تولید انبود حافظه GDDR7 شرکت SK hynix به‌زودی آغاز می‌شود

شرکت SK hynix به وسیله بیانیه‌ای تایید کرد که حافظه‌های GDDR7 خود را زودتر از انتظار به تولید انبوه خواهد رساند.

لحظاتی پیش شرکت SK hynix تایید کرد که تولید انبوه حافظه GDDR7 خیلی زودتر از آنچه که حدس زده می‌شد آغاز می‌شود. پیش از این Anandtech گزارش داده بود که یکی از نمایندگان شرکت گفته است تولید انبوه GDDR7 تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ آغاز نخواهد شد؛ اما سازندگان سریعا به این ادعاها پاسخ دادند و تأیید کردند که تولید انبوه در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد شایعات مذکور مهندسان SK hynix را تشویق کرده است تا به روند تولید حافظه‌های گیمینگ نسل بعدی سرعت ببخشند. در جدیدترین بیانیه مطبوعاتی شرکت SK hynix می‌خوانیم: «توسعه GDDR7 طی ماه مارس (اسفند) و در بحبوحه علاقه فزاینده مشتریان جهانی به فضای هوش مصنوعی انجام شد. این حافظه از سرعت بیشتری در مقایسه با نسل قبل برخوردار است و در پردازش‌های گرافیکی نیز عملکرد تخصصی‌تری خواهد داشت. ما اعلام می‌کنیم که تولید انبوه حافظه‌های GDDR7 در سه‌ماهه سوم سال جاری کلید خواهد خورد.»

تایید شده است که حافظه GDDR7 دارای سرعتی تا ۳۲ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود که ۶۰ درصد سریع‌تر از نسل فعلی (GDDR6) است. مهندسان SK hynix اظهار داشتند که پردازنده‌های گرافیکی نسل بعدی می‌توانند ازطریق گذرگاه ۳۸۴ بیتی به پهنای باند ۱.۵ ترابایت بر ثانیه دست یابند. درواقع شایعات حاکی از آن هستند که GeForce RTX 50، تنها کارت گرافیکی که در حال حاضر از حافظه GDDR7 بهره می‌برد، در نسل اول خود از سرعت ۲۸ گیگابیت بر ثانیه استفاده خواهد کرد.

همچنین نسل بعدی حافظه‌ها بهره‌وری انرژی را تا بیش از ۵۰ درصد بهبود می‌بخشند. با افزایش تعداد لایه‌ها در بسترهای پراکنده‌کننده حرارت از ۴ به ۶ و کاهش مقاومت حرارتی تا ۷۴ درصد، عملکرد آن‌ها بسیار افزایش یافته است. درنهایت نیز شایان ذکر است که اندازه ماژول GDDR7 در مقایسه با GDDR6 بدون تغییر باقی خواهد ماند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.


منبع: https://www.zoomg.ir/hardware-news/370308-gddr7-mass-production/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

نسخه Black Myth کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER معرفی شد

شرکت چینی GALAX، نسخه Black Myth: Wukong Edition کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد