تغییر توکنومیک اتنا با هدف جذب سرمایه‌گذاران بلندمدت! ایردراپ دوباره در راه است؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، تیم اتنا لبز (Ethena Labs) نقشه راه خود را به‌روزرسانی کرده و تغییرات مهمی را در توکنومیک توکن اتنا (ENA) اعمال کرده است. هدف از این تغییرات، تشویق سرمایه‌گذاری بلندمدت و افزایش مشارکت کاربران در اکوسیستم اتنا، عنوان شده است.

به این ترتیب، دارندگان اتنا که توکن‌های خود را از طریق ایردارپ دریافت کرده‌اند، ملزم هستند حداقل ۵۰ درصد از آنها را قفل کنند. روش‌های مختلفی برای قفل کردن توکن‌ها وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به قفل در اکوسیستم اتنا، پندل (Pendle) و سیمبیوتیک (Symbiotic) اشاره کرد.

در صورت عدم رعایت این قوانین، توکن‌های قفل‌نشده‌ کاربران میان کاربرانی که قوانین جدید را رعایت کرده‌اند، توزیع مجدد خواهد شد. در همین حال، اعلام شده که توکن‌های قفل‌نشده به تیم توسعه، بنیاد یا سرمایه‌گذاران تعلق نخواهد گرفت.

دستورالعمل‌های مربوط به نحوه‌ قفل کردن توکن‌ها در تاریخ ۲۳ ژوئن ارائه خواهد شد.

علاوه بر تغییرات در توزیع توکن، اتنا قابلیت‌های استیکینگ را نیز برای توکن بومی خود معرفی کرده است. این قابلیت جدید، کاربرد توکن اتنا در اکوسیستم را افزایش می‌دهد.

نقشه راه جدید اتنا لبز بر تعهد این تیم برای ساخت یک زیرساخت مالی تاکید می‌کند. در واقع، بلاکچین اتنا میزبان اپلیکیشن‌های مالی و زیرساختی خواهد بود که بر پایه توکن USDe به‌عنوان توکن کارمزد (گس)، ساخته شده‌اند.

به دنبال اعلام این تغییرات، برخی از اعضای جامعه‌ نسبت به الزامات جدید قفل کردن و وستینگ (vesting) توکن اتنا ابراز ناراضی کرده‌اند. آنها معتقدند که این تغییرات منصفانه نیست.

از سوی دیگر، شبکه اتنا با عبور ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده (TVL) در آن از ۳.۵ میلیارد دلار، به یک دستاورد قابل توجه دست یافته است. افزایش TVL این شبکه نشان می‌دهد که علی‌رغم جنجال‌ها، اتنا همچنان در حال جذب کاربران و سرمایه‌گذاران جدید است.

در صفحه قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال می‌توانید قیمت همه توکن‌ها و رمزارزها را به صورت زنده و لحظه‌ای مشاهده کنید.

نوشته تغییر توکنومیک اتنا با هدف جذب سرمایه‌گذاران بلندمدت! ایردراپ دوباره در راه است؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پرسودترین و پرضررترین رمزارزهای امروز (۱۱ تیر ۱۴۰۳)

زمان مطالعه: 2 دقیقه با توجه به داده‌های منتشرشده، اکثر ارزهای دیجیتال بازار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *