جنون گیم‌استاپ ۲: پپه رکورد تاریخی خود را شکست!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت میم‌کوین پپه (PEPE) برای اولین بار از ۱۵ مارس به بالای سطح ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار رسید. داده‌ها نشان می‌دهند که قیمت این میم‌کوین طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ درصد افزایش یافته و رکورد جدید ۰.۰۰۰۰۱۱۱۹ دلار را در صرافی بایننس ثبت کرده است.

حجم معاملات پپه نیز طی همین مدت با جهش ۲۴۵ درصدی به ۱.۵۶ میلیارد دلار و ارزش بازار آن هم به ۴.۳۱ میلیارد دلار رسیده است. در پی این رشد، پپه از اتریوم کلاسیک پیشی گرفته و به بیست و سومین ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار تبدیل شده است.

گزارش‌ها حاکی از آنند که رشد چشمگیر قیمت پپه پس از بازگشت و فعالیت مجدد حساب کاربری کیت گیل (Keith Gill) با نام مستعار رورینگ کیتی (Roring Kitty) در پلتفرم X به وقوع پیوسته است. شایان ذکر است که این حساب از ژوئن ۲۰۲۱ غیرفعال بود.

در شب ۱۲ می، این حساب کاربری میم مردی را منتشر کرد که یک کنترلر را در دست گرفته و در حال تمرکز کردن و جدی گرفتن بازی در حال انجام است. کاربران X و ردیت این پست را به عنوان نشانه‌ای از تمرکز دوباره گیل بر بازار تعبیر کردند.

در سال ۲۰۲۱، زمانی که ارزش سهام‌های مبتنی بر میم، از جمله سهام شرکت‌های گیم‌استاپ (GameStop)، ای‌ام‌سی اینترتیمنت (AMC Entertainment) و برخی دیگر، بیش از ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت، گیل در مرکز وقایع قرار داشت.

تحلیل و پیش‌بینی قیمت پپه

قیمت پپه در ۱۳ می، از خط روند صعودی که از اواسط آوریل به عنوان حمایت عمل کرده بود، جهش کرد. طی این رالی، شاهد غلبه پپه بر سطح مقاومت بحرانی بودیم که از ماه مارس تا کنون، در مسیر صعود قیمت اختلال ایجاد کرده بود.

منطقه مذکور، سطوح بین ۰.۰۰۰۰۰۸۷۵ تا ۰.۰۰۰۰۱۰ دلار است که گاوها باید از آن دفاع کنند تا روند صعودی همچنان ادامه داشته باشد. شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز صعودی شده و در سطح ۷۰ قرار دارد. این موضوع حاکی از قدرت بالای خریداران در بازار است.

از سوی دیگر، شکسته شدن حمایت خط روند صعودی در ۰.۰۰۰۰۰۸۷۵ دلار، موجب کاهش قیمت تا محدوده ۰.۰۰۰۰۰۷۰ و ۰.۰۰۰۰۰۸۰ دلار خواهد شد.

رالی دیگر میم کوین‌ها

طبق داده‌های دکس‌تولز (DEXTools)، در پی بازگشت کیت گیل، قیمت میم‌کوین گیم‌استاپ مبتنی بر سولانا بیش از ۵۵۰ درصد و ارزش توکن AMC حدود ۱۲۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است. میم‌کوین‌های شناخته‌شده‌تر مانند دوج‌کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) نیز به ترتیب افزایشی ۱۰ و ۸ درصدی را تجربه کردند.

بازار میم‌سهام‌ها نیز با بازگشت گیل رونق گرفته است. ارزش سهام GME در معاملات قبل از شروع بازار حدود ۴۴ درصد و پس از شروع معاملات تا ۱۱۰ درصد افزایش یافت. این ارقام برای سهام شرکت ای‌ام‌سی اینترتیمنت نیز به ترتیب ۱۲ و ۲۵ درصد گزارش شده است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته جنون گیم‌استاپ ۲: پپه رکورد تاریخی خود را شکست! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مهاجرت معامله‌گران از بازار بیت‌کوین به کاسپا! رکوردشکنی‌ KAS تا کجا ادامه دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه یکی از تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال به نام جیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *