ثبت دو زلزله بزرگتر از ۴ در استان کرمانشاه/قلعه قاضی با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ لرزید

در هفته گذشته استان کرمانشاه با زمین لرزه‌هایی به بزرگای ۴.۳ و ۴.۹ لرزید و قلعه قاضی استان هرمزگان نیز زلزله ای به بزرگای ۴.۶ را تجربه کرد.

به گزارش ایسنا، هفته های اخیر زلزله‌هایی در استان کرمانشاه به ثبت رسیده و در هفته گذشته نیز گهواره استان کرمانشاه با دو زمین لرزه‌ به بزرگای ۴.۹ و ۴.۳ لرزید.

همچنین در زیارتعلی استان هرمزگان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ رخ داد و قلعه قاضی استان هرمزگان زلزله ای به بزرگای ۴.۶ را تجربه کرد.

در بهبهان استان خوزستان بعد از زلزله ۲.۹،زمین لرزه دیگری به بزرگای ۳.۶ رخ داد و گزیک استان خراسان جنوبی با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۴.۵ لرزید. 

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۳۰ تیر

در زیارتعلی استان هرمزگان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۴ کیلومتری رخ داد و کانون آن در ۲۲ کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان و ۲۴ کیلومتری فاریاب و ۳۵ کیلومتری کهنوج استان کرمان بوده است. وقوع زلزله ۳.۱ در عمق ۷ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بود.         

در اسالم استان گیلان زلزله ۲.۵، در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۷، در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۹، در فین استان هرمزگان زلزله ۲.۷، در اردکان استان فارس زلزله ۲.۸ و در خورموج استان بوشهر زلزله ۲.۹ به ثبت رسید.

در بهبهان استان خوزستان بعد از زلزله ۲.۹،زمین لرزه دیگری به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۶ کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۲۰ کیلومتری بهبهان و ۲۵ کیلومتری سردشت استان خوزستان و ۳۸ کیلومتری دهدشت استان کهگیلویه وبویر احمد گزارش شد.

  یکشنبه ۳۱ تیر

یکه سود استان خراسان شمالی با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۷ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۳۰ کیلومتری یکه‌سود این استان و ۴۹ کیلومتری ترکمنستان بوده است.

گزیک استان خراسان جنوبی زمین لرزه‌ای به بزرگای ۴.۵ در عمق ۸ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۷ کیلومتری گزیک، ۳۷ کیلومتری اسدیه و ۵۷ کیلومتری قهستان این استان به ثبت رسید.

در سرگز استان هرمزگان زلزله ۲.۸،در بادرود استان اصفهان زلزله ۲.۷ و در وحدتیه استان بوشهر زلزله ۲.۹ رخ داد.

ایذه استان خوزستان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۲.۸ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۷ کیلومتری ایذه، ۳۸ کیلومتری قلعه خواجه و ۵۰ کیلومتری قلعه تل این استان بوده است.

دوشنبه اول مرداد

در جایزان استان خوزستان زلزله ۲.۶، اهرم استان بوشهر زلزله ۲.۹، دامغان استان سمنان زلزله ۲.۹، رخ داد.

گهواره استان کرمانشاه با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۴.۳ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۰ کیلومتری گهواره، ۲۱ کیلومتری کرند و ۲۲ کیلومتری کوزران این استان بوده است. وقوع زلزله ۲.۸ از دیگر رخدادهای این منطقه گزارش شد.

سالند استان خوزستان زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۴ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۱۹ کیلومتری سالند، ۲۳ کیلومتری دزفول و ۲۷ کیلومتری اندیمشک این استان بوده است.

عنبرآباد استان کرمان با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۳ کیلومتری عنبرآباد، ۳۱ کیلومتری بلوک و ۳۵ کیلومتری جیرفت این استان گزارش شد.

سه شنبه ۲ مرداد

اسلامیه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۵، زواره استان اصفهان زلزله ۲.۶، دهرم استان فارس زلزله ۲.۹ و شنبه استان بوشهر زلزله ۲.۸ را تجربه کردند.

چهارشنبه ۳ مرداد

در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۸، در ریوش استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸، در کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۵ و  در نودژ استان کرمان زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

در ساغند استان یزد زلزله ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید.

پنج شنبه ۴ مرداد

حمیدیه استان خوزستان با زمین لرزه ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۸ کیلومتری لرزید. رومرکز آن در ۲۶ کیلومتری حمیدیه، ۳۰ کیلومتری اهواز و ۳۵ کیلومتری هویزه این استان بوده است.

قاضی قلعه استان هرمزگان زلزله ای به بزرگای ۴.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه ای در ۳۲ کیلومتری قلعه قاضی، ۳۷ کیلومتری تخت و ۳۸ کیلومتری فین هرمزگان بوده است.

در خوش رودپی استان مازندران زلزله ۲.۵ رخ داد و فین استان هرمزگان زلزله ۳.۵ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد.

جمعه ۵ مرداد

گهواره استان کرمانشاه با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۴.۹ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۶ کیلومتری گهواره، ۱۷ کیلومتری کرند و ۲۳ کیلومتری کوزران این استان گزارش شد.

انتهای پیام

هفته های اخیر زلزله‌هایی در استان کرمانشاه به ثبت رسیده و در هفته گذشته نیز گهواره استان کرمانشاه با دو زمین لرزه‌ به بزرگای ۴.۹ و ۴.۳ لرزید.

همچنین در زیارتعلی استان هرمزگان زمین لرزه‌ای به بزرگای 3.8 رخ داد و قلعه قاضی استان هرمزگان زلزله ای به بزرگای ۴.۶ را تجربه کرد.

در بهبهان استان خوزستان بعد از زلزله 2.9،زمین لرزه دیگری به بزرگای 3.6 رخ داد و گزیک استان خراسان جنوبی با زمین لرزه‌ای به بزرگای 4.5 لرزید. 

جزئیات زلزله های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه 30 تیر

در زیارتعلی استان هرمزگان زمین لرزه‌ای به بزرگای 3.8 در عمق 24 کیلومتری رخ داد و کانون آن در 22 کیلومتری زیارتعلی استان هرمزگان و 24 کیلومتری فاریاب و 35 کیلومتری کهنوج استان کرمان بوده است. وقوع زلزله 3.1 در عمق 7 کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه بود.         

در اسالم استان گیلان زلزله 2.5، در سنگان استان خراسان رضوی زلزله 2.7، در سرگز استان هرمزگان زلزله 2.9، در فین استان هرمزگان زلزله 2.7، در اردکان استان فارس زلزله 2.8 و در خورموج استان بوشهر زلزله 2.9 به ثبت رسید.

در بهبهان استان خوزستان بعد از زلزله 2.9،زمین لرزه دیگری به بزرگای 3.6 در عمق 16 کیلومتری به ثبت رسید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در 20 کیلومتری بهبهان و 25 کیلومتری سردشت استان خوزستان و 38 کیلومتری دهدشت استان کهگیلویه وبویر احمد گزارش شد.

  

یکشنبه 31 تیر

یکه سود استان خراسان شمالی با زمین لرزه‌ای به بزرگای 3.2 در عمق 7 کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در 30 کیلومتری یکه‌سود این استان و 49 کیلومتری ترکمنستان بوده است.

گزیک استان خراسان جنوبی زمینلرزه‌ای به بزرگای 4.5 در عمق 8 کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در 17 کیلومتری گزیک، 37 کیلومتری اسدیه و 57 کیلومتری قهستان این استان به ثبت رسید.

سرگز استان هرمزگان زلزله 2.8، یادرود استان اصفهان زلزله 2.7، وحدتیه استان بوشهر زلزله 2.9 رخ داد.

ایذه استان خوزستان زمینلرزه‌ای به بزرگای 2.8 در عمق 6 کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در 27 کیلومتری ایذه، 38 کیلومتری قلعه خواجه و 50 کیلومتری قلعه تل این استان بوده است.

دوشنبه اول مرداد

در جایزان استان خوزستان زلزله 2.6، اهرم استان بوشهر زلزله 2.9، دامغان استان سمنان زلزله 2.9، رخ داد.

گهواره استان کرمانشاه با زمینلرزه‌ای به بزرگای 4.3 در عمق 8 کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در 10 کیلومتری گهواره، 21 کیلومتری کرند و 22 کیلومتری کوزران این استان بوده است.زلزله 2.8 از دیگر رخدادهای این منطقه گزارش شد.

سالند استان خوزستان زمینلرزه‌ای به بزرگای 3.1 در عمق 14 کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در 19 کیلومتری سالند، 23 کیلومتری دزفول و 27 کیلومتری اندیمشک این استان بوده است.

عنبرآباد استان کرمان با زمینلرزه‌ای به بزرگای 3.1 در عمق 10 کیلومتری لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در 13 کیلومتری عنبرآباد، 31 کیلومتری بلوک و 35 کیلومتری جیرفت این استان گزارش شد.

سه شنبه 2 مرداد

اسلامیه استان خراسان جنوبی زلزله 2.5، زواره استان اصفهان زلزله 2.6، دهرم استان فارس زلزله 2.9 و شنبه استان بوشهر زلزله 2.8 را تجربه کردند.

چهارشنبه 3 مرداد

در خانه زنیان استان فارس زلزله 2.8، ریوش استان خراسان رضوی زلزله 2.8،، ریوش استان خراسان رضوی زلزله ۲.۸، کیاسر استان مازندران زلزله ۲.۵، نودژ استان کرمان زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

در ساغند استان یزد زلزله ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری به ثبت رسید.

پنج شنبه ۴ مرداد

حمیدیه استان خوزستان با زمینلرزه ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۲۸ کیلومتری لرزید. رومرکز آن در ۲۶ کیلومتری حمیدیه، ۳۰ کیلومتری اهواز و ۳۵ کیلومتری هویزه این استان بوده است.

قاضی قلعه استان هرمزگان زلزله ای به بزرگای ۴.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه ای در ۳۲ کیلومتری قلعه قاضی، ۳۷ کیلومتری تخت و ۳۸ کیلومتری فین هرمزگان بوده است.

در خوش رودپی استان مازندران زلزله ۲.۵،  

در فین استان هرمزگان زلزله ۳.۵ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد.

جمعه ۵ مرداد

گهواره استان کرمانشاه با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴/۹ در ژرفا ۸ کیلومتر لرزید و کانون آن در ۶ کیلومتری گهواره، ۱۷ کیلومتری کرند و ۲۳ کیلومتری کوزران این استان گزارش شد.

انتهای پیام


منبع: https://www.isna.ir/news/1403050503039/ثبت-دو-زلزله-بزرگتر-از-۴-در-استان-کرمانشاه-قلعه-قاضی-با-زمین

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

کلاهی برای کمک به درمان سرطان مغز/تجربه حضور در ایستگاه فضایی برای طرف‌داران لگو

دنیای علم و فناوری روز یکشنبه ۷ مرداد شاهد رخدادهای جالبی بود که این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد