تمام آنچه باید در مورد تغییرات تاکتیکی و گیم پلی FC 25 بدانید

شرکت EA Sports فرایند معرفی و ارائه توضیحات کامل در مورد گیم پلی بازی FC 25 را آغاز کرده است. بازی فوتبالی جدید الکترونیک آرتز امسال با تغییرات مهمی منتشر می‌شود و امکان ایجاد تاکتیک‌های تازه و جابه‌جا کردن موقعیت بازیکنان فراهم شده است. تغییرات ریز و درشتی در گیم پلی FC 25 ایجاد شده که در ادامه‌ی مطلب به شرح آنها خواهیم پرداخت.

ابتدا با سیستم تاکتیک بازی اف سی 25 شروع کنیم. اگر طرفدار سری بازی فیفا باشید و FC 24 را هم بازی کرده باشید، می‌دانید که خبری از قابلیت‌های جدید و باورکردنی نیست. الکترونیک آرتز هر بار ترجیح می‌دهد تا مکانیک‌های موجود را اندکی بهتر کند یا آنها را اصلاح کند. همین باعث شده تا قابلیتی به نام FC IQ ارائه شود که همان اصلاح بخش تاکتیک است. بازی جدید اجازه می‌دهد تا تاکتیک‌های بیشتری در زمین مسابقه پیاده کرد.

تغییرات تاکتیک FC 25

پست بازیکنان دیگر مثل سابق ثابت نیست. خبری از وینگ بک چپ و راست و مهاجم چپ و راست و مرکزی نیست. پست‌های بازیکنان در سیستم Player Roles جدید تغییر یافته است. پست‌های بازیکنان حالت پویا و گردشی پیدا کرده است. برای نمونه یک مهاجم را می‌توانید در پست مهاجم کاذب، تمام‌کننده یا مهاجم هدف قرار دهید. انتخاب پست و وظایف بازیکن باعث می‌شود تا نحوه‌ی بازی او نیز تغییر پیدا کند و خود را با تاکتیک جدید وفق دهد. همچنین می‌توانید تاکتیک خود را حین دفاع و حمله تغییر دهید و مثل گواردیولا بازیکنان را بچینید.

نمی‌توان هر Role و وظیفه‌ای را به هر بازیکن اعطا کرد. یک سری از بازیکنان خبره، پذیرش پست بهتری دارند و می‌توانند سریع‌تر به پست‌های جدید عادت کنند و بازی بهتری از خود به نمایش بگذارند. ممکن است یک مهاجم جذب کرده باشید و تنها حالت تمام‌کننده را داشته باشد و هنگامی‌که او را در پست مهاجم کاذب قرار دهید، خودش را گم کند. یک مهاجم دیگر مثل وینیسوس اما به‌راحتی می‌تواند وظایف مختلفی را حین بازی به نحو احسن انجام دهد.

بازیکنان کلاس جهانی و بااستعداد، برچسب Role++ دریافت می‌کنند. این نشان می‌دهد که آن بازیکن در پست خود بسیار ماهر است و می‌تواند کولاک به پا کند. قابلیت دیگر نیز امکان به اشتراک گذاشتن تاکتیک است. تاکتیک‌هایی که خودتان ایجاد می‌کنید را می‌توانید با یک کد ویژه در اختیار دوستان و بقیه قرار دهید یا از تاکتیک بقیه استفاده کنید. هرچند این قابلیت ممکن است به ضرر گیمرها تمام شود و تعدادی بتوانند تنها با وارد کردن کد تاکتیک برنده، حریف را بدون زحمت خاصی شکست دهند.

گیم پلی بازی FC 25

از دیگر تغییرات گیم پلی FC 25 باید به خطای تاکتیکی اشاره کرد. برای نمونه مهاجم حریف از سد تمام بازیکنان شما گذشته است و دارد با دروازه‌بان تک به تک می‌شود، یک خطای تاکتیکی می‌تواند دروازه را نجات دهد. ممکن است مدافع، کارت زرد یا حتی قرمز بگیرد، اما نجات دروازه قطعاً ارزشش را دارد. یک سری دریبل‌ها و حرکات نمایشی جدید هم اضافه شده است که می‌توانید در انیمیشن زیر آنها را مشاهده کنید. یکی از حرکت‌های نمایشی، فریب دادن دفاع یا دروازه با اقدام به شوت‌زنی است. کافی است در لحظه‌ی آخر از شوت پشیمان شوید و به این شکل تیم حریف را فریب دهید.

دروازه‌بان‌ها نیز پلی‌استایل دریافت کرده‌اند. بازی با پا بهتر، پرتاب با دست دورتر، دفع توپ سریع و بیرون آمدن از دروازه از جمله پلی‌استایل‌های تازه است. گفتنی است پاس کات‌بک در گیم پلی FC 25 آپدیت شده و گل زدن به این شکل، سخت‌تر شده است. به طور کل بازی اف سی 25 تغییرات آن‌چنان زیادی نداشته است، اما شرکت EA نمی‌تواند گیم پلی را به طور کل تغییر دهد و کام طرفداران قدیمی را تلخ کند.

منبع: PCGAMESN


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

عذرخواهی مایکروسافت از سازندگان بازی Enotria: The Last Song

بازی Enotria: The Last Song از عناوین سولزلایک مورد انتظار است که به‌تازگی، جنجال بزرگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد