حذف کد تعرفه گوشی موبایل از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی؛ واردات گوشی موبایل تنها توسط تولیدی‌ها؟

بررسی جدیدترین فهرست تعرفه‌های مجاز برای ثبت سفارش واردات نشان می‌دهد که کد تعرفه گوشی موبایل از فهرست ثبت سفارش مجاز بازرگانی‌ حذف شده و در فهرست تعرفه‌های مربوط به واحد‌های تولیدی قرار گرفته است.

اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت نشان می‌دهد که امکان اعمال محدودیت‌هایی برای ثبت سفارش تلفن همراه وجود دارد. در فهرست جدید، کد تعرفه گوشی موبایل جزو موارد مجاز بازرگانی شناخته نشده و تنها واحدهای تولیدی اجازه ثبت سفارش جهت واردات گوشی موبایل کامل را دارند.

به بیاد ساده یعنی در حال حاضر تنها شرکت‌هایی قادر به سفارش‌گذاری برای دریافت ارز واردات گوشی موبایل کامل هستند که در رسته تولیدی فعالیت کرده و یک واردکننده صرف نیستند.

با توجه به فهرست جدید، باید منتظر بمانیم تا وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص جزئیات تغییر سفارش دهندگان مجاز گوشی موبایل از شرکت‌های بازرگانی به واحدهای تولیدی شفاف‌سازی کند.

بنابر گزارش خبرگزاری تسنیم، پیگیری از منابع آگاه نشان می‌دهد که احتمال اصلاح این فهرست در هفته آتی وجود دارد، پیش‌تر نیز سابقه اصلاح پیاپی فهرست کالاهای بازرگانی مجاز به ثبت سفارش حاشیه‌برانگیز شده بود. البته پیش از این نیز سابقه اصلاح پیاپی فهرست کالاهای بازرگانی مجاز به ثبت سفارش حاشیه برانگیز شده ولی هر باره پس از چند روز رویه به ساختار مرسوم خود بازگشته بود.

همچنین به نظر می‌رسد تاکنون هیچ ثبت سفارشی در حوزه تلفن همراه در سال 1403 به مرحله تخصیص ارز نرسیده است.

در همین رابطه بخوانید:

پشت پرده گرانی کمرشکن گوشی موبایل و مونتاژ قطعات چینی به اسم تولید داخل

واردات آیفون 14 و گمرکی 96 درصدی و داستان نخ‌نمای تصمیمات عجیب؛ به نفع کی؟ به ضرر کی؟

لازم به ذکر است که پیش از این تلفن همراه هوشمند با کد 85171390 در  قسمت تفرفه‌های ثبت سفارش مجاز بازرگانی قرار داشت که در فهرست جدید به بخش واحدهای تولیدی منتقل شده است.

در روزهای گذشته نیز خبرهایی از توقف تخصیص ارز نیمایی به واردات گوشی‌های هوشمند زیر 600 دلار به گوش می‌رسید که باعث افزایش قابل توجه قیمت این گوشی‌ها در بازار شده بود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

صحبت‌های تامل‌برانگیز مرحوم حاتم مشمولی

این مطلب از گروه وب گردی تهیه شده و فقط جنبه سرگرمی دارد. حاتم مشمولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد