توهمات و اتهامات ضد ایرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

به گزارش خبرنگار ایرنا، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل لحظاتی پس از شروع سخنرانی خود در کنگره آمریکا گفت: «ما امروز در یک دوراهی تاریخ دیدار می کنیم. دنیای ما در حال تحول است. در خاورمیانه، محور تروریسم ایران با آمریکا، اسرائیل و دوستان عرب ما مقابله می کند.»

نخست وزیر اسرائیل، گفت که جنگ اسرائیل در غزه، برخورد تمدن ها نیست. این جنگ بین بربریت و تمدن است. ما امروز در دوراهی تاریخ دیدار می کنیم. دنیای ما در حال تحول است. در خاورمیانه، محور تروریسم ایران با آمریکا، اسرائیل و دوستان عرب ما مقابله می‌کند.»

او خاطرنشان کرد که این چهارمین سخنرانی او در کنگره آمریکاست. این در حالی است که در سال ۲۰۱۵، نتانیاهو مدت زیادی پس از آغاز سخنرانی به ایران اشاره کرد. او ابتدا با صحبت در مورد هر اقدامات آمریکا برای اسرائیل در دولت باراک اوباما از جمله کمک به تل آویو در طول جنگ ۲۰۱۴، سخنرانی خود را شروع کرد.

سپس او به ایران و به طور مشخص‌تر به توافق هسته‌ای ایران که توسط دولت اوباما دنبال می‌شد، حمله کرد.

وی در آن زمان گفت: «دوستان من، من امروز اینجا آمده‌ام زیرا به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل، وظیفه عمیقی می‌دانم که با شما در مورد موضوعی صحبت کنم که می‌تواند بقای کشور من و آینده مردم من را تهدید کند: تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای.»

نخست‌وزیر اسرائیل در سخنرانی ضد ایرانی خود در سوم مرداد ماه با استناد به ادعاهای مدیر اطلاعات ملی آمریکا مدعی شد که ایران در حال تامین مالی تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکا است و تصریح کرد: «ما اخیرا از مدیر اطلاعات ملی آمریکا شنیدیم که ایران در حال تأمین مالی و تقویت تظاهرات‌های ضداسرائیلی در آمریکا است. آنها می‌خواهند آمریکا را به هم بریزند. این معترضان پرچم آمریکا را حتی در روز ۴ جولای آتش زدند.»

نتانیاهو که از اعتراض ها در آمریکا به کشتار خود در غزه عصبانی است، خطاب به به معترضان حامی فلسطین گفت: «آنها باید از خودشان شرمسار باشند. در کمال ناباوری، بسیاری از معترضان ضد اسرائیلی انتخاب کرده‌اند در کنار شیطان بایستند. آنها در کنار حماس ایستاده‌اند. آنها در کنار قاتلان و متجاوزان می‌ایستند. این معترضان در کنار آنها ایستاده‌اند. آنها باید از خودشان شرمسار باشند.»

نخست وزیر اسرائیل گفت: «برای این معترضان یک پیام دارم، شما به طور رسمی به احمق‌های مفیدی برای ایران تبدیل شده‌اید.»

او گفت: «برخی معترضان نشان‌هایی حمل می‌کنند که روی آن نوشته شده است از بحر تا نهر. اما اصلا نمی‌دانند که درباره کدام بحر یا نهر صحبت می‌کنند. نه تنها از جغرافیا بلکه از تاریخ هم سر در نمی‌آورند.»

ادعاهای نتانیاهو در حالی مطرح شدند که تظاهرات گسترده ای نزدیک ساختمان کنگره همزمان با سخنرانی او وجود داشت که با سرکوب پلیس امریکا و نیز دستگیری معترضان همراه بود.

نتانیاهو که در این سخنرانی برای فرافکنی و دور کردن افکار عمومی جهان از جملات و جنایاتش در غزه، تمام تمرکز خود را برحمله به ایران قرار داده است، در ادامه ادعاهایش افزود: «ایران پشت همه تروریسم و آشوب ها است. ایران می داند برای فتح خاورمیانه باید اول آمریکا را به چالش بکشد.»

نتانیاهو همچنین مدعی شد وقتی اسرائیل برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای اقدام می‌کند، «از خود و آمریکا محافظت می‌کند.»

او خطاب به اعضای کنگره آمریکا گفت: دشمنان ما، دشمنان شما هم هستند. جنگ ما، جنگ شما و پیروزی ما، پیروزی آمریکا نیز هست. پیروزی ما بر حماس ضربه ای قوی بر محور تروریستی ایران است. کسانی که به اسرائیل حمله کنند، بهای سنگینی را خواهد پرداخت و آمریکا پشت ما ایستاده است.

نتانیاهو همچنین گفت: می‌خواهم از رئیس جمهور ترامپ برای مقابله با تجاوزات ایران قدردانی کنم .

نتانیاهو در حالی در کنگرهٔ آمریکا از “ائتلاف ابراهیم” یا پیمان صلح سازش اسرائیل و اعراب سخن گفت که بر اشغال ابدی بیت‌المقدس شرقی تاکید کرد و گفت: اورشلیم پایتخت ابدی ما هرگز دوباره تقسیم نمی شود.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پیام تبریک گوترش به پزشکیان و اعلام آمادگی دبیر کل سازمان ملل برای همکاری با دولت جدید

به گزارش ایرنا، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، در پیامی به مسعود پزشکیان، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد