جریمه سنگین شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک توسط اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا شبکه اجتماعی ایکس ایلان ماسک را بدلیل نقض قانون خدمات دیجیتال موسوم به DSA تهدید به جریمه سنگین کرد.

شبکه اجتماعی ایکس متعلق به میلیاردر معروف ایلان ماسک بدلیل مسائل مربوط به شفافیت محتوا از جمله سیاست بحث برانگیز مربوط به دریافت تیک آبی ممکن است با جریمه‌های سنگین احتمالی از سوی اتحادیه اروپا مواجه شود.

روز جمعه مصادف با ۱۲ ژوئیه، کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرد که شبکه اجتماعی ایکس قانون خدمات دیجیتال (DSA) را که چارچوب نظارتی جدید با هدف اطمینان از نظارت بهتر بر محتوای آنلاین می‌باشد نقض کرده است. این قانون اوایل سال جاری اجرایی شد.

تحقیقات اولیه اتحادیه که سال گذشته آغاز شد، نگرانی‌هایی را در مورد سیاستی که ایلان ماسک دو سال پیش پس از خرید ۴۴ میلیارد دلاری توئیتر اتخاذ کرده است برانگیخته است. طبق خط مشی ایکس، هر فردی اجازه دارد به راحتی با پرداخت هزینه‌ صاحب تیک آبی شود.

تنظیم کنندگان قانون خدمات دیجیتال در بروکسل در این باره گفتند:

از آنجایی که هر کسی می‌تواند با پرداخت هزینه تیک آبی دریافت کنند، کاربران قادر نخواهند بود تشخیص دهند کدام حساب‌ها مورد اعتماد بوده و ازینرو ممکن است بدلیل تعامل با محتوا و حساب‌های غیر قابل اعتماد متضرر شوند.

لازم به ذکر است در سال ۲۰۲۱، توییتر، که در آن زمان با این نام شناخته شده بود موفق به کسب درآمد ۵.۱ میلیارد دلاری شد.

همچنین به گفته مقامات بروکسل، اقدامات ایکس در چندین زمینه از جمله ممنوعیت استفاده از «الگوهای تاریک»- که روش‌‌های فریبنده مورد استفاده برای دستکاری رفتار کاربر محسوب می‌شود- و تضمین شفافیت در تبلیغات و دسترسی به داده‌ها برای محققان، مطابق قانون عمل نمی‌کند.

تیری برتون، کمیسر فرانسوی در امور بازار داخلی، به نقل از فایننشال تایمز گفت:

در گذشته تیک آبی به معنای منابع اطلاعاتی موثق و قابل اعتماد بود. اکنون سیاست‌های ایکس این مفهوم را از بین برده است و دیدگاه اولیه ما این است که آنها کاربران را فریب می‌دهند و DSA را نقض می‌کنند. همچنین از نظر ما تضمین شفافیت در تبلیغات و دسترسی به داده‌ها برای محققان با الزامات DSA مطابقت ندارد. ایکس اکنون حق دفاع دارد اما اگر دیدگاه ما تایید شود، قطعاً جریمه‌هایی را اعمال خواهیم کرد و خواستار تغییرات چشمگیر در سیاست‌های این پلتفرم خواهیم بود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کد مورس و دیلی کمبو همستر کامبت – ۵ شهریور

همستر کامبت یک بازی تلگرامی از نوع Tap to Earn است که کاربران با ضربه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد