جزییات تازه‌ای از گیم‌پلی بازی ترسناک OD ساخته جدید کوجیما فاش شد

در رویداد گیم اواردز سال گذشته، هیدئو کوجیما رسما اعلام کرد که روی یک بازی ترسناک جدید به نام OD یا Overdose کار می‌کند. در ادامه مشخص شد که جردن پیل، بازیگر و کارگردان فیلم‌های ترسناک، برای ساخت این بازی با کوجیما همکاری می‌کند. تیزر کوتاهی که از بازی نمایش داده شد، طبق عادت همیشگی کوجیما، بسیار مرموز بود و چیز زیادی از تماشای آن دستگیرمان نشد.

بازی ترسناک OD با آنریل انجین ۵ و با همکاری مشترک کوجیما پروداکشنز و استودیوی بازیسازی ایکس باکس ساخته می‌شود. چند بازیگر مطرح هالیوودی هم در این بازی حضور خواهند داشت. این تمام اطلاعات تایید شده‌ای است که تا به امروز از این بازی منتشر شده‌اند. اما حالا جزییاتی از گیم‌پلی بازی OD فاش شده که درک بهتری از حال و هوای این بازی به ما می‌دهد.

این اطلاعات را یکی از کاربران ردیت با نام DuskGolem منتشر کرده که گفته می‌شود منبع قابل اعتمادی است؛ هرچند که در گذشته در چند مورد، اطلاعات فاش شده از سوی او اشتباه از آب درآمده‌اند. بنابراین تا زمانی که این اطلاعات توسط کوجیما یا ایکس‌باکس به‌طور رسمی تایید نشده‌اند، بهتر است با کمی تردید به آنها نگاه کنیم.

طبق چیزی که DuskGolem اعلام کرده، این اطلاعات توسط فردی فاش شده‌اند که قبلا بازی OD را به عنوان تستر تجربه کرده است. این منبع اعلام کرده که Overdose یک بازی تجربه‌گراست که بازیکن‌ها برای پیشرفت در آن باید از ابزارهای چندرسانه‌ای استفاده کنند. این بازی میان‌پرده‌های سینمایی طولانی دارد که از این نظر مشابه بازی‌های قبلی کوجیما است.

گیم‌پلی بازی دو شکل مختلف دارد. در حالت اول بازیکن‌ها باید با استفاده از اطلاعاتی که از منابع مختلف مثل اینترنت به دست می‌آورند، به راهنمایی شخصیت‌ها بپردازند. همچنین امکان سوییچ بین دو زاویه دوربین اول‌شخص و سوم‌شخص وجود دارد.

در بخش دوم، بازی به‌صورت اول شخص دنبال می‌شود و شباهت‌های زیای به بازی‌های ترسناک سنتی دارد. در این بخش، حل کردن پازل‌های عجیب و مرموز یکی از المان‌های اصلی گیم‌پلی است.

هیدئو کوجیما محیط بازی Death Stranding ۲ را مشخص کرد

طبق اطلاعات فاش شده، به‌نظر می‌رسد که بازیکن‌ها هدایت یک شخصیت را مثل عناوین سبک ترس و بقا به دست می‌گیرند و در برخی از قسمت‌های بازی، باید به‌طور همزمان چند شخصیت را کنترل کنند.

کوجیما اوایل سال جاری میلادی گفته بود که OD به اندازه بازی Boktai: The Sun is in Your Hand عجیب و متفاوت خواهد بود. این بازی که در سال ۲۰۰۳ برای کنسول دستی گیم بوی ادونس منتشر شده بود، یک سنسور نور روی کارتریج داشت و از این طریق بازیکن‌ها را وادار می‌کرد برخی مراحل بازی را زیر نور مستقیم خورشید انجام دهند و خون آشام‌ها را از بین ببرند.

اینکه بازی OD هم به اندازه Boktai متفاوت و عجیب باشد، نشان می‌دهد که کوجیما به دنبال خلق یک تجربه منحصربه‌فرد دیگر است. شما درباره بازی جدید این بازیساز بزرگ چه نظری دارید؟

منبع: Comicbook


ده بازی که ساعت‌ها تو دنیای اون‌ها غرق می‌شیم




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اسب‌های بازی رد دد ردمپشن ۲ باید الهام‌بخش نسخه بعدی باشند

بازی Red Dead Redemption 2 داستان گروه ون در لیند را در سال ۱۸۹۹ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *