تعیین اعتبار ۲۲ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال در زنجان

به گزارش خبرآنلاین از زنجان، دکتر حسین محمدی صبح امروز در کارگروه اشتغال استان زنجان با بیان اینکه در اقتصاد چهار شاخص اصلی وجود دارد که اگر به این شاخصه ها توجه نشود حوزه های دیگر نیز تحت الشعاع قرار می گیرد،گفت:یکی از این شاخص ها،شاخص اشتغال و رصد نرخ بیکاری در استان هاستوی با بیان اینکه بیشترین میزان اشتغال باتوجه به نرخ مشارکت اقتصادی استان درکشور مربوط به استان زنجان بود و تصریح کرد افزایش نرخ مشارکت بالا ،زحمت ایجادشغل دراستان را مضاعف نموده است،اما با اینحال استان زنجان جزء استانهای برتر می باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان ۵۰/۹ درصد است،افزود:در حالی که میانگین کشوری بین ۴۰ تا ۴۱ درصد می باشد. معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه تعهد اشتغال استان در سال جاری ایجاد ۱۱۰۵۷ شغل است ،بیان کرد:از این میزان، ۴۰ درصد آن به دانش آموختگان اختصاص دارد که ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

محمدی با اشاره به اینکه درصد اشتغال فارغ التحصیلان در زنجان علیرغم بالابودن نسبت به میانگین کشوری از سطح مورد انتظار استان بالاست،گفت:ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان تنها با ارائه تسهیلات میسر نمی شود چرا که همکاری های بین بخشی به ویژه در حوزه صنعت ودانشگاه،موسسات کارآفرینی و کاریابی در این زمینه اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دفاتر کاریابی های استان ضعیف عمل می کنند،افزود:انتظار بر این است در این زمینه حرکت های جدی تری صورت بگیرد. معاون امور اقتصادی استانداری زنجان با بیان اینکه متقاضیان ایجاد اشتغال در استان نسبت به استان های دیگر بالاتر است و امسال ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد اشتغال در استان در نظر گرفته شده است،یادآور شد: نسبت اشتغال ایجاد شده و نرخ بیکاری استان نسبت به کشور عدد مطلوبی است.

46


منبع: https://www.khabaronline.ir/news/1944904/تعیین-اعتبار-۲۲-هزار-میلیاردی-برای-ایجاد-اشتغال-در-زنجان

درباره ی ماکان نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد