تغییر زمان بندی آپدیت ویندوز توسط مایکروسافت؛ اول AI PC بعد بقیه

مایکروسافت آپدیت 24H2 ویندوز 11 را منتشر کرده است اما تنها دارندگان کامپیوترهای هوش مصنوعی Copilot+ می‌‌توانند آن را دریافت کنند. در حال حاضر تنها رایانه‌های Copilot+ موجود در بازر، لپتاپ‌ها و دستگاه‌های 2 در 1 مجهز به Snapdragon X Elite هستند. به گفته مایکروسافت این بروزرسانی فعلا برای کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های x86 منتشر نخواهد شد.

به گزارش Tom’s Hardware، مایکروسافت اعلام کرده که آپدیت جدید پیش از پایان سال جاری میلادی برای رایانه‌های x86 منتشر خواهد شد. به این ترتیب نباید در آینده نزدیک منتظر ارائه این آپدیت برای این کامپیوترها باشیم.

این خبر گمانه‌زنی پیشین را تقویت می‌کند که مایکروسافت بخش زیادی از منابع خود را صرف توسعه نسخه ARM اپدیت جدید کرده تا بتواند طبق زمان‌بندی، در زمان عرضه اولین رایانه‌های Copilot+ مجهز به پردازند‌ه‌های X Elite این برزورسانی را منتشر کند.

اگر به عنوان کاربر رایانه‌های x86 می‌خواهید آپدیت 24H2 را امتحان کنید، مایکروسافت از طریق کانال‌های پیش‌نمایش Canary و Dev این آپدیت را در اختیار کاربران گذاشته. البته بهتر است در استفاده از نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز احتیاط کنید چرا که این نسخه‌ها در مرحله آزمایشی قرار دارند و با نصب آنها باید انتظار باگ و کرش سیستم را داشته باشید.

در همین رابطه بخوانید:

در لپ تاپ های نسل بعدی اینتل و AMD منتظر هوش مصنوعی +Copilot مایکروسافت نباشید

ذکر این نکته خالی از لطف نیست که غیر از ویژگی‌های مخصوص هوش مصنوعی، قابلیت به خصوصی در بروزرسانی 24H2 ویندوز 11 اضافه نشده. پس اگر عجله‌ای برای تجربه هوش مصنوعی ویندوز ندارید، می‌توانید با خیال راحت تا زمان عرضه نسخه رسمی این آپدیت بر کنید.

از قابلیت‌های «غیر هوش مصنوعی» افزوده شده به ویندوز در این بروزرسانی می‌توان به پشتیبانی از Wi-Fi نسخه 7، پشتیبانی ویندوز اکسپلورر از فایل‌های 7-zip و TAR و اضافه شدن دستور «sudo» به خط فرمان ویندوز اشاره کرد. اپلیکیشن Phone Link نیز یک آپدیت اساسی به خود دیده و اکنون به عنوان بخشی از منوی استارت عمل می‌کند.

البته توجه داشته باشید تنها کامپیوترهای x86 که می‌توانند گواهی Copilot+ را دریافت کرده و از قابلیت‌های هوش مصنوعی ویندوز بهره ببرند، لپتاپ‌های مجهز به APUهای Strix Point ای ام دی و Lunar Lake اینتل هستند که هنوز به بازار عرضه نشده‌اند.

با توجه به ویژگی‌های گفته شده آیا از نسخه آزمایشی این آپدیت استفاده خواهید کرد یا منتظر انتشار نسخه رسمی آن در پاییز آینده خواهید ماند؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

اخبار و خواندنی های موبایل | گزارش شیائومی از سه‌ماهه دوم 2024 – درآمدزایی خودروهای برقی و عملکرد قدرتمند گوشی‌های هوشمند | mobile.ir

واحد خبر mobile.ir : کمپانی شیائومی به تازگی گزارش مالی خود را از سه‌ماهه دوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد