جبهه مردمی برای آزادی فلسطین طرح گالانت را توهم دانست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد اینگونه طرح‌های غیرواقعی دلیل واضحی بر ناتوانی دشمن صهیونیستی در پاسخگویی در مورد روز بعد از جنگ در غزه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: همزمانی اعلام این طرح و سفر گالانت به آمریکا در چارچوب مزایده‌های داخلی دشمن صهیونیستی و تلاش گالانت برای تحمیل طرح سیاسی خود بجای طرح نتانیاهوی جنایتکار در این زمینه انجام می‌گیرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طرحی را با عنوان «روز بعد» برای اداره نوار غزه در دوره پس از جنگ ارائه داده است که مبتنی بر تقسیم این منطقه به ۲۴ بخش از شمال به جنوب است و گفته می‌شود که وی در سفر اخیر خود به آمریکا، درباره این طرح با مقامات ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بحث و تبادل نظر کرده است.

روزنامه واشنگتن پست نوشت، «یوآو گالانت» در جریان سفیر اخیر خود به آمریکا، طرحی را برای اداره نوار غزه در دوره پس از اتمام جنگ ارائه داده است که به موجب آن، نوار غزه به ۲۴ منطقه تقسیم می‌شود و هر منطقه به طور موقت مدیریت می‌شود.

برخی از مفاد اصلی این طرح عبارت است از:

– نیروی مشترک: گالانت پیشنهاد داده است که نیرویی مشترک از آمریکا و کشورهای عربی (به اصطلاح) میانه رو (مصر، اردن، مراکش و امارات متحده عربی) مسئولیت نظارت بر نوار غزه را بر عهده داشته باشند و یک نیروی محلی فلسطینی مسئولیت اداره امور مدنی را به دست بگیرد.

-آموزش آمریکایی: نیروهای فلسطینی توسط آمریکایی‌هایی که در حال حاضر در بیت المقدس مستقر هستند، آموزش خواهند دید. آمریکایی‌ها بر این باورند که کشورهای عربی تنها در صورتی حاضر به مشارکت خواهند شد که اسرائیل با مشارکت تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره امور غزه موافقت کند.

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

وقتی اجتماع انتخاباتی برای پزشکیان در «امیرچخماق» ممنوع است، برای جلیلی بدون ممنوعیت

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در یزد، به لغو سخنرانی مسعود پزشکیان در میدان «امیر چخماق» …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *