جذاب ترین کدهای تقلب در بازی های ویدیویی

کدهای تقلب لزوماً فقط جهت ساده‌سازی بازی‌ها به کار نمی‌روند؛ برخی از این کدها دارای المان‌های طنز آمیز هستند و فضایی دلچسب و متفاوت به بازی می‌دهند.

بسیاری از گیمر‌ها، با خرید اکانت دیسکورد، باهم در ارتباط هستند و راهکار‌های تقلب در بازی‌های مختلف را با هم به اشتراک می‌گذارند.

در حالی که تقلب در دنیای واقعی اغلب به عنوان رفتاری ناپسند و غیرمتعارف محسوب می‌شود، در عرصه‌ی بازی‌های ویدئویی و در میان جامعه‌ی گسترده‌ی گیمرها، استفاده از کدهای تقلب به شکلی محبوب پذیرفته شده و جزئی از فرهنگ گیمرها به شمار می‌آید؛ در این مقاله، به معرفی مهم‌ترین کدهای تقلب بازی‌های مختلف می‌پردازیم.

معروف ترین کدهای تقلب در بازی های ویدئویی

در حالی که تقلب در موقعیت‌های واقعی معمولاً به‌عنوان رفتاری ناپسند و زشت تلقی می‌شود، به نظر می‌رسد که در دنیای بازی‌های ویدئویی، کسانی که می‌توانند به طرق مختلف تقلب کنند، به‌عنوان افرادی خلاق شناخته می‌شوند!

بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌طور تخصصی روی ارائه‌ی کدهای تقلب و ترفندهای جذاب برای بازی‌های معروف و چالش‌برانگیز تمرکز دارند؛ در ادامه، قصد داریم کدهای تقلب در بازی های ویدیویی معروف را بررسی کنیم:

کد تقلب ماشین‌های پرنده در بازی GTA IV

یکی از به‌یادماندنی‌ترین کدهای تقلب در تاریخ بازی‌های ویدئویی، کدی است که به شما امکان می‌دهد هر ماشینی را در شهر لیبرتی سیتی مانند یک هواپیما به پرواز درآورید و در آسمان‌ها به گشت‌وگذار بپردازید.

این کد نه‌تنها شما را از ترافیک و انتظار برای عبور عابرین پیاده رها می‌سازد، بلکه دیگر لازم نیست نگران برخورد با پلیس باشید. با این حال، این کد چالش‌های خاص خود را دارد و پیاده شدن از ماشین در آسمان کار آسانی نیست.

این کد به‌قدری در بازی GTA IV محبوب شد که توسعه‌دهندگان آن را به‌صورت یک گلیچ گرافیکی در نسخه‌ی بعدی GTA VI، اضافه کردند.

کد ظهور تانک راینو در بازی GTA 3

یکی از مشهورترین کدهای تقلب در تاریخ بازی‌های ویدئویی، کدی است که در نسخه‌ی پلی‌استیشن 2 بازی GTA 3 با وارد کردن دایره، دایره، دایره، دایره، دایره، R1، L2، L1، مثلث، دایره، مثلث، یک تانک راینو ظاهر می‌شود.

این تانک نابودگر می‌تواند هر وسیله‌ی نقلیه‌ای را با شلیک توپ خود منهدم کند که این امکان را به بازیکنان می‌دهد تا هر زمان که خواستند بازی را ترک کنند یا از تنش‌ها خلاص شوند. اگرچه گاهی اوقات این کد باعث کند شدن نرخ فریم بازی می‌شود، اما هیجان و لذت حاصل از آن تمامی مشکلات را جبران می‌کند.

کد تقلب Rosebud در بازی The Sims

در فهرست جذاب‌ترین کدهای تقلب موجود در بازی‌های ویدیویی، با کدی بسیار مفید از نخستین نسخه‌ی بازی The Sims می‌رسیم. اگر شما حتی یک بار بازی Sims را امتحان کرده باشید، می‌دانید که کسب درآمد در این بازی تا چه اندازه می‌تواند دشوار باشد.

کد تقلب Rosebud ویژه کسانی است که نمی‌خواهند زمان ارزشمند خود را صرف به دست آوردن پول در بازی The Sims کنند، بلکه می‌خواهند به سرعت به فعالیت‌های مورد علاقه‌شان در این بازی شبیه‌سازی زندگی واقعی پرداخته شود.

شاید هم فقط به دنبال کسب مقداری پول اضافه هستید تا تجربه‌ی بهتری از بازی The Sims کسب کنید. در هر حالت، کد Rosebud یکی از بهترین کدهای تقلبی به حساب می‌آید که طرفداران سری بازی‌های The Sims تاکنون استفاده کرده‌اند.

این کد به شما مقادیر زیادی پول رایگان می‌دهد؛ جهت فعال کردن آن در نخستین نسخه از سری بازی‌های The Sims، تنها کافی است تا کلید‌های Ctrl، Shift و C را فشار دهید، سپس در پنجره‌ی باز شده دستور rosebud;: را تایپ کرده و کلید Enter را بزنید تا کد تقلب فعال شود.

کد منفجر کردن لارا کرافت در Tomb Raider

لارا کرافت همواره با چالش‌های بزرگی روبرو بوده است؛ او نه تنها می‌خواهد که تاریخچه‌ی دفن شده‌ را احیا کند، بلکه باید از دست دشمنانی که قصد زندگی او را دارند نیز بگریزد. در این میان، کدهای تقلب برای افزایش هیجانات بیشتر در بازی به کار می‌روند.

در حالی که مجموعه بازی‌های Tomb Raider مملو از کدهای مختلف برای دسترسی به سلاح‌های گوناگون و پیشبرد مراحل خاص هستند، برخی کدها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ یکی از این کدها «منفجر کردن لارا کرافت» است.

این کد ابتدا به منظور مجازات بازیکنانی که آن را به اشتباه وارد می‌کردند در بازی گنجانده شده بود؛ اما به مرور زمان به دلیل محبوبیتش نزد طرفداران، به یک کد تقلب مستقل تبدیل شد.

این کد‌ بسته به نسخه بازی‌ شما، به روش‌های مختلف قابل دسترسی است و جزئیاتی را به گیم‌پلی شما اضافه می‌کند که لزوماً به پیشبرد داستان کمکی نمی‌کنند؛ اما گاهی اوقات فقط می‌خواهیم لارا کرافت را منفجر کنیم، شاید به این خاطر که بیش از حد جذاب است!

کد تقلب Down + B در بازی Pokemon

در حالی که سری بازی‌های پوکمون شاید در کشور ما به اندازه‌ی ایالات متحده یا سایر کشورهای اروپایی طرفدار نداشته باشد، ولی همچنان گروهی از گیمرها وجود دارند که علاقه‌مند به تجربه‌ی بازی‌هایی هستند که ممکن است در محافل عمومی کمتر شناخته شده باشند.

اگر شما نیز از دوستداران دنیای پوکمون هستید و از بازی Pokemon لذت می‌برید، از این کد تقلب می‌توانید استفاده کنید تا شانس خود را جهت به دست آوردن پوکمون‌های نادر و ارزشمند افزایش دهید.

کد تقلب معروف در بازی‌های پوکمون این است که هنگام پرتاب Pokeball برای گرفتن پوکمون‌های جدید، دکمه‌ی پایین در D-pad را به همراه دکمه‌ی B فشار دهید و نگه دارید تا احتمال موفقیت شما در گرفتن پوکمون‌های کم‌یاب به طور قابل توجهی افزایش یابد.

کد تقلب در بازی GoldenEye 007

بازی GoldenEye 007 در دورانی عرضه شد که کدهای تقلب در اوج محبوبیت خود قرار داشتند. این بازی توانست برخی از ماندگارترین و جذاب‌ترین کدهای تقلب در صنعت بازی‌های ویدئویی را ارائه دهد. در میان متنوع‌ترین کدهای تقلب که می‌توانند تجربه‌ی کلی بازیکنان را دگرگون سازند، بسیاری از گیمرها کد تقلب حالت DK را به عنوان بهترین کد تقلب بازی می‌دانند (L + R + Down، L + R + C-Left).

این کد تقلب دقیقاً همان چیزی است که انتظار می‌رود؛ پس از فعال‌سازی آن، مدل‌های داخل بازی سرها و بازوهای بزرگتری پیدا می‌کنند که تا پایین‌تر از پاهایشان آویزان می‌شود. هر گیمری که به نصب این بازی پرداخته باشد، حداقل یک بار باید این کد تقلب را امتحان کند.

کد تقلب Big Daddy در بازی Age of Empires

بازی Age of Empires، پس از انتشار در سال 1997 توانست بازخوردهای مثبتی از بازیکنان حرفه‌ای و تازه‌کار دریافت کند. پیشرفت در یک تمدن کهن از طریق مراحل مختلف و مدیریت به عنوان یک استراتژیست جنگی، برای مخاطبان بسیاری جذاب بود و به موفقیت انتشار بازی کمک چشمگیری کرد.

علاقه‌مندان به تاریخ این فرصت را داشتند که خود را در اتمسفر تاریخی بازی غرق کنند و از به تصویر کشیدن زیبای تمدن‌های مختلف لذت ببرند. با این حال، این حال و هوا به راحتی و تنها با وارد کردن یک کد ساده می‌توانست تغییر کند (Bigdaddy).

عملکرد این کد به این صورت است که یک شورلت اسپرت در وسط نقشه ظاهر می‌شود و در حالی که حاضران از حضور چنین هیولای آهنی‌ای متعجب شده‌اند، ناگهان مردی با موشک‌انداز از ماشین پیاده شده و با سلاح خود دشمنان را نابود می‌کند.

کد تقلب استراحت Fantasy Zone در بازی Arnold Palmer Tournament Golf

بازی Arnold Palmer Tournament Golf، همان تجربه‌ای را ارائه می‌دهد که از یک بازی گلف دهه‌ی هشتاد انتظار می‌رود؛ گرافیک‌های ساده با پیکسل‌های سبز، دید از بالا و قوانین پیچیده‌ای که حتی در گلف واقعی نیز اعصاب‌خردکن هستند.

با این حال، برای بازیکنانی که به دنبال لحظات شاد و سرگرم‌کننده در بازی می‌گردند، یک مینی‌گیم مخفی وجود دارد. جهت دستیابی به این مینی‌گیم، باید توپ را ۱۰۰ بار وارد سوراخ اول کنید؛ کاری که هم برای گلف‌بازان آماتور و هم حرفه‌ای لذت‌بخش است.

پس از روبرو شدن با صفحه‌ی Game Over و وارد کردن نسخه‌ی ساده‌شده‌ی کد کونامی، یک مینی‌گیم با فضای Fantasy Zone بازی Sonic در انتظار شما خواهد بود. ارتباط این بخش با گلف شاید چندان مشخص نباشد؛ اما قطعاً جذاب‌تر از گودال‌های آبی بی‌پایان است.

کد تقلب Moon Physics در بازیTony Hawk’s Pro Skater 2

اگر شما نیز دوران گیمری خود را با اولین کنسول افسانه‌ای پلی‌استیشن آغاز کرده‌اید، احتمالاً با بازی‌های Tony Hawk’s Pro Skater که بر اسکیت‌سواری خیابانی تمرکز دارند، آشنا هستید و خاطرات زیادی با آن‌ها دارید.

یکی از معروف‌ترین کدهای تقلب در بازی Tony Hawk’s Pro Skater 2 ، کدی به نام Moon Physics است که توجه گیمرها را در آن دوران به خود جلب می‌کرد.

این کد، فیزیک و جاذبه‌ی زمینی بازی را تغییر داده و آن را با فیزیک و جاذبه‌ی ماه جایگزین می‌کند. جهت فعال‌سازی کد تقلب Moon Physics در بازی Tony Hawk’s Pro Skater ۲، بازیکنان باید ترکیبی از دکمه‌های X، مربع، چپ، بالا، پایین، بالا، مربع و مثلث را در منوی توقف (pause) فشار دهند.

این امکان، بازیکنان را قادر می‌سازد تا پس از پریدن، مدت زمان بیشتری در هوا بمانند، حرکت‌های نمایشی بیشتری انجام دهند و امتیازات بالاتری کسب کنند.

کد استخدام یک بوقلمون در بازی Assassin’s Creed

در سال ۲۰۱۲، یوبی‌سافت بازی Assassin’s Creed III را با گرافیک به‌روزرسانی شده، موتور بازی جدید و جلوه‌های بصری خیره‌کننده منتشر کرد. این بازی که در دوران قبل و بعد از جنگ انقلابی آمریکا در سال ۱۷۰۰ می‌گذرد، به بازیکنان اجازه می‌دهد تا نبردهای تاریخی آن زمان را در مکان‌های واقعی تجربه کنند.

جالب است بدانید که در این بازی به عنوان یک بازی تخیلی-تاریخی، بسیاری از المان‌ها برگرفته از وقایع تاریخی به روایت و گیم‌پلی اضافه شده است. جنبه تخیلی بازی با استفاده از کد تقلب خاص به سطوح جدیدی می‌رسد.

اگر بازیکن به خانه‌اش برود، در نزدیکی لبه خانه مخفی شود و سوت بزند، یک بوقلمون وحشی ظاهر خواهد شد و او را دنبال می‌کند.

کد تقلب بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater

بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater توسط طرفداران حرفه‌ای Metal Gear Solid شناخته شده است و آن‌ها با چالش‌های سختی که باس‌هایی مانند Snake Eater ارائه می‌دهند، آشنایی دارند. مبارزه با باس The End، یکی از دشوارترین مبارزه‌های این بازیست، به‌خصوص برای کسانی که تمایل دارند بدون استفاده از کدهای تقلب به مقابله بپردازند.

به همین علت، برخی بازیکنان ترجیح می‌دهند تا از مواجهه با این باس خودداری کنند و به روش‌های دیگری سرگرم شوند. یکی از روش‌های جذاب جهت فرار از این نبرد، ذخیره بازی در حین مبارزه و سپس انتظار کشیدن به مدت یک هفته قبل از بازگشت به بازی است؛ پس از این مدت، باس به دلیل پیری می‌میرد!

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به معرفی و بررسی جذاب‌ترین کدهای تقلب در بازی های ویدیویی بپردازیم. امروزه کدهای تقلب در بازی‌های ویدئویی دیگر آن اهمیت گذشته را ندارند؛ اما روزگاری وجود داشت که مجلات، برنامه‌های تلویزیونی و وب‌سایت‌ها، به اشتراک‌گذاری دستورات و کدهایی می‌پرداختند که تجربه‌ی بازی با عناوین محبوب‌تان را به‌طور کلی دگرگون می‌ساخت.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

بازی Assassin’s Creed Shadows | آنچه از بازی جدید اساسینز کرید انتظار داریم

سری بازی های اساسینز کرید به عنوان یکی از بزرگترین آیپی های دو دهه اخیر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *