تنوع خودرویی ناوگان تاکسیرانی در دستورکار است

نوسازی تاکسی فرسوده تا ۳۰ هزار دستگاه متناسب با سهمیه در نظر گرفته شده و توان تولیدی هر تولیدکننده در دستور کار قرار داده‌ایم، به واسطه همکاری با سایر شرکت‌های خودروسازی، در ماه‌های آتی شاهد تنوع خودرویی بالاتری در ناوگان تاکسیرانی خواهیم بود.

چالش همیشگی ما در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی، تامین خودرو است. متاسفانه شرکت خودروساز تامین‌کننده خودروهای تاکسیرانی به‌رغم انباشتگی و فرسودگی موجود در این حوزه همکاری لازم در این زمینه را ندارد و تحویل سالانه ۱۰هزار دستگاه خودرو نیاز ناوگان تاکسیرانی را برطرف نخواهد کرد.

قطعا به‌واسطه همکاری با سایر شرکت‌های خودروسازی، در ماه‌های آتی شاهد تنوع خودرویی بالاتری در ناوگان تاکسیرانی خواهیم بود. همچنین ورود خودرو جدید چانگان به حوزه تاکسیرانی از هفته گذشته آغاز شد و به موازات آن ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی را دنبال خواهیم کرد.

برخی شهرداری‌ها در راستای تکالیف مشخص‌شده تسهیلات ارزان را برای استفاده رانندگان درنظر گرفته‌اند و در کنار آن خودرو جدید واردشده به عرصه تاکسیرانی دارای تسهیلاتی است که رانندگان می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

برقی‌سازی یک گام جدید با راهبری مجموعه وزارت کشور بوده که نیازمند رویکرد منطقی متناسب با توسعه زیرساخت‌های برقی‌سازی ازجمله ایستگاه‌های شارژ برق در کلانشهرهاست که خوشبختانه تاکنون یک خط در حوزه اتوبوس برقی و یک خط در حوزه تاکسی برقی برای شهرداری‌ها به غیر از شهرداری تهران که یک برنامه اختصاصی برای خود تعریف کرده، راه‌اندازی شده است.

نخستین پایلوت اتوبوس برقی در کرج به‌عنوان نخستین شهر با ۴۰دستگاه و همچنین در شهر اراک اجرایی شده و فرآیند ایجاد خط تاکسی برقی در این شهرها و سایر کلانشهرها با رویکرد ذکرشده در دستور کار است.

چالش آلودگی هوا، ناترازی مصرف سوخت و همچنین سطح کیفی ناوگان تاکسیرانی از مهم‌ترین موضوعات تحت تاثیر تاکسی‌های برقی هستند. خودروهای برقی بدون آلودگی و بی‌نیاز از مصرف سوخت بوده و در کلاس دیگری تعریف می‌شوند و تمام اینها وجه‌تمایز تاثیرگذار خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی است.

امیدواریم دستگاه‌های دیگر مانند وزارت نیرو نیز در جهت توسعه زیرساخت‌ها گام بردارند چراکه عدم توسعه زیرساخت‌ها مانع افزایش خودروهای برقی در شهرها خواهد شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

خصوصی‌سازی صنعت خودرو مهم‌ترین انتظار از دولت جدید است

با تغییر دولت بسیاری انتظار دارند دولت جدید تغییرات گسترده و مثبتی در صنعت خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *