حمایت لیونل مسی از یک میم کوین مشکوک؛ ماجرا چیست؟

لیونل مسی (Lionel Messi) در یک استوری اینستاگرامی میم کوین واتر (WATER) در شبکه سولانا را تبلیغ کرد. انتشار این استوری باعث شد قیمت WATER حدود ۴۰۰ درصد رشد کند.

خلاصه خبر

  • در اینستاگرام لیونل مسی تبلیغ میم ‌کوین WATER منتشر شده‌ است.
  • معلوم نیست که حساب کاربری او هک شده‌ است یا خیر.

به گزارش کریپتونیوز، قیمت میم کوین WATER در شبکه سولانا به ۰.۰۰۰۹۲ دلار رسیده‌ و در زمان نگارش این مطلب ۱۲۲ درصد رشد کرده بود. حجم معاملات آن هم ۲۴۳ درصد رشد کرده و به ۴۰ میلیون دلار رسانده‌ است. مارکت کپ WATER در حال حاضر در محدوده ۸۲.۲۳ میلیون دلار قرار دارد.

قیمت WATER

رشد WATER زمانی شروع شد که لیونل مسی تصویری از آن را در استوری صفحه اینستاگرام خود (با ۵۰۴ میلیون دنبال‌کننده) به اشتراک گذاشت.

استوری مسی درباره میم ‌کوین WATER 

قیمت WATER به خاطر همین مسئله فقط در ۳ ساعت ۴۰۰ درصد رشد کرد. با این حال در حال حاضر بخشی از رشدش را از دست داده‌ است. در هر صورت انتشار این خبر نظر معامله‌گران زیادی را به خود جلب کرد. بعضی از معامله‌گران متوجه شدند که این میم کوین خیلی مشکوک است. برای مثال یک شرکت بزرگ به اسم «Bubblemaps» اعلام کرده است:

مسی همین الآن میم کوین WATER را بین ۵۰۰ میلیون نفر دنبال‌کننده‌اش تبلیغ کرد. ۳۰ درصد از عرضه این توکن در کنترل تعداد محدودی از معامله‌گران قرار دارد که به نظر می‌رسد از اعضای داخلی شرکت آن هستند. قیمت این توکن را به صفر برسانید.

توییت Bubblemaps درباره میم کوین WATER

کاربر دیگری به اسم «yourfriendSOMMi» هم اعلام کرد:

کلاهبردارهای پشت توکن WATER توانستند مدیرها و بازاریاب‌های مسی را متقاعد کنند تا توکن آن‌ها را تبلیغ کند. ۹۹ درصد احتمال می‌دهم که مسی اصلاً نمی‌داند ارزهای دیجیتال چطور کار می‌کنند یا چطور باید از آن‌ها استفاده کرد. کلاهبردارهای پشت WATER همان کسانی هستند که BEER و TEA را درست کردند و با راگ پول آن‌ها ۴۰ میلیون دلار به جیب زدند.

توییت yourfriendSOMMi درباره میم کوین WATER

البته اخیراً کلاهبرداران زیادی حساب‌های کاربری سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی را هک کرده‌اند تا میم کوین‌ها را تبلیغ کنند. بعضی از کاربران هم احتمال می‌دهند حساب کاربری مسی هک شده‌ باشد. با این حال خود مسی تاکنون به این مسئله واکنش نشان نداده است.

شایان ذکر است که در وب سایت WATER هم ذکر شده‌ که این میم کوین ارزش ذاتی ندارد. معامله‌گران بهتر است از چنین میم کوین‌ها و توکن‌هایی دور بمانند؛ چراکه آن‌ها نوسان و ریسک زیادی دارند و در بسیاری از مواقع کلاهبرداری هستند.

نوشته حمایت لیونل مسی از یک میم کوین مشکوک؛ ماجرا چیست؟ اولین بار در مجله نوبیتکس. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پالیگان تاریخ تبدیل توکن MATIC به POL را اعلام کرد

مهاجرت پالیگان از توکن MATIC به توکن POL بخشی از برنامه این شبکه از نقشه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *