جزییات جدید Gears of War E-Day منتشر شد؛ از دنیا و داستان تا تغییرات بازی

برای مدت زیادی بود که شایعات مختلفی حول عرضه بازی جدید گیرز آو وار (Gears of War) منتشر می‌شد. بسیاری از افراد معتقد بودند که پس از ۶ سال دیگر نوبت به یک بازی جدید از این مجموعه رسیده و در نتیجه انتظار می‌رفت که به زودی یک بازی جدید از این مجموعه معرفی شود.

شب گذشته مایکروسافت تصمیم گرفت که به صورت ناگهانی از بازی جدید مجموعه گیرز آو وار به نام روز ای (E Day) رونمایی کند. در کنار آن یک تریلر بسیار مهیج هم از این بازی منتشر شد که نشان داد کاربران به روز اورژانسی (Emergence Day) باز گشته‌اند. این تریلر دقیقاً روزی را نشان می‌دهد که وقایع گیرز آو وار در آن رخ داده و موجودات ترسناک دنیای بازی به نام لوکست (Locust) خود را با یک حمله به زمین نمایان می‌کنند.

در این بازی ما مارکوس فنیکس (Marcus Fenix) و دام سانتیاگو (Dom Santiago) جوان‌تر را دنبال می‌کنیم. این افراد پس از مبارزه به شهر خود باز گشته و حال خود برای یک جنگ دیگر با موجوداتی به نام لوکست آغاز می‌کنند. این رویداد در اصل شروع چیزی است که ما از گیرز آو وار می‌دانیم و حال قرار است اطلاعات بیشتری از این بازی داشته باشیم.

شرکت سازنده بازی گیرز آو وار به نام Coalition در این چند سال بسیار درگیر بوده است. این شرکت تصمیم گرفت تا پرونده بازی گیرز ۵ را با آخرین بسته الحاقی به نام Hivebusters ببندد و از طرفی بازی گیرز تکتیکس را گسترش دهد. این در حالی است که شرکت درگیر پاندمی کویید ۱۹ هم شد و باید با شرایط خاصی که پیش امد هم تطبیق پیدا می‌کرد. در زمان کووید شرکت سازنده زمان پیدا کرد تا مسیر خود را پیدا کرده و در روند کاری خود تغییراتی ایجاد کند. مت سرسی (Matt Searcy) در مصاحبه اخیر خود گفت:

بسیاری از افراد و طرفداران مجموعه گیرز آو وار را با برادری، خشونت، دشمنان مختلف و موارد دیگری می‌شناسند ولی روز ای چیست؟ روز ای روزی است که تمامی این صفات به مجموعه گیرز آو وار تعلق گرفته است. در این زمان است که همه اتفاقات شکل گرفته و دنیای گیرز آو وار صورت گرفته است.

طرفداران مجموعه گیرز آو وار قطعاً حس آشنایی به بازی روز ای خواهند داشت. شرکت Coalition در تلاش است تا سبک خاص و شاخص بازی گیرز آو وار را در این بازی هم بازسازی کرده و ارتقاء بدهد. به این شکل که کاربران در مواقع مبارزه باید تناسب خوبی بین حمله و دفاع داشته باشند. همینطور اینکه گیم‌پلی بازی به طور کامل با روند داستانی همگام بوده که باعث جذابیت بسیار زیادی آن شده است.

نکته اینجاست که تمامی این شاخصه‌های کلاسیک بازی گیرز آو وار دیدگاهی مدرن به خود گرفته است. چیزی که باعث شده با وجود فرمول ثابت این بازی طراحی جدید و جذابی به خود بیرد. نکته اینجاست که در بازی روز ای شما حس کلاسیک بودن بازی را خواهید داشت و از طرفی با یک عنوان نسل نهمی و جدید روبرو هستید. سرسی در این مورد توضیح داد:

این بازی قطعاً یک حس عنوان جدید گیرز آو وار بودن را به شما القا خواهد کرد. به دلیل اینکه این بازی واقعاً همینگونه است. با این حال ما به گذشته سر زدیم و تلاش کردیم از موارد جدید و مدرن در این بازی استفاده کنیم. در نتیجه یک روند پردازشی جدید و تکنیک‌های تازه به بازی اضافه شده تا گیم‌پلی بازی به شدت جذاب بشود. از طرفی بازی حس آشنا داشته ولی یک تجربه کاملاً جدید را با حفظ اصالت به کاربران ارائه خواهد داد.

بازگشت هیولاها

بازی گیرز آو وار روز ای طرفداران را به ۱۴ سال قبل از بازی گیرز آو وار می‌برد. زمانی که برای اولین بار لوکست‌ها شماهده شدند و حال بشریت باید با آن مبارزه کند. شرکت سازنده در تلاش است تا این موجودات را به بهترین نحو طراحی کند. در نتیجه لوکست‌ها تنها هیولا و دشمن نیستند بلکه یک کابوس زنده بوده و مبارزه با آن‌ها کار راحتی نیست. به همین دلیل شما با یک دشمن عادی مثل موجود فضایی یا زامبی روبرو نیستید بلکه لوکست‌ها هر کدام شخصیت خاص خود را داشته و موجوداتی اسرار آمیز هستند.

نکته اینجاست که لوکست‌ها برای مدت زیادی در زیر زمین ساکن هستند. در نتیجه با روند انسانی آشنا بوده و پس از حمله بسیار خطرناک عمل می‌کنند. نکته اینجاست که هدف شرکت سازنده این بوده که حس ترس حمله این موجودات به انسان‌ها را به طور کامل به کاربر القا کند. به همین دلیل روز ای بسیار دقیق طراحی شده است.

در اصل بازیکنان هیولاهای بازی گیرز آو وار را به چشم افرادی می‌بینند که برای اولین بار با آن روبرو شدند. در نتیجه این موجودات از همیشه ترسناک‌تر بوده و قدرت آن‌ها نیز بیشتر است. به دلیل اینکه تجربه افراد برای مقابله در برابر آن‌ها کمتر است. نکته اینجاست که با توجه به اینکه دام و مارکوس جوان هستند، قدرت آن‌ها نیز بیشتر بوده و در نتیجه تجربه بازی مهیج‌تر است.

یک داستان اصیل

بازی روز ای به سرعت طرفداران را دوباره با ماکروس آشنا می‌کند. در همان ابتدای تریلر او با یکی از لوکست‌ها درگیر شده و این برای اولین بار است که مارکوس در این شرایط قرار می‌گیرد. در اینجا شما متوجه می‌شوید که این کرکتر محبوب در وضعیت بسیار بدی قرار دارد و هیچ کاری از دستش بر نمی‌آید. او برای اولین بار با یک هیولای بزرگ روبرو شده و حال باید تلاش کند خود را از این وضعیت رها کند.

چیزی که در اینجای بازی مشخص است، این است که بازی هنوز به درجه خشونتی که کاربران از مجموعه گیرز آو وار انتظار دارند نرسیده است. به همین دلیل است که تیم Coalition باید در این بازی زمینه‌سازی کرده و کاربران را برای مبارزات بزرگ و گسترده گیرز آو وار آماده کنند.

امکان دارد که در تریلر بازی شما موارد آشنایی مثل سلاح MK1 Lancer را دیده باشید و این همان مواردی است که در بازی گیرز آو وار روز ای باعث آشنا بودن آن می‌شود. از طرفی بازی روز ای اصل و ریشه تمام اتفاقات داخل مجموعه گیرز آو وار را توضیح می‌دهد. حتی اینکه مارکوس و دام چگونه به قهرمانانی که ما امروزه می‌شناسیم تبدیل شدند هم به طور کامل در این بازی بررسی شده است.

بسیاری از طرفداران متوجه شدند که آهنگ دنیای دیوانه (Mad World) در این بازی اجرا شده است. این آهنگ در تریلر معرفی اولین بازی گیرز آو وار هم وجود داشت و حس نوستالژی را برای طرفداران این مجموعه دارد. نکته اینجاست که سازندگان این بازی، این آهنگ را به بهترین نحو بازسازی کرده و آن را برای بازی روز ای آماده کردند.

این آهنگ زمانی اجرا می‌شود که مارکوس و دام به شهر خود که حال به یک مخروبه تبدیل شده نگاه می‌کنند. این دقیقاً مشابه به صحنه‌ای است که در سال ۲۰۰۶ بازی گیرز آو وار به دنیا با آن معرفی شد. نکته اینجاست که برخلاف اکثر بازی‌های امروزی قهرمانان گیرز آو وار وجهه قدرتمند خود را نداشته و حال تبدیل به یک شخصیت ضعیف و درمانده شده‌اند. نکته اینجاست که آهنگ دنیای دیوانه هم نمادی از قدرت نیست و بلکه شکست پذیر بودن را نشان می‌دهد. چیزی که با مفهوم تریلر به طور کامل همخوانی دارد.

در یکی از صحنه‌ها مارکوس پس از مبارزه با یک لوکست آن را شکست داده و کمی استراحت می‌کند. پس از آن او با یک چاله بسیار بزرگ روبرو می‌شود که چاله‌های گسترده و بزرگ دنیای گیرز آو وار برای آخرین بار در بازی عدالت (Judgement) دیده شده بود. نکته اینجاست که در این صحنه ما برای اولین بار دام سانتیاگو را ملاقات می‌کنیم که به کمک مارکوس آمده و این صحنه برای طرفداران گیرز آو وار بسیار خوشایند است.

شروع یک برادری

داستان بازی روز ای به دوران جوانی مارکوس و دام باز می‌گردد. زمانی که این دو نفر به تازگی از یک جنگ باز گشته و حال با یک تهدید جدید روبر هستند. نکته اینجاست که شرکت سازنده اعلام کرده که بازی روز ای از لحاظ داستانی بهترین و احساسی‌ترین عنوان مجموعه گیرز آو وار است. مخصوصاً اینکه ارتباط میان دام و مارکوس در روز ای بسیار جالب شروع شده است.

نکته اینجاست که مارکوس و دام از طریق برادر بزرگتر دام به نام کارلوس با هم آشنا هستند. کارلوس در کنار مارکوس مبارزه کرده و در یکی از جنگ‌ها کشته می‌شود. در نتیجه دوستی مارکوس و دام از مرگ و احساس مشترک و ناراحتی که باهم در مورد کارلوس داشتند شروع می‌شود. بازی روز ای به اصالت این دوستی اشاره می‌کند. این دو نفر کرکترهایی که ما در گیرز آو وار ۱ تا ۳ می‌شناسیم نیستند و هنوز خالصیت خود را حفظ کرده‌اند. طرفداران در این بازی به طور کامل با این شخصیت‌ها ارتباط برقرار کرده و با آن‌ها آشنا می‌شوند.

با آشنا شدن با یک تهدید جدید برای بشریت، این دو نفر بیش از پیش با یکدیگر دوست می‌شوند. این ارتباط نیز در مرور زمان بیشتر شده و کاربران حس می‌کنند که این دو دوست نسبت به هم تعهد بیشتری پیدا می‌نند. در ابتدای بازی این دو نفر بسیار آسیب پذیر هستند. با پیشرفت در بازی نه تنها هر دو نفر قوی‌تر شده بلکه ارتباط آن‌ها باعث می‌شود که با یکدیگر بیشتر همکاری کرده و راحت‌تر با دشمنان مبارزه کنند. چیزی که باعث شده این بازی بسیار زیبا شود همین است که پس زمینه‌ی خشونت در بازی گیرز آو وار: روز ای، این دوستی لطیف و زیبا است.

بازی از ابتدا طراحی شده است

هدف شرکت Coalition این بوده که بازی نه تنها در زمینه داستان سرایی و گیم‌پلی قوی باشد بلکه از لحاظ تکنیکال نیز به شدت قدرتمند عمل کند. به همین دلیل است که ساخت این بازی چندین سال طور کشیده است. به طور کلی روند ساخت بازی گیرز آو وار در این چند سال پیشرفت زیادی داشته ولی حال با استفاده از آنریل انجین ۵ طرفداران با یک تجربه کاملاً جدید روبرو هستند. آنریل انجین ۵ از لحاظ گرافیکی بازی را به سطح جدیدی برده و به شدت گیرز آو وار جدید را زیبا کرده است.

در سال ۲۰۰۶ گرافیک بازی گیرز آو وار یک گرافیک انقلابی بود. حال این شرکت تلاش کرده تا با آنریل انجین ۵ همین کار را برای تریلر جدید خود انجام دهد و این تریلر را به یکی از زیباترین تریلرهای رویداد شب گذشته تبدیل کند. همانطور که گفته شد بازی گیرز آو وار ۵ با موتور آنریل انجین ۵ ساخته شده که یکی از بهترین موتورهای انیمیشن‌سازی موجود است.

استفاده از آنریل انجین ۵ دست سازندگان بازی را به شدت باز کرده است. به این شکل که شرکت Coalition توانسته حدود ۱۰۰ برابر محیط و کرکتر بیشتری از بازی گیرز ۵ طراحی کند و از طرفی بازی گیرز آو وار: روز ای دارای ری تریسینگ در نورپردازی محیط، بازتاب و سایه است. انیمیشن‌های بازی به طور کامل پیشرفت داشته و حال به یک سطح بسیار بالایی رسیده است.

هدف تیم سازنده این بوده که یک استاندارد جدید در زمینه تکنیکی بسازند. به همین دلیل تصمیم گرفتند تا به طور کامل بازی را جدید کرده و از اصالت بازی گیرز آو وار به بهترین نحو استفاده کنند. تمامی شخصیت‌ها و عناصر دنیای بازی گیرز آو وار با موتور جدید آنریل انجین ۵ بازسازی شده است ولی اصالت بازی همچنان حفظ شده است. در نتیجه بازی در عین آشنا بودن از لحاظ تکنولوژی در سطح کاملاً جدیدی قرار دارد.

زمانی که شما در بازی‌های قدیمی دقت کنید متوجه خواهید شد که شخصیت دام و مارکوس از واقعیت فاصله زیادی دارند. حال در بازی روز ای ظاهر این شخصیت مانند انسان‌های عادی شده و به طور کامل طبیعی طراحی شده‌اند. این موضوع باعث می‌شود که برقراری ارتباط با آن‌ها راحت‌تر شده و افراد احساس بهترین نسبت به این دو کرکتر داشته باشند.

آینده مجموعه گیرز آو وار

قطعاً بازی روز ای آخرین بازی گیرز او وار نیست. دلیل اینکه نام این بازی هم متفاوت است این است که از لحاظ داستانی در شرایط متفاوتی با عناوین اصلی گیرز او وار قرار دارد. تیم سازنده به هیچ عنوان به بازی‌های اصلی گیرز آو وار بی توجه نبوده و محتوای داستانی آن‌ها همچنان ادامه پیدا خواهد کرد. بازی جدید این مجموعه شما را به اصالت گیرز آو وار خواهد برد و پس از آن امکان دارد که دوباره به روند و خط داستانی عادی دنیای گیرز آو وار باز گردید.

نکته اصلی اینجاست که بازی گیرز او وار روز ای یک عنوان جانبی نیست. بلکه این بازی یک بازی اصلی از مجموعه گیرز آو وار بوده که قرار است به طور کامل به روند و خط داستانی اصلی این مجموعه اضافه شود. در نتیجه بازی دارای محتوا و جریان مخصوص به خود بوده و یک بازی کامل است.

{“@context”:”https:\/\/schema.org”,”@type”:”VideoObject”,”name”:”\u062c\u0632\u06cc\u06cc\u0627\u062a \u062c\u062f\u06cc\u062f Gears of War E-Day \u0645\u0646\u062a\u0634\u0631 \u0634\u062f\u061b \u0627\u0632 \u062f\u0646\u06cc\u0627 \u0648 \u062f\u0627\u0633\u062a\u0627\u0646 \u062a\u0627 \u062a\u063a\u06cc\u06cc\u0631\u0627\u062a \u0628\u0627\u0632\u06cc”,”description”:”\u0628\u0631\u0627\u06cc \u0645\u062f\u062a \u0632\u06cc\u0627\u062f\u06cc \u0628\u0648\u062f \u06a9\u0647 \u0634\u0627\u06cc\u0639\u0627\u062a \u0645\u062e\u062a\u0644\u0641\u06cc \u062d\u0648\u0644 \u0639\u0631\u0636\u0647 \u0628\u0627\u0632\u06cc \u062c\u062f\u06cc\u062f \u06af\u06cc\u0631\u0632 \u0622\u0648 \u0648\u0627\u0631 (Gears of War) \u0645\u0646\u062a\u0634\u0631 \u0645\u06cc\u200c\u0634\u062f. \u0628\u0633\u06cc\u0627\u0631\u06cc \u0627\u0632 \u0627\u0641\u0631\u0627\u062f \u0645\u0639\u062a\u0642\u062f \u0628\u0648\u062f\u0646\u062f \u06a9\u0647 \u067e\u0633 \u0627\u0632 \u06f6 \u0633\u0627\u0644 \u062f\u06cc\u06af\u0631 \u0646\u0648\u0628\u062a \u0628\u0647 \u06cc\u06a9 \u0628\u0627\u0632\u06cc \u062c\u062f\u06cc\u062f \u0627\u0632 \u0627\u06cc\u0646 \u0645\u062c\u0645\u0648\u0639\u0647 \u0631\u0633\u06cc\u062f\u0647 \u0648 \u062f\u0631 \u0646\u062a\u06cc\u062c\u0647 \u0627\u0646\u062a\u0638\u0627\u0631 \u0645\u06cc\u200c\u0631\u0641\u062a \u06a9\u0647 \u0628\u0647 \u0632\u0648\u062f\u06cc \u06cc\u06a9 \u0628\u0627\u0632\u06cc \u062c\u062f\u06cc\u062f \u0627\u0632 \u0627\u06cc\u0646 \u0645\u062c\u0645\u0648\u0639\u0647 \u0645\u0639\u0631\u0641\u06cc \u0634\u0648\u062f. […]”,”thumbnailUrl”:[“https:\/\/www.digikala.com\/mag\/wp-content\/uploads\/2024\/06\/gearsofwareday.jpg”],”contentUrl”:”https:\/\/www.digikala.com\/mag\/wp-content\/uploads\/2024\/06\/Gears-of-War-E-Day-Official-Announce-Trailer-In-Engine-1.webm”,”embedUrl”:”https:\/\/www.digikala.com\/mag\/gears-of-war-e-day-interview-details-xbox-games-showcase-2024\/”,”uploadDate”:”2024-06-13T15:00:31+00:00″}

منبع: Xbox Wire

نوشته جزییات جدید Gears of War E-Day منتشر شد؛ از دنیا و داستان تا تغییرات بازی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

در باب هنر نولیبرال بازی‌ها؛ با نگاهی به انیمال کراسینگ و دث استرندینگ

در کتاب «واقعیت فروریخته»/Reality is Broken، نوشته‌ی جین مک‌گونیگال/Jane McGonigal، داستانی درباره‌ی بازی‌ها قید می‌شود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *