جوانی در برابر تجربه | ترجیحات سرمایه گذاری این دو نسل چیست؟

به گزارش نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | سرمایه گذاران جوان و ثروتمند، علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری‌های پدر و مادرشان ندارند. طبق تحقیقات جدیدی از بانک آمریکا، اگر بین سنین ۲۱ تا ۴۳ سال هستید و حداقل ۳ میلیون دلار دارایی قابل سرمایه‌گذاری دارید، احتمالا سرمایه‌گذاری‌های ترجیحی شما ترکیبی سنتی از سهام و اوراق قرضه نیست.

طبق گفته‌ی مایک پلزیر، رئیس بخش سرمایه‌گذاری در بانک خصوصی بانک آمریکا، تقریبا یک سوم از سبد سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران جوان و ثروتمند، در دارایی‌های جایگزین مانند صندوق‌های پوشش ریسک، سرمایه گذاری خصوصی و دارایی‌های رمزنگاری شده و دیجیتال است.

در همین حال، کمتر از نیمی از سبد سهام آنها به سهام و اوراق قرضه سنتی اختصاص دارد.

این سرمایه‌گذاران جوان، بیشترین فرصت‌های رشد را در موارد زیر می‌بینند:

  • سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (۳۱ درصد)
  • دارایی‌های رمزنگاری/دیجیتال (۲۸ درصد)
  • سرمایه گذاری خصوصی (۲۶ درصد)
  • شرکت/برند شخصی (۲۴ درصد)
  • سرمایه‌گذاری مستقیم در شرکت‌ها (۲۲ درصد)
  • شرکت‌هایی که بر تأثیرگذاری مثبت تمرکز دارند (۲۱ درصد)

این در تضاد با سرمایه‌گذاران ثروتمند ۴۴ ساله و بالاتر است که حدود سه چهارم از سبد سهام خود را به سهام و اوراق قرضه اختصاص می‌دهند و تنها حدود ۵ درصد را به دارایی‌های جایگزین مانند صندوق‌های پوشش ریسک، سرمایه گذاری خصوصی و املاک و مستغلات اختصاص می‌دهند.

پلزیر خاطرنشان کرد: «این دو گروه سنی دیدگاه‌های بسیار متفاوتی در مورد بهترین فرصت‌های رشد سرمایه‌گذاری‌هایشان دارند.»

بر اساس تحقیقات بانک آمریکا، انتظار نمی‌رود تمایل سرمایه‌گذاران جوان به دارایی‌های جایگزین کاهش یابد، به طوری که ۹۳ درصد از آن‌ها اعلام کرده‌اند که قصد دارند در چند سال آینده بیشتر از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها استفاده کنند.

 

چرا سرمایه‌گذاران جوان دیدگاه متفاوتی دارند

پلزیر توضیح داد که بخش زیادی از تفاوت در دیدگاه سرمایه‌گذاران ثروتمند جوان و مسن به نوع سرمایه‌گذاری‌هایی که با آن‌ها بزرگ شده‌اند مربوط می‌شود.

پلزیر گفت: «این نسل جوان در مقایسه با نسل گذشته در دوران رشد خود، به طیف گسترده‌تری از طبقات دارایی دسترسی داشته‌اند.»

همچنین ممکن است نسل جوان پس از گذراندن بحران مالی و رکود دات‌کام، اعتماد کمتری به سهام و اوراق قرضه سنتی داشته باشد. اخیراً، همبستگی بیشتر بین سهام و اوراق درآمد ثابت ممکن است آنها را به سمت متنوع کردن دارایی‌هایشان سوق دهد.

پلزیر گفت: «آن‌ها به دنبال پخش کردن ریسک هستند.»

از سوی دیگر، سرمایه گذاران ثروتمند ۴۴ ساله و بالاتر، بیشترین فرصت‌های رشد را در موارد زیر می‌بینند:

  • سهام بازار داخلی (۴۱ درصد)
  • سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات (۳۲ درصد)
  • سهام بازارهای نوظهور (۲۵ درصد)
  • سهام بین‌المللی (۱۸ درصد)
  • سرمایه گذاری خصوصی (۱۵ درصد)
  • سرمایه‌گذاری مستقیم در شرکت‌ها (۱۵ درصد)

تحقیقات همچنین نشان داد که در عین حال، سرمایه‌گذاران جوان و ثروتمند تخصیص دارایی های نقدی بالاتری دارند. برخی از کارشناسان نگرانند که داشتن پول نقد بیشتر بتواند منجر به از دست دادن بازده بالاتر بازار شود، حتی با وجود اینکه نرخ‌های بالای فعلی، بالاترین بهره را برای پول نقد در بیش از یک دهه تضمین می‌کند.

کالی کاکس، استراتژیست ارشد بازار در موسسه مدیریت ثروت ریثولتز، اخیراً به CNBC.com گفت: «میزان سرمایه‌گذاری کم، یک ریسک است و فکر می‌کنم سرمایه‌گذاران جوان‌تر بیشتر در معرض آن هستند.»

اما پلزر گفت، تخصیص نقدی بالاتر ممکن است برای سرمایه‌گذاران جوان و ثروتمدندی که بخش زیادی از دارایی خالص آنها در سرمایه‌گذاری‌های جایگزین با نقدشوندگی پایین‌تر گیر کرده است، یا برای کسانی که قصد خریدهای بزرگ مانند خرید خانه را دارند، منطقی باشد.

 

ملاحظات هنگام برنامه ریزی

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است سرمایه‌گذاران جوان و ثروتمند به سمت گزینه‌های جایگزین روی بیاورند، این است که انتخاب‌های بیشتری دارند.

داگلاس بونپارت، یک برنامه‌ریز مالی تایید شده و رئیس شرکت مدیریت ثروت Bone Fide Wealth در شهر نیویورک گفت: «این روزها در مقایسه با گذشته، هرگز منوی بزرگتری از فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری پولتان وجود نداشته است.»

بونپارت، که همچنین عضو شورای مشاوران مالی سی‌ان‌بی‌سی است، گفت: هنگام تنوع‌بخشی به سمت گزینه‌های جایگزین، باید از هزینه‌های بالقوه‌ی درگیر آگاه باشید.

او گفت که ممکن است برای سرمایه‌گذاری‌های جایگزین، پول شما برای مدت زمان معینی قفل شود.

گزینه‌های جایگزین همچنین ممکن است با هزینه‌های منحصر به فردی همراه باشند، مانند ساختارهای کارمزدی آنها. مانند کارمزد ۲ و ۲۰. این یک توافق کارمزد استاندارد در صنعت صندوق‌های پوشش ریسک و همچنین در سرمایه گذاری خطرپذیر و سرمایه گذاری خصوصی رایج است، جایی که ۲ درصد کارمزد مدیریت سالانه برای مدیریت دارایی‌ها و کارمزد عملکرد یا انگیزشی ۲۰ درصدی برای سود حاصل شده توسط صندوق بالاتر از یک معیار از پیش تعریف‌شده اعمال می‌شود.

بونپارت خاطرنشان کرد: همچنین ممکن است نسبت هزینه – کارمزدهای مدیریت که توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری دریافت می‌شود – برای گزینه‌های جایگزین بالاتر باشد.

او گفت: اگر در زمینه‌هایی مانند اقلام کلکسیونی سرمایه‌گذاری می‌کنید، ممکن است فاصله بین قیمت خرید و فروش – یا تفاوت بین قیمت‌های اعلام شده برای فروش و خرید – بیشتر یا غیرقابل پیش‌بینی‌تر باشد.

 

منبع: CNBC


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

عکس های برگزیده مسابقه عکاسی حیات وحش سال 2024:از حمله جگوار به تمساح تا گوزن یخ زده

عکس های برگزیده مسابقه عکاسی حیات وحش سال 2024:از حمله جگوار به تمساح تا گوزن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد