تماشا کنید: بررسی مرسدس AMG وان توسط قهرمان سابق فرمول 1

ابرخودرو ۱,۰۶۳ اسب بخاری مرسدس AMG وان برای بررسی به محل تولدش، مرکز تست مرسدس‌بنز در اشتوتگارت، باز می‌گردد.

«نیکو اریک رُزبِرگ»، یک کارآفرین آلمانی-فلاندی، است که در سال ۲۰۱۶ و پس از ۱۰ سال حضور در رقابت‌های فرمول ۱ به قهرمانی رسید. او پس از بازنشستگی غیرمنتظره‌اش از تمام مسابقات موتوراسپرت به یک کارآفرین تبدیل شد و برای فعالیت در حوزه انرژی‌های پاک و حمل‌ونقل، مجموعه «گرین‌تک فستیوال» را تاسیس کرد. از آنجا که رزبرگ نمی‌توانست علاقه خود به خودروها را کنار بگذارد، یک کانال یوتیوبی را راه‌اندازی کرد که در آن به بررسی پیست‌ها، رانندگی با خودروهای مختلف و تجربه خرید ابرخودروهایی مانند کونیگ‌زگ و مرسدس AMG وان می‌پردازد.

مقالات مرتبط:

ویدئوی اخیر او در یوتیوب که تنها در یک روز بیش از ۸۰۰ هزار بازدیدکننده داشته، مربوط به تجربه رانندگی او از ابرخودروی تازه‌اش، AMG وان، در کنار راننده توسعه مرسدس AMG، «سباستین فاش»، است. این ابرخودرو در حالت تمام برقی که مناسب رانندگی شهری است می‌تواند از ۱۶۳ اسب بخار قدرت پیشرانه‌های برقی محور جلو استفاده کند. به گفته راننده توسعه این خودرو، در حالت برقی، گشتاور با افزایش سرعت بیشتر می‌شود و دلیل آن هم بهره‌مندی از یک دنده برقی است؛ درحالی‌که ریمک‌ نورا برای برطرف کردن این مسئله از دو دنده استفاده کرده که باعث افزایش هزینه می‌شود.

زمانی که راننده حالت هیبریدی و بزرگراه را انتخاب کند، صدای بسیار بلند پیشرانه ۱.۶ لیتری V6 ای-توربو به گوش او می‌رسد که با قدرت زیادی خودرو را به جلو پرتاب می‌کند. پایداری خودرو در این حالت همیشه حفظ می‌شود چون سیستم ESP و TCS تنها در حالت پیست خاموش می‌شوند و استفاده از آن حالت در جاده‌های عمومی غیرمجاز اعلام شده است؛ هر چند این تصمیم برای حفظ ثبات AMG وان برخلاف شخصیت خودروهای کوپه مرسدس AMG است اما قدرت زیاد آن و دلایل ایمنی باعث اتخاذ این تصمیم شده است.

AMG وان پیش از معرفی رسمی و رسیدن به دست خریدارانی چون رزبرگ موفق شد با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۳۵.۱۸۳ ثانیه، مقام سریع‌ترین خودروی جاده‌رو پیست نوربرگرینگ را به خود اختصاص داد. درصورت تمایل می‌توانید با خواندن مطلب «سریع ترین خودروهای پیست نوربرگرینگ؛ بهترین های جهنم سبز» با بهترین‌های پیست یادشده آشنا شوید. بنابراین این خودرو برای پیست طراحی شده اما استفاده از آن حالت نیازمند انجام روند مخصوصی است که تنها در حالت ایستاده انجام می‌شود؛ راننده می‌بایست با توقف خودرو، حالت پیست را با دکمه چرخشی روی فرمان انتخاب کند و پدال تعویض‌دنده به بالا را چند ثانیه نگه دارد. در این حالت، خودرو سلامت سیستم آیرودینامیک فعال و چند مولفه مهم دیگر را بررسی می‌کند و با کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، حالت پیست فعال می‌شود.

در این وهله هنوز سیستم‌های کنترلی مانند ESP خاموش نشده‌اند اما AMG وان به خودرویی تازه و وحشی تبدیل شده است. هدف رزبرگ، تست خودرواش در پیست کلاسیک مرسدس در اشتوتگارت است. او پس از رسیدن با شارژ کم باتری AMG وان مواجه می‌شود پس آن را درحالت شارژ قرار می ‌دهد تا با رانندگی آهسته، شارژ باتری از دینام تهیه شود.

از آنجا که پیست تست شرکت‌ها با اهداف خاص و نقشه منحصربه‌فرد ساخته می‌شود، راننده مرسدس او را پشت سر یک دستگاه سدان AMG 63 چهار در هدایت می‌کند. رزبرگ مجبور است در بخش‌های مشخصی از پیست مرسدس‌بنز، سقف سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را رعایت و از قسمت‌های خاصی از پیست که دست‌انداز دارند عبور نکند اما نهایتا به جایی می‌رسد که بتواند پایش را تا انتها روی پدال گاز فشار دهد و با قدرت و صدای خیره‌کننده AMG وان روبه‌رو شود.

او در ادامه از قسمت شیب‌دار و عمودی پیست عبور می‌کند، اشتباهاتی خنده‌دار را مرتکب می‌شود، شتاب خیره‌کننده خودروی خود را تست می‌کند، دونات می‌زند و نگاهی نزدیک و زنده به پیشرانه‌ تمام مسابقه‌ای AMG وان می‌اندازد که بیان حس‌وحال آن در کلمات بی‌فایده است؛ پس دعوت می‌کنم ویدئوی زیر را حتما تماشا کنید تا با صدا و حس‌وحال رانندگی مرسدس AMG وان بیشتر آشنا شوید. نظر شما درباره این ابرخودروی پیچیده و قدرتمند چیست؟ آیا این بهترین خودروی تولیدشده توسط مرسدس‌بنز است؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ابرخودروهایی که از کوروت ZR1 جدید در درگ 400 متر شکست می‌خورند

کوروت ZR1 جدید به گفتهٔ شورلت، در کمتر از ۱۰ ثانیه مسافت ۴۰۰ متر را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد