جاهای دیدنی نروژ | سرزمین وایکینگ ها!

جاهای دیدنی نروژ با مناظر طبیعی خیره‌کننده و چشم‌نواز، باعث شده‌اند تا این کشور به مقصدی جذاب برای گردشگران از سراسر جهان تبدیل شود. از آنجایی‌ که نروژ از یخچال‌های طبیعی گرفته تا آتشفشان‌ها را در دل خود جای داده است، می‌توان گفت از هر سلیقه‌ای که باشید، گشت‌وگذار در آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. تماشای شفق قطبی، بناهای تاریخی و همچنین طبیعت بکر و دل‌انگیز این مقصد اروپایی، شما را ترغیب می‌کند تا حتما سفر به این کشور و بازدید از دیدنی های نروژ را در برنامه خود قرار دهید. اگر درباره جاذبه‌های این کشور، کنجکاو شده‌اید، در این مطلب از مجله گردشگری فلای‌تودی با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی نروژ آشنا شوید. 

نروژ | قطعه گمشده شمال اروپا

نروژ، کشوری شگفت‌انگیز در شمال اروپا است و اُسلو، به‌عنوان پایتخت آن، شهری مدرن و جذاب با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد به حساب می‌آید. از دیگر شهرهای دیدنی نروژ می‌توان به برگن، ترومسو و استاونگر اشاره کرد. در مجموع، نروژ کشوری امن و آرام با مردمی خونگرم و مهمان‌نواز است. اگر به‌دنبال سفری متفاوت و هیجان‌انگیز هستید، حتما نروژ را به‌عنوان مقصد خود انتخاب کنید. این کشور، که از بهترین کشورهای اروپایی برای سفر است، با جاذبه‌های گردشگری متنوع، هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند.

طبیعت شگفت انگیز نروژ | جزایر و آبدره‌ها

کشور نروژ مانند نگینی درخشان در میان یخ‌ها و آتش است و با طبیعتی بکر و دست‌نخورده، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. کوه‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، یخچال‌های طبیعی عظیم، آبدره‌های عمیق، سواحل دیدنی، صخره‌های مرتفع و پوشیده از برف که آبشارهای خروشان از آن‌ها به پایین سرازیر می‌شوند و جنگل‌های انبوه و سرسبز، جاذبه‌هایی طبیعی هستند که در سفر به نروژ، شانس بازدید از آن‌ها را خواهید داشت. در ادامه، بهترین‌ها در طبیعت نروژ را به شما معرفی می‌کنیم.

آبدره‌های نروژ | گنجینه ای از عجایب

آبدره‌ها، این شاهکارهای طبیعی، شکاف‌های عمیق و باریکی هستند که توسط یخچال‌های طبیعی در طول هزاران‌ سال شکل گرفته‌اند. صخره‌های مرتفع و شیب‌دار، آبشارهای خروشان، یخچال‌های طبیعی، جنگل‌های انبوه و تنوع زیستی منحصر‌به‌فرد، آبدره‌ها را به گنجینه‌ای از عجایب طبیعی تبدیل کرده‌اند.

آبدره‌های واقع در طبیعت نروژ به جاذبه‌هایی سرشار از سکوت و آرامش معروف‌ هستند. در طبیعت بکر آبدره‌ها، سکوت و آرامشی بی‌نظیر حکم‌فرما است و محلی‌ها بر این باورند که فرصتی برای تجدید قوا و رها‌شدن از استرس و هیاهوی زندگی روزمره را در آنجا پیدا می‌کنند. گشت‌و‌گذار با کشتی، پیاده‌روی در دل طبیعت، قایق‌سواری، کایاک‌سواری، دوچرخه‌سواری، صخره‌نوردی، کمپینگ، عکاسی، نقاشی و مجسمه‌سازی، تنها نمونه‌هایی از فعالیت‌های متنوعی هستند که می‌توان در آبدره‌ها انجام داد.

از طرفی، آبدره‌ها که از بکرترین جاهای دیدنی نروژ به‌ شمار می‌آیند، غنی از تاریخ و فرهنگ هستند. روستاهای کوچک و سنتی، قلعه‌های باستانی و آثار تاریخی متعددی در دل آبدره‌ها پنهان شده‌اند که رازهای ناگفته‌ای از گذشته را در خود نهفته دارند. در ادامه، دو مورد از معروف‌ترین آبدره‌های نروژ را به شما معرفی خواهیم کرد.

سوگنه فیورد | پادشاه آبدره ها

سوگنه فیورد (Sognefjord)، معروف‌ترین آبدره نروژ، با طول ۲۰۴ کیلومتر، بزرگ‌ترین آبدره در اروپا و دومین آبدره بزرگ در جهان به حساب می‌آید. این آبدره به‌دلیل مناظر خیره‌کننده، آبشارهای متعدد و روستاهای سنتی‌اش مشهور است. در واقع، سوگنه فیورد را می‌توان مقصدی بی‌نظیر برای تمام فصول دانست!

در فصل بهار، شکوفه‌های رنگارنگ و مناظر سرسبز، سوگنه فیورد را به بهشتی برای طبیعت‌گردان تبدیل می‌کنند. تابستان نیز با گرمای دل‌انگیز و روزهای طولانی و آفتابی خود، فرصتی برای تجربه انواع فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای باز این منطقه را فراهم می‌کند. در فصل پاییز و زمستان نیز، شاهد مناظری بسیار زیبا و خیره‌کننده از این جاذبه خواهید بود. با این اوصاف، سوگنه فیورد (Sognefjord)، فقط یک آبدره نیست؛ بلکه یک تجربه ناب و فراموش‌نشدنی است. توصیه می‌کنیم هنگام گشت‌وگذار در طبیعت، این جاذبه بهشتی را در اولویت بازدید از جاهای دیدنی نروژ بگذارید.

گِیرانگِر فیورد | با مناظر خیره کننده

گیرانگِر فیورد (Geirangerfjord) یکی از جاهای دیدنی نروژ در غرب کشور به حساب می‌آید؛ به‌طوری‌ که بخش شمالی آن در وستلند و بخش جنوبی آن در سونوگ او رومسدال واقع شده است. گیرانگر فیورد، به‌دلیل مناظر خیره‌کننده‌اش که شامل کوه‌های شیب‌دار، آبشارها و مزارع و روستاهای کوچک هستند، مشهور شده است. این آبدره توسط کوه‌های شیب‌دار احاطه شده که از آن‌ها، آبشارهایی به داخل آبدره سرازیر می‌شوند. چندین مزرعه و روستای کوچک نیز در امتداد سواحل آبدره وجود دارند که جذابیت روستایی را به منطقه اضافه می‌کنند.

گیرانگر فیورد، علاوه‌ بر داشتن امکانات تفریحی، مکانی عالی برای آشنایی با فرهنگ نروژی است. چندین موزه و مرکز فرهنگی در داخل و اطراف آبدره وجود دارند. همچنین شما می‌توانید در این جاذبه، غذاهای سنتی نروژ را امتحان و حتی در فعالیت‌های سنتی آن‌ها مثل تجربه زندگی در مزرعه نیز شرکت کنید. در مجموع، گیرانگر فیورد از دیدنی‌ترین‌های طبیعت نروژ است که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در این آبدره، انواع مختلفی از حیوانات از جمله گوزن شمالی، خرس قهوه‌ای و عقاب نیز وجود دارند.

تفریحات متداول در آبدره ها

در میان دیدنی های نروژ، هر جاذبه‌ای تفریحات به‌خصوص خود را دارد؛ آبدره‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اولین توصیه ما به شما در سفر به آبدره‌ها، گشت‌و‌گذار با کشتی است. شما در کشتی، ضمن لذت‌بردن از مناظر سرسبز و خیره‌کننده، از دل آبدره‌ها هم می‌گذرید. از دیگر تفریحاتی که می‌توانید در آبدره‌ها داشته باشید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیاده‌روی در دل طبیعت: شما می‌توانید بدون محدودیت زمانی از مسیرهای پیاده‌روی آبدره‌ها به‌صورت رایگان استفاده کنید.
  • قایق‌سواری و کایاک‌سواری: برای لذت‌بردن از این تفریح، دو راه دارید. اگر مسلط به قایق‌سواری هستید، می‌توانید قایق یا کایاک را مستقل اجاره کنید؛ اما اگر مسلط نیستید، می‌توانید از تورهای منطقه استفاده کنید.
  • دوچرخه‌سواری: برای دوچرخه‌سواری در اکثر آبدره‌ها، دو مسیر خاکی و آسفالت وجود دارد. دوچرخه‌سواری در هر دو مسیر رایگان است؛ اما برای اجاره دوچرخه، بسته به نوع، مدل و مدت‌زمان استفاده، باید هزینه بپردازید.
  • ماهی‌گیری: برای ماهی‌گیری در این مناطق، باید مجوز آن را تهیه کنید؛ همچنین تجهیزات ماهی‌گیری را نیز می‌توانید اجاره کنید که هر دو امر، هزینه جداگانه دارند.
  • اسکی: بهترین زمان برای اسکی از دسامبر تا آوریل است. بااین‌حال، برخی از پیست‌های اسکی در طول سال نیز باز هستند. برای لذت‌بردن از این مورد تفریحی نیز مانند موارد بالا، می‌توانید تجهیزات آن را اجاره کنید.
  • تور مزرعه‌گردی: تور مزرعه‌گردی در آبدره‌های نروژ، یک تجربه منحصر‌به‌فرد است که به شما امکان می‌دهد تا با فرهنگ و سنت‌‌های کشاورزی نروژ بیشتر آشنا شوید. در این تور، از مزارع سنتی نروژی در آبدره‌ها دیدن خواهید کرد و با نحوه زندگی و کار کشاورزان محلی آشنا خواهید شد.

در مجموع، به‌خاطر داشته باشید که آبدره‌ها از معروف‌ترین جاهای دیدنی نروژ هستند؛ پس به هیچ عنوان، تفریحات بی‌نظیر آن‌ها را از دست ندهید!

گشت وگذار در جزایر بکر نروژ | سفر به ناشناخته ها

نروژ کشوری با خط ساحلی طولانی و پر‌پیچ‌و‌خم است که بیش از ۲۳۰هزار جزیره را در خود جای داده است. این جزایر، گنجینه‌ای پنهان در شمالگان هستند که به‌دلیل تنوع بی‌نظیر خود و بهره‌مندی از مناظر خیره‌کننده، کوه‌های سر‌به‌فلک‌کشیده، سواحل شنی و جنگل‌های انبوه، تبدیل به یکی از زیباترین جاهای دیدنی نروژ شده‌اند. شاید تعداد ۲۳۰هزار جزیره در یک کشور، عجیب به‌نظر برسد؛ اما بهتر است بدانید این جزایر در سرتاسر نروژ پراکنده شده‌اند و همه آن‌ها مسکونی نیستند. وجود این تعداد جزیره به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و طبیعت نروژ است.

جزایر نروژ دارای بناهای تاریخی متعددی مانند قلعه‌ها، کلیساها و موزه‌ها هستند که می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید و با فرهنگ غنی نروژ نیز آشنا شوید. پیاده‌روی، قایق‌سواری‌، ماهی‌گیری و تماشای حیوانات دریایی نیز از تفریحات داخل جزایر هستند که می‌توانند لحظاتی بسیار به‌یادماندنی برای شما بسازند. ما در ادامه، چند مورد از جذاب‌ترین جزایر نروژ را به شما معرفی می‌کنیم.

جزایر لوفوتن | تماشای حیات وحش نروژ

جزایر لوفوتن، در واقع مجمع‌الجزایری شگفت‌انگیز از بهترین جاهای دیدنی نروژ در شمال این کشور هستند که به‌دلیل مناظر خیره‌کننده، کوه‌های بلند، آبدره‌های عمیق، سواحل شنی و حیات‌وحش خاص خود مشهورند. عقاب دریایی دم‌سفید، مرغ دریایی، پنگوئن شمالی، سمور دریایی، دلفین، ماهی سالمون و… از حیوانات خاص اقلیم جزایر لوفوتن به شما می‌روند.

موقعیت جغرافیایی این جزایر که به بهشت ​​شمالگان نیز معروف هستند، در بالای مدار قطب شمال، در دریای نروژ است. این مجمع‌الجزایر حدودا شامل ۸۰ جزیره بزرگ و کوچک هستند و از بین ۸۰ جزیره لوفوتن، جزایر Austvågøya و Moskenesøya معروف‌ترین آن‌ها به حساب می‌آیند. در ادامه، معرفی کوتاهی از این دو جزیره نیز خواهیم داشت.

Austvågøya: این جزیره در واقع بزرگ‌ترین جزیره در مجمع‌الجزایر لوتوفن در نروژ است. سواحل شنی و صخره‌ای متعددی در این جزیره وجود دارد که برای شنا، آفتاب‌گرفتن و موج‌سواری مناسب هستند. از جزیره آوستوآگُی (Austvågøya) می‌توان به‌عنوان مقصد محبوب کوهنوردان یاد کرد؛ چراکه قله‌های مرتفعی را در دل خود جای داده است. این جزیره همچنین چندین قله مرتفع دارد که مرتفع‌ترین آن‌ها، قله استورسْتِن (Storsteinen) با ارتفاع ۱۰۲۴ متر است. صعود به این قله، می‌تواند تجربه‌ای چالش‌برانگیز و هیجان‌انگیز برای کوهنوردان باشد.

Moskenesøya: مُسْکِنِسْاُی نیز دومین جزیره لوفوتن است که به‌عنوان یکی دیگر از مقاصد گردشگری نروژ به‌ شمار می‌رود. روستای رِینِه (Reine) به‌دلیل داشتن صخره‌های عمودی و قله‌های مرتفع، لقب یکی از زیباترین روستاهای جهان را به خود اختصاص داده است. قله Reinebringen نیز در این جزیره، به همین روستا مشرف است و اگر در نوک آن بایستید، تصویر پانورامای زیبایی از روستای Reine و آبدره Reinefjord در مقابل چشمانتان به نمایش درمی‌آید. از دیگر جاذبه‌های خاص این منطقه، اسکله Hamnøy است که به‌دلیل منظره خاص خود به مکان محبوب عکاسان تبدیل شده است.

موزه کشتی وایکینگ ها | سفری به اعماق تاریخ اسکاندیناوی

اگر به تاریخ و فرهنگ علاقه دارید، بازدید از موزه کشتی وایکینگ را از دست ندهید. این موزه در اسلو، پایتخت نروژ و در شبه جزیره بیگ‌دوی (Bygdøy) واقع شده و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ وایکینگ‌ها است. در موزه کشتی وایکینگ‌ها، ۳ کشتی وایکینگ از قرن نهم میلادی نگهداری می‌شود.

  • کشتی اوزبرگ: این کشتی در سال ۱۹۰۳ در نزدیکی شهر اوزبرگ کشف شد. جالب است بگوییم کشتی به‌طور کامل حفظ شده و شامل بسیاری از اشیای تدفینی از جمله سلاح، جواهرات و ظروف سفالی است.
  • کشتی گوکستاد: این کشتی نیز در سال ۱۸۸۰ در نزدیکی شهر گوکستاد کشف شد. کشتی گوکستاد هم به‌طور کامل حفظ شده و بسیاری از اشیای تدفینی از جمله سلاح، جواهرات و ظروف سفالی در آن وجود دارند.
  • کشتی تون: این کشتی در سال ۱۸۶۷ در نزدیکی شهر تون کشف شد. البته کشتی تون به‌طور کامل حفظ نشده؛ اما بخش‌های زیادی از آن سالم باقی مانده است.

ساعات بازدید و هزینه بازدید از این موزه به‌شرح زیر است:

  • ساعت کار: ۹ صبح تا ۵ بعد‌از‌ظهر (همه‌روزه)
  • قیمت بلیط: ۱۰۰ NOK (بزرگسالان), ۷۰ NOK (کودکان)

برگن | دنیای اسکله های چوبی

دومین شهر بزرگ نروژ، یعنی برگن، به‌دلیل داشتن اسکله‌های چوبی و خانه‌های رنگارنگش معروف است. از جمله دیدنی‌های این شهر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اسکله Bryggen: اسکله‌ای تاریخی با قدمتی بیش از ۹۰۰ سال که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
  • بازار ماهی: بازاری سنتی که در آن، می‌توانید انواع ماهی‌ها و غذاهای دریایی را پیدا کنید.
  • کوه Fløyen: کوهی که منظره‌ای پانوراما از شهر برگن را به شما نمایش می‌دهد.
  • موزه هنر KODE: موزه‌ای با مجموعه‌های هنری متنوع از جمله نقاشی، مجسمه‌سازی و هنرهای تزیینی که جزو بهترین جاهای دیدنی نروژ است.

به‌طور کلی، برگن شهری زیبا و تاریخی است که هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند.

ترومسو | شهر شفق‌های قطبی

ترومسو در شمال نروژ واقع شده و به‌عنوان پایتخت قطب شمال شناخته می‌شود. این شهر یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای مشاهده شفق قطبی است. از دیگر جاهای دیدنی نروژ که در ترومسو جای گرفته‌اند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کلیسای جامع ترومسو: کلیسایی با معماری نئوگوتیک که در سال ۱۸۶۱ ساخته شده است.
  • موزه قطبی: موزه‌ای با اطلاعات و تاریخچه مربوط به اکتشافات قطبی که در این شهر قرار دارد.
  • تله‌کابین: این تله‌کابین شما را به بالای کوه Storsteinen می‌برد و منظره‌ای پانوراما از شهر و ترومسو را ارائه می‌دهد.
  • باغ‌وحش Polaria: باغ‌وحشی با حیوانات قطبی مانند خرس‌های قطبی، گربه‌های وحشی و فوک‌ها که مکانی جذاب برای علاقه‌مندان است.

به‌طور کلی ترومسو، مقصدی ایده‌آل برای دیدن شفق‌های قطبی و تجربه طبیعت بکر شمال نروژ است.

مشاهده شفق قطبی | تجربه ای فراموش نشدنی در نروژگردی

همان‌طور که گفته شد، نروژ یکی از بهترین مکان‌ها در جهان برای مشاهده شفق قطبی محسوب می‌شود. این امر هم به‌دلیل موقعیت جغرافیایی این کشور است که در بالای مدار قطبی شمال قرار دارد. بهترین زمان برای مشاهده شفق قطبی در نروژ، از سپتامبر تا آوریل است. در این زمان‌ها، شب‌ها تاریک‌تر هستند و شفق قطبی، بیشتر قابل مشاهده است. علاوه‌بر ترومسو که پیشتر به آن اشاره شد، جاذبه‌های دیگری هم در نروژ برای مشاهده شفق قطبی وجود دارند. در ادامه، برخی از محبوب‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

آلتا: آلتا در شمال نروژ واقع شده است و به‌ داشتن رصدخانه قطبی خود مشهور است. این شهر همچنین یکی از بهترین مکان‌ها برای مشاهده شفق قطبی است.

لونگ ایِر: لونگ ایِر در مجمع‌الجزایر سوالبارد واقع شده و شمالی‌ترین شهرک جهان است. این شهرک به‌دلیل موقعیت جغرافیایی و شب‌های طولانی خود، محل بسیار خوبی برای مشاهده شفق قطبی است. مشاهده شفق قطبی، یک تجربه فراموش‌نشدنی است که هرگز آن را از یاد نخواهید برد. اگر تصمیم سفر به نروژ را دارید، توصیه می‌کنیم مشاهده شفق قطبی را در یکی از جاهای دیدنی نروژ که در بالا ذکر شده‌اند، حتما در برنامه‌های خود بگنجانید.

پارک ویگلند | آینه ای از روح انسان

پارک مجسمه ویگلند (Vigelandsparken) در اسلو، یک پارک بزرگ و مشهور است که به‌طور کامل به آثار مجسمه‌ساز نروژی گوستاو ویگلند (Gustav Vigeland) اختصاص دارد. این پارک در فضایی به وسعت ۳۲ هکتار در Frogner، محله‌ای در غرب اسلو، واقع شده و دارای بیش از ۲۰۰ مجسمه برنزی و گرانیتی است که توسط ویگلند در طول ۵۰ سال خلق شده‌اند. به‌عقیده بازدیدکنندگان، این مجسمه‌ها به‌قدری با‌احساس ساخته شده‌اند که انگار داستان زندگی انسان را از تولد تا مرگ، با تمام ظرافت‌ها و پیچیدگی‌هایش، روایت می‌کنند. پر‌رمز‌و‌راز‌بودن این پارک، آن را به یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی نروژ تبدیل کرده است.

چرخه زندگی، مرد عصبانی و مونولیت ۳ مجسمه از محبوب‌ترین مجسمه‌های این پارک هستند که در زیر، تعریف مختصری از هر کدام را برای شما ارائه می‌کنیم.

  • چرخه زندگی: این مجسمه گروهی از انسان‌ها را در حال حرکت در یک دایره نشان می‌دهد که می‌تواند نمادی از چرخه زندگی و مرگ باشد.
  • مرد عصبانی: این مجسمه مردی را با چهره‌ای خشمگین و عضلات منقبض نشان می‌دهد که نمادی از خشم و قدرت است.
  • مونولیت: این مجسمه یک ستون بلند گرانیتی است که ۱۲ متر ارتفاع دارد و ۱۲۱ چهره انسانی را در حال بالا‌رفتن نشان می‌دهد.

بازدید از مجسمه‌های داخل پارک که در فضای باز هستند، رایگان و ۲۴ ساعته است؛ اما این مکان، یک موزه نیز دارد که برخی مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، طرح‌ها و گچ‌بری‌های ویگلند را شامل می‌شود. بازدید از این موزه از می تا سپتامبر از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر و در اکتبر تا آوریل از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر مجاز است. بزرگسالان  ۱۰۰ NOK و کودکان ۵۰ NOK برای بازدید از آن پرداخت می‌کنند.

به‌طور کلی، پارک ویگلند مکانی برای پیاده‌روی، تفریح و لذت‌بردن از هنر است. این پارک برای بازدیدکنندگان در هر سنی جذاب خواهد بود و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای‌شان فراهم خواهد کرد.

قلعه آکرشوس | دژی با قدمت ۷۰۰ ساله

قلعه آکرشوس (Akershus Fortress) به‌عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی نروژ، قلعه‌ای قرون وسطایی‌ است که در شهر اسلو، پایتخت نروژ، واقع شده است. این قلعه در سال ۱۲۹۹ توسط شاه هاکون پنجم ساخته شد و در طول تاریخ، نقش مهمی در دفاع از اسلو ایفا کرده است. قلعه آکرشوس در واقع از ۴ بخش مختلف تشکیل شده است.

  • قلعه اصلی: این بخش قدیمی‌ترین قسمت قلعه است و شامل برج‌های دفاعی، دروازه‌ها و حیاط‌ها می‌شود.
  • کاخ سلطنتی: این کاخ در قرن ۱۷ میلادی ساخته شد و تا سال ۱۸۴۸ محل سکونت خاندان سلطنتی نروژ بود.
  • موزه‌ها: در داخل قلعه آکرشوس چندین موزه وجود دارند؛ از جمله موزه نیروهای مسلح نروژ، موزه مقاومت نروژ و موزه زندانیان سیاسی.
  • پارک قلعه: این پارک فضای سبز وسیعی است که در اطراف قلعه قرار دارد و جایی محبوب برای پیاده‌روی و تفریح به حساب می‌آید.

رانندگی در جاده | عبور از اقیانوس

جاده اقیانوسی اطلس (Atlantic Ocean Road) یک شاهکار مهندسی و یک مقصد گردشگری محبوب در نروژ است. این جاده با طول ۸٫۳ کیلومتر، مجموعه‌ای از جزایر را در شهرستان‌های اید و اویروی در امتداد ساحل نروژ به هم متصل می‌کند. جاده اقیانوسی اطلس، به‌ داشتن منظره‌های خیره‌کننده و پیچ‌و‌خم‌های هیجان‌انگیز مشهور است. همچنین این جاده از پلی تشکیل شده است که به‌عنوان پل استور seisundbrua و پرتگاه اقیانوس نیز شناخته می‌شود.

این پل می‌تواند یکی از محبوب‌ترین نقاط برای عکس‌گرفتن در جاده باشد. جاده اقیانوسی اطلس در سال ۱۹۸۹ افتتاح و به‌سرعت به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری نروژ تبدیل شد. بازدیدکنندگان می‌توانند در جاده، پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری را امتحان یا در یکی از نقاط متعدد مخصوص ماهی‌گیری، ماهی‌گیری کنند.

البته جاده اقیانوسی اطلس در بسیاری از مواقع، در معرض طوفان‌های شدید و امواج بلند است و حتی گاهی اوقات، بخش‌هایی از جاده به‌دلیل خراب‌شدن آب‌و‌هوا بسته می‌شود. با وجود این شرایط آب‌و‌هوایی، این جاده یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی نروژ از دیدگاه گردشگران است که مناظر زیبا و فرصت‌های تفریحی متعددی را ارائه می‌دهد.

لیلهامر | مناسب برای ورزش‌های زمستانی

لیلهامر، شهرستانی در اوپلاند نروژ است که مانند نگینی در میان کوه‌ها و جنگل‌های انبوه این کشور خودنمایی می‌کند. این شهر با مناظر چشم‌نواز و فعالیت‌های تفریحی متنوع، بهشت زمینی برای عاشقان طبیعت و ماجراجویی است. لیلهامر در سال ۱۹۹۴ میزبان یازدهمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی بود و خاطرات خوشی را برای مردم نروژ و جهان رقم زد. این منطقه، محلی مناسب برای ورزش‌های زمستانی هم محسوب می‌شود و امکانات و تجهیزات کاملی را برای این تفریحات ارائه می‌دهد.

این شهرستان که از دیگر جاهای دیدنی نروژ به‌ شمار می‌رود، در دره Gudbrandsdalen واقع شده و با کوه‌ها، جنگل‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های متعدد احاطه شده است؛ همچنین دارای یک مرکز تاریخی با مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های متعدد است که فضایی دلنشین برای گشت‌وگذار و تجربه فرهنگ محلی را فراهم می‌کنند.

جالب است بدانید المپیک ۱۹۹۴ به‌قدری در تاریخ نروژ اهمیت داشته که اکنون موزه‌ای با همین موضوع در لیلهامر احداث شده است. همان‌طور که گفته شد، در این موزه به تاریخ بازی‌های المپیک زمستانی ۱۹۹۴ و همچنین سایر رویدادهای ورزشی مهم در لیلهامر پرداخته شده است. سفر به لیلهامر، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از رویارویی با طبیعت، ورزش و فرهنگ نروژ خواهد بود.

سفر به نروژ؛ سرزمین شفق قطبی!

نروژ، سرزمینی شگفت‌انگیز با طبیعتی بکر و دست‌نخورده، فرهنگ غنی و تاریخی پرفراز‌و‌نشیب، منتظر شما است. از تماشای شفق‌های قطبی در آسمان شب گرفته تا گشت‌و‌گذار در میان آبدره‌های عمیق و یخچال‌های طبیعی، از قدم‌زدن در خیابان‌های رنگارنگ شهرهای تاریخی تا امتحان‌کردن غذاهای محلی لذیذ؛ این‌ها تنها گوشه‌ای از تجربه‌های نابی هستند که سفر به نروژ برای شما رقم خواهد زد! با رزرو بلیط هواپیما و هتل در نروژ می‌توانید راهی این این کشور زیبا شوید. خدمات ویزای نروژ را نیز می‌توانید به صورت آنلاین دریافت کنید.

ما در این مطلب، سعی کردیم تعدادی از بهترین جاهای دیدنی نروژ را به شما معرفی کنیم. شما تا‌به‌حال به این کشور سفر کرده‌اید؟ منتظر خواندن نظرات و تجربه‌های شما از سفر به نروژ هستیم.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی نروژ

آب‌وهوای نروژ چگونه است؟

به‌طور کلی، نروژ آب‌و‌هوایی سرد و معتدل دارد.

چه نوع اقامتگاه‌هایی در نروژ وجود دارند؟

هتل‌ها، هاستل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و کلبه‌های چوبی، از بهترین انواع اقامتگاه‌ در نروژ هستند.

چه تفریحات و فعالیت‌هایی را می‌توان در نروژ انجام داد؟

اسکی، اسنوبرد، اسکیت روی یخ، سورتمه‌سواری.
پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، قایق‌سواری، ماهی‌گیری.
بازدید از موزه‌ها، گالری‌ها و بناهای تاریخی.
گشت‌و‌گذار در شهرها و روستاها.

چه رستورانهای مشهوری در نروژ وجود دارند؟

Maaemo، Frantzén، Statholdergaarden، Smak

بهترین زمان برای دیدن شفق قطبی چه زمانی است؟

اواخر سپتامبر تا اواسط آوریل.

بهترین زمان برای انجام تفریحات زمستانی در نروژ چه زمانی است؟

برای اسکی و سایر ورزش‌های زمستانی، دسامبر تا مارس بهترین زمان است.

نوشته جاهای دیدنی نروژ | سرزمین وایکینگ ها! اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سی و سه پل | نماد اصفهان و یادگار صفویه

بر روی زاینده رود، پلی باشکوه خودنمایی می‌کند که گویی از دل تاریخ بیرون آمده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *