جزئیات تازه‌ای از گیم پلی بازی Metro Awakening منتشر شد

بازی جدید سری مترو برخلاف انتظارها یک اثر اکشن تاریک نیست. استودیو 4A Games هر چند مشغول توسعه یک بازی مترو است، اما این استودیو Vertigo Games است که سکان تولید بازی جدید را در اختیار دارد. بازی Metro Awakening اثری است که برای هدست‌های واقعیت مجازی ساخته می‌شود، اما جزئیات تازه‌ای که از روند یا گیم پلی آن منتشر شده، نشان می‌دهد که فرمول اصلی این سری تکان نخورده است.

داستان بازی جدید سری مترو توسط دیمتیری گلوخوفسکی، خالق رمان‌های مترو نوشته شده است. این بازی یک پیش‌درآمد برای سری اصلی است و به داستان دکتر سردار در سال 2028 می‌پردازد. فردی که به دنبال همسرش در یک آخرالزمان تمام‌عیار می‌گردد. مارتین ده روند و سامار لوو، کارگردان بازی، یک مطلب تازه در وب‌سایت پلی‌استیشن منتشر کرده‌اند. آنها یک سری تصاویر و جزئیات تازه از گیم پلی منتشر کرده‌اند. کارگردان بازی نوشته است که روند اکشن شناخته‌شده سری مترو همچنان در بازی Metro Awakening حفظ شده است.

شخصیت اصلی بازی طبق گفته‌ی کارگردان، چندان کار با اسلحه را بلند نیست. او یک پزشک است و تابه‌حال در چنین شرایط بغرنجی قرار نگرفته است. گفتنی است استودیو 4A Games، کمک شایانی به توسعه‌ی بازی واقعیت مجازی این سری کرده است. اما گیم پلی چگونه است؟ گلوله‌ها چطور پیدا می‌شوند. کارگردان نوشته است: «وقتی صحبت از گلوله می‌شود، بازی‌کنان باید مداوم حواسشان جمع باشد و جستجو کنند. ما این دنیای زیبا را داریم و جنبه‌ی هنری اثر فوق‌العاده است. اما نیاز داریم به فردی که این جهان را بگردد. دلیل اینکه باید محیط را گشت، یافتن گلوله و منابع است.»

جزئیات تازه بازی Metro Awakening

یافتن گلوله در دنیای بازی Metro Awakening کار ساده‌ای نیست. البته چند گلوله هم می‌تواند جان شما را نجات دهد. تیم سازنده تلاش کرده تا داستان‌سرایی محیطی را پیش بگیرد. در نتیجه موقعی که داخل دنیای بازی می‌گردید و دنبال گلوله هستید، اندکی بیشتر با اتفاقات قبلی و آدم‌هایی که آنجا زندگی می‌کردند آشنا می‌شود. کارگردان افزوده که مدیریت منابع به سبک بازی فرد بستگی دارد. می‌توان اکثر بازی را با مخفی‌کاری پیش برد و چندان گلوله خرج نکرد. بازی‌کنان می‌توانند سنگر بگیرند، پشت یک سری اشیاء مخفی شوند و حتی از سوراخ‌هایی برای جاسوسی و دید زدن دشمن استفاده کنند.

روایت دنیای تاریک مترو از طریق هدست‌های واقعیت مجازی اما کار ساده‌ای نیست. کارگردان نوشته است که تکرار قابلیت‌هایی مانند گذاشتن ماسک و برداشتن آن در دنیای واقعیت مجازی ساده است. اما قابلیت‌های بیشتری اضافه شده است. می‌توان ماسک را پاک کرد و برای نمونه ماسک گاز، غبار می‌گیرد و دید کمی تار می‌شود. همچنین باید برای تعویض خشاب، ابتدا خشاب را جیب درآورد و آن را در دست گرفت. تفنگ‌ها نیز هر کدام حس خاصی منتقل می‌کنند.

بازی Metro Awakening در اواخر امسال برای هدست‌های PSVR 2، متا کوئست 2 و 3‌ و استیم وی‌آر منتشر می‌شود. نسخه‌ی ویژه PSVR 2، قابلیت‌های بیشتری دارد. در عین حال، کار روی دنباله Metro Exodus ادامه دارد و ممکن است به این زودی‌ها شاهد انتشار آن نباشیم.

منبع: GamingBolt


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بسته الحاقی جدید Path of Exile تعداد کاربران همزمان آن را به ۲۲۹ هزار نفر رساند

بسته الحاقی جدید بازی Path of Exile به نام Settlers of Kalguur با ویژگی‌های جدید روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد