جزئیات مناظره سعید جلیلی و مسعود پزشکیان

به گزارش جهان نيوز، اولین مناظره از دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزد راه‌یافته به این مرحله از انتخابات و با موضوع فرهنگی و سیاسی هم اکنون در حال برگزاری است.

بر اساس قرعه‌کشی سعید جلیلی روی صندلی یک‌ و مسعود پزشکیان هم روی صندلی شماره 2 نشست.

در این مناظره نامزدهای باید در قسمت‌های 4 دقیقه‌ای، به 10 سوال پاسخ دهند و در پایان نیز هر نامزد طی 5 دقیقه صحبت‌های خود را جمع بندی کند.

نامزدهای ریاست‌جمهوری در بخش اول برنامه باید به این سوال که « شما اگر رئیس جمهور بشوید برنامه شما چیست که در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری شاهد افزایش مشارکت باشیم؟» پاسخ دهند.

جلیلی: برای افزایش مشارکت در انتخابات برنامه دارم

سعید جلیلی در ابتدای این مناظره گفت: همه دیدیم که نتیجۀ انتخابات از قبل تعیین‌شده نبود و مردم بودند که تعیین‌کننده بودند.

وی با بیان اینکه برای افزایش مشارکت در انتخابات برنامه دارم،اضافه کرد: یکی از برنامه‌های دولت من این است که مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف بیشتر شود.

این نامزد ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر ما قدرتی امروزی داریم این حاصل مشارکت مردم است. نقش مردم را باید پاس بداریم.

پزشکیان: بدون رضایت مردم بنزین را گران نمی‌کنیم

مسعود پزشکیان هم در ادامه تاکید کرد: از من در رسانه‌ها پخش کرده‌اند که ما بنزین را گران می‌کنیم، در حالی که این‌طور نیست. بدون رضایت مردم هیچ اقدامی نخواهم کرد و این را قاطع اعلام می‌کنم.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: خبر دروغی منتشر کرده‌اند که پسر من به مولوی عبدالحمید توهین کرده است.پزشکیان ادامه داد: وقتی رفته بودم زیارت برخی‌ها به من می‌گفتند «مرگ بر منافق». من منافقم؟ من تمام زندگی‌ام براساس اعتقاد و باور است.

جلیلی: کلی مطلب در ۴۸ ساعت گذشته علیه من تولید شده است

جلیلی هم در ادامه تصریح کرد: در ۴۸ ساعت گذشته کلی مطلب علیه من تولید شده که هیچ‌کدام ارتباطی به موضوعات مردم ندارد.وی اضافه کرد: هنوز نتایج انتخابات مشخص نشده به 9 میلیون 10 میلیون نفر بگوییم طالبان!جلیلی تاکید کرد: به جای ارائه برنامه و راه‌حل برای مشکلات، دیگران را طالبان خطاب می کنند.

پزشکیان: برای موضوعات مختلف برنامه داریم

پزشکیان در ادامه گفت: ما در رابطه با موضوعات مختلف برنامه داریم.وی اضافه کرد: وقتی دستگاه‌ها برای خود سفره‌ای کردند و سفره‌ دیگری برای مردم پهن شده است مردم این را می‌بینند.این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مشکل مجریانی هستند که باید اراده داشته باشند.

پزشکیان: وقتی رفته بودم زیارت برخی‌ها به من می‌گفتند «مرگ بر منافق». من منافقم؟ من تمام زندگی‌ام براساس اعتقاد و باور است

پزشکیان عنوان کرد: اگر بخواهیم مشارکت افزایش یابد مردم باید باور کنند که مسئولان سر همان سفره‌ای می‌نشینند که آن‌ها می‌نشینند.

وی افزود: مشکل فقرا ما هستیم، مشکل فقرا که آمریکا نیست. قانون و برنامه هم وجود دارد و باید اجرا شود.

به گفته وی، گفتند به کُردها پست دادیم، اما آن‌ها سنی نبودند، اگر کسی سنی بود و استعداد داشت آیا نباید از او استفاده شود؟ بیشتر پست ها در اختیار یک عده خاص است. مردم باید مشارکت داده شوند.

جلیلی: به همۀ دوستانم گفتم تقوا را رعایت کنند

سعید جلیلی در ادامه بیان کرد: توصیه کرده‌ام که هیچ‌وقت برای دنیای امثال من آخرت خود را خراب نکنید. حدود کار سیاسی، تقوای الهی است و همه باید فردا جواب بدهند.

وی افزود: همین نکته که آقای پزشکیان گفتند وقتی شنیدم به دوستانمان گفتم که حتما‌ شما اعتراض کنید قبل از اینکه آقای پزشکیان اعتراض کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: اشکال کار این است که اگر ما خودمان یا ستادهایمان یا آنها که مسئولیت رسمی دارند در این عرصه‌ها بداخلاقی کنند حتماً مذموم است و باید جلویش گرفته شود.

وی ادامه داد: اهل سنت هر کدام نسبت به ما حقی دارند، چه به من رای بدهند چه رای ندهند.

پزشکیان: در تمام دوره‌های مجلس برای اجرانشدن برنامه‌ها سؤال و اعتراض کرده‌ام

پزشکیان عنوان کرد: مردم را در جایی که باید بازی بدهیم، بازی نمی‌دهیم.وی افزود: باید براساس حق و عدالت با مردم برخورد بکنیم.نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: اگر می‌خواهیم مملکت را درست کنیم، باید حق و عدالت را رعایت کنیم.

جلیلی: اگر دانشجوی ما حرف دارد باید صدایش شنیده شود

جلیلی اظهار کرد: شما از حق حرف و اعتراض جوانان گفتید، من در حوادث ۱۴۰۱ هفته‌ای یکبار یا ۲ هفته‌ای یکبار در دانشگاه‌ها حضور پیدامی‌کردم.

وی افزود: می‌گفتند نسلی آمده که نه او زبان ما را می‌فهمد و نه ما زبان او را. من همان موقع گفتم که این حرف اشتباهی است.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: کارگران هپکو، ماشین‌سازی تبریز، و هفت‌تپه و آذرآب دغدغه داشتند و ما رفتیم بینشان و حرفشان را شنیدیم.

وی ادامه داد: من مخالفم که وزیر ارتباطات را از بخش خصوصی این حوزه انتخاب کنیم؛ چون تعارض منافع پیش می‌آید.

پزشکیان: ما وقتی می‌گویم مردم، باید بگذاریم مردم مطالبه‌گری کنند

پزشکیان عنوان کرد: مشکل این است که وعده می‌دهیم اما عمل نمی‌کنیم.به گفته وی، اگر به مردم احترام بگذاریم و حرفشان را بشنویم دیگر کسی که مسئول است نمی‌تواند خلاف قانون عمل کند.

رویکرد همهٔ دولت باید شنیدنِ صدای اقشار و پیگیریِ مشکلات باشد

جلیلی اظهار کرد: از افتخارات نظام و اندیشهٔ دینی این است که اگر کارویژه‌ای را برای دولت تعریف می‌کند، آن را برای تک‌تک مردم هم تعریف می‌کندبه گفته وی، مبنای دولت سایهٔ ما این است که اگر مشکلی پیدا شد، به آن اعتراض و آن را برطرف کند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عنوان کرد: حرف‌هایی که آقای پزشکیان می‌زند از سر دل‌سوزی است، اما کافی نیست.

وی افزود: در برنامهٔ هفتم به رشد ۸ درصدیِ اقتصاد اشاره شده، اما برای اجرای آن باید مأموریت تعریف کنیم.

جلیلی اظهار کرد: وقتی دفترمان را باز کنیم تا کارگران هپکو، آذراب، هفت‌تپه و… بیایند و حرفشان را بشنویم، کار به اعتراض خیابانی کشیده نمی‌شود.

به گفته وی، رویکرد همهٔ دولت باید شنیدنِ صدای اقشار و پیگیریِ مشکلات باشد.

در حال تکمیل….


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

دولت، پارک سر کوچه نیست

میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) در صفحه شخصی خود در توییتر به اولین مناظره دور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *