم کوین‌ها است که باید هوشمندانه عمل کنند. تحقیق کافی، شناخت ریسک‌ها و پرهیز از سرمایه‌گذاری بیش از حد توان برای جلوگیری از زیان‌های هنگفت ضروری است. با این حال، برخی تحلیلگران بر این باورند که شاید دوران طلایی میم کوین‌ها رو به پایان است و نباید فریب جو هیجانی بازار را خورد.

The post حواستان را جمع کنید، میم کوین ها همیشه سود ندارند! appeared first on ارزدیجیتال.


منبع: https://arzdigital.com/report-alarm-pepe-whale-losses/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ثبت 10 وقف جدید در قم به ارزش 260 میلیارد ریال

    قم- خبرنگار کیهان:       حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری اظهار کرد: طی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *