حمله پهپادی حزب الله به بالن جاسوسی استراتژیک اسرائیل در عمق شمالی فلسطین (تصاویر)

این حمله با تعدادی پهپاد انتحاری علیه بالن اسکای دیو (Sky Dew) در پایگاه نظامی نفتالی انجام شد.

اسکای دیو یک بالن نظارتی-اطلاعاتی هواپایه در ارتفاع بالا است که توسط ارتش اسرائیل از سال ۲۰۲۲ مورد بهره برداری قرار گرفته است. یک بالن مشابه این بالن نیز در جنوب سرزمینهای اشغالی وجود دارد. این سامانه توسط سازمان دفاع موشکی اسرائیل (IMDO) و آژانس دفاع موشکی ایالات متحده آمریکا (MDA) توسعه داده شده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت در گزارشی درباره حمله اخیر پهپادهای حزب الله به عمق مواضع ارتش اسرائیل در شمال فلسطین نوشت: «حزب الله دیروز با یک پهپاد انتحاری به سایت مهم جاسوسی در نزدیک طبریا حمله کرد و خسارات جدی به آن وارد کرد.»

این حمله ۴۳مین تهاجم پهپادی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل در جریان جنگ اخیر و همچنین عمیق ترین حمله حزب الله از ابتدای جنگ تاکنون به شمار می‌رود. این منطقه نظامی در فاصله ۳۳ کیلومتری از مرز لبنان قرار دارد و به دلیل دسترسی نزدیک به انبار تسلیحات اتمی ارتش اسرائیل در پایگاه ایلابون از لحاظ نظامی دارای اهمیت بالایی است.

بیشتر بخوانید: انهدام سامانه گنبد آهنین با ابابیل ایرانی! (ویدیو)

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ میلادی (۱۰ اسفند ۱۴۰۲) از محل پرتاب بالونهای بزرگ جاسوسی در شمال فلسطین اشغالی بازدید کرده بود (تصویر بالا) و سوریه و لبنان را تهدید کرد و گفت: «معادلات نصرالله بهم ریخته است.»

اما اکنون، دقیقا همان نقطه و همان تاسیسات جاسوسی- اطلاعاتی مورد هدف قرار گرفته است.

تهدیدهای وزیر جنگ رژیم، فقط یک جمله و یا بازی با کلمات در فضای جنگ رسانه ای نبود، بلکه نشان دهنده قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی در برابر حملات حزب الله لبنان در سال‌ها و ماه‌های گذشته بود. اما حمله پهپادی به بالون جاسوسی در غرب طبریا “بازدارندگی اسرائیل” را از بین برد و نشان داد که حزب الله تسلیحاتی در اختیار دارد که می‌تواند لایه‌های پدافندی اسرائیل را درهم بشکند و به نقاط استراتژیک آنها حتی در عمق ۳۳ کیلومتری ضربه بزند.

برای نمایش در اندازه اصلی کلیک کنید

منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نحوه دریافت وام فوری چگونه است؟ – ساناپرس

به گزارش . ساناپرس، بسیاری از متقاضیان تسهیلات بانکی برای تامین منابع مالی مورد نیاز خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *