انیمه غیر رسمی برزرک (Berserk) که توسط طرفداران این مانگا مشهور و محبوب در حال ساخت بود، به دلیل تهدید‌های توقف و انصراف، لغو شد.

بررزک یکی از نماد‌های صنعت مانگا و از مشهور‌ترین آثار ادبی تمام دوران است که میلیون‌ها طرفدار در سراسر دنیا دارد. زمانی که کنتارو میورا شخصیت گاتس را برای اولین بار معرفی کرد، هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که این قهرمان در تاریخ جاودانه شود. با وجود موفقیت‌های مانگا، انیمه‌های اقتباسی متعددی بر اساس Berserk ساخته شده که هیچ‌یک موفقیت چندانی در بازسازی دنیای آن نداشته‌اند. در این شرایط طرفداران برزرک شخصا دست به کار شدند تا طلسم شکست انیمه‌ها را از بین ببرند. اما اعلام شده که این اثر تکمیل و پخش نمی‌شود.

پوستر انیمه Berserk: The Black Swordsman منتشر شد

استودیو Taka این خبر را به صورت رسمی اعلام کرده است. این از آن جهت بوده که استودیو Gaga، به عنوان مالک حقوق مادی و معنوی برزرک، تهدید به ارسال نامه توقف و انصراف برای سازندگان انیمه غیر رسمی Berserk کرده است. استودیو مذکور هفته گذشته بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که استودیو Taka اجازه ادامه ساخت انیمه برزرک را ندارد. این بیانیه مرحله پیش از ارسال نامه توقف و انصراف بوده و موجب نگرانی طرفداران در رابطه با سرنوشت انیمه طرفداری Berserk شده است. حال استودیو Taka اعلام کرده که به خواسته استودیو Gaga احترام گذاشته و تولید انیمه برزرک را ادامه نخواهد داد. همچنین این استودیو از طرفداران بابت حمایت‌هایشان تشکر کرده است.

تریلر معرفی انیمه Berserk: The Black Swordsman چندین میلیون بار در یوتیوب دیده شده است

انیمه غیر رسمی برزرک که با نام Berserk: The Black Swordsman شناخته می‌شود، در زمان معرفی با استقبال علاقه‌مندان همراه شده و اولین تریلر آن بیش از چهار میلیون بار در یوتیوب دیده شده است. با این حال به دلیل احترام گذاشتن به قوانین و مالکیت حقوقی اثر مشهور کنتارو میورا، محصول استودیو Taka منتشر نخواهد شد تا طرفداران برزرک تنها به انیمه‌های رسمی محدود باشند. این استودیو اعلام کرده بود که در پروژه خود با استودیو Gaga همکاری نکرده و محصول آن قرار نیست سودآوری داشته باشد. با این حال چنین آثاری هم نمی‌توانند به حیات خود ادامه دهند. تریلر معرفی انیمه Berserk: The Black Swordsman را در زیر مشاهده می‌کنید:

قوانین مربوط به کپی رایت و مدیریت IPها در تمامی کشور‌ها وجود دارد، اما هر یک متفاوت از دیگری عمل می‌کنند. ژاپن در این رابطه سخت‌گیری بیشتری نسبت به سایر مناطق دنیا داشته و تا‌کنون پروژه‌های طرفداری بسیار زیادی در این کشور لغو شده است. نکته حائز اهمیت این بوده که مقیاس و محبوبیت پروژه انیمه غیر رسمی Berserk موجب شده که مالک حقوق مادی و معنوی این مجموعه نسبت به آن نگران شده و تصمیم به توقف پروژه بگیرد. نظر شما در مورد انیمه Berserk: The Black Swordsman چیست؟ آیا از عدم تولید آن ناراحت هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Comicbook


با قهرمان پس جهان فیفا زدیم! میزگیم فوتبالی با حسن پاجانی