ثبت 9 هزار تماس با سامانه 190 برای پیگیری کمبودهای دارویی و شیرخشک در آذربایجان غربی


هادی عباسیان در خصوص سامانه تلفنی ۱۹۰ گفت: سامانه تلفنی ۱۹۰تلفنی رایگان است که کارشناسان و متخصصین حوزه دارو همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۸ صبح لغایت ۲۰ عصر آماده پاسخگویی به سوالات هموطنان عزیز در زمینه کمبودهای دارویی، نحوه مصرف داروها، عوارض ناشی از مصرف دارو، تداخلات دارویی، نحوه نگهداری دارو، انواع مسمومیت های دارویی، شیمیایی و رسیدگی به شکایات احتمالی داروخانه ها است.

او بیان کرد: طبق آمار گردآوری شده در طول سه ماه نخست سال جاری تعداد ۹۰۳۴بار تلفن این سامانه به صدا درآمده است که بالای ۹۰درصد این تماس ها مربوط به پیگیری کمبودهای دارویی و شیرخشک بوده است.

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی  تاکید کرد: لازم می دانم از جدیت و تلاش های تمامی کارشناسان این حوزه در پاسخگویی به موقع به تماس ها در جهت رفع نیاز های دارویی مردم شریف استان نهایت تشکر رو داشته باشم.

عباسیان در پایان افزود: از شهروندان گرامی خواهشمندیم در صورت مواجهه با موارد کمبود دارویی یا نیاز به سایر خدمات ارائه شده توسط این سامانه، همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب با این سامانه تماس حاصل نمایند./کردپرس

 


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پرداخت یک میلیارد و ۳۶۱ میلیون دلار برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی

طبق اعلام بانک مرکزی از اول فروردین ماه سال جاری تا روز یکشنبه (چهارم شهریور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد