تولید آزمایشی تراشه‌های ۲نانومتری TSMC پیش‌از موعد آغاز می‌شود؛ آیفون ۱۷ در ابتدای صف

TSMC تولید آزمایشی تراشه‌های دو نانومتری را از هفته‌ی آینده و زودتر از موعد آغاز می‌کند. تراشه‌های کلاس دو نانومتری قرار است از سال ۲۰۲۵، اول در آیفون ۱۷ پرو و پرو مکس و سایر دستگاه‌های اپل استفاده شود.

TSMC همواره در عرصه‌ی ساخت تراشه با فناوری‌های پیشرفته پیشرو بوده و اپل مهم‌ترین مشتری آن به‌شمار می‌رود. تولید آزمایشی تراشه، مرحله‌ای است که در آن شرکت سازنده پیش از تولید انبوه، فرآیندهای برنامه‌ریزی‌شده‌ی خط تولید را آزمایش می‌کند.

به‌گزارش ET News، پیش‌بینی می‌شد که تولید آزمایشی تراشه‌های دو نانومتری TSMC از ماه اکتبر (مهر و آبان) آغاز شود؛ اما شروع تولید آزمایشی از ماه جاری میلادی خبر خوبی برای اپل محسوب می‌شود.

نرخ بازدهی کافی، به درصدِ تراشه‌هایی که تست‌های کنترل کیفیت را با موفقیت پشت سر می‌گذارند گفته می‌شود که یکی از بزرگترین چالش‌های ساخت تراشه‌ با لیتوگرافی جدید است. سال گذشته، شرکت TSMC به دلیل نرخ بازدهی پایین‌تر از ۵۰ درصد، قادر به پاسخگویی به تقاضای بالای تراشه‌های سه نانومتری نبود.

اپل تمام ظرفیت تولید تراشه‌های سه نانومتری TSMC را برای آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس و تراشه‌ی M3 برای مک‌ بوک‌ رزرو کرده است و گفته می‌شود که می‌خواهد همین کار را برای تراشه‌های دو نانومتری نیز انجام دهد.

استفاده از لیتوگرافی دو نانومتری می‌تواند پیشرفت قابل توجهی از نظر بهره‌وری و مصرف انرژی برای تراشه‌های جدید اپل به‌همراه داشته باشد.


منبع: https://www.zoomit.ir/processor/423691-tsmc-2nm-chips-trial-production/

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

تولید آیفون SE 4 احتمالاً از اکتبر آغاز می‌شود؛ عرضه در بهار ۲۰۲۵

ظاهراً ساخت آیفون SE 4 به‌زودی وارد فازی تازه خواهد شد و اپل در نظر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *