تعویض رایگان پیشرانه 100 هزار تویوتا توندرا و لکسوس LX

وجود مشکل در حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از ساخته‌های تویوتا و لکسوس باعث شده این خودروساز ژاپنی با صرف هزینه‌ای سنگین پیشرانه آن‌ها را تعویض نماید.


به‌طور معمول دو نوع فراخوان وجود دارد که یکی از نوع ساده و کم‌هزینه است که در زمان نسبتاً کوتاهی رفع می‌شود و فراخوان‌های دیگری نیز هستند که خودروسازان با صرف هزینه و زمان زیاد مجبور به رفع ایراد ساخته‌های خود می‌شوند. تویوتا در حال تجربه فراخوان نوع دوم است و چندی پیش نقصی را در پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی بکار رفته در وانت پیکاپ توندرا و شاسی بلندهای لکسوس کشف کرده است. این خودروها که مدل سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هستند بین نوامبر ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۳ ساخته شده‌اند. مشکل یاد شده می‌تواند باعث خاموش شدن ناگهانی و غیرمنتظره پیشرانه شود. در بیانیه منتشر شده NHTSA آمده است:

احتمال دارد برخی براده‌های آهن ناشی از ماشین‌کاری قطعات در زمان تولید پیشرانه‌ها پاک نشده باشند و این امر شاید باعث قفل کردن پیشرانه یا عملکرد خشن آن شود. همچنین احتمال دارد پیشرانه استارت نخورده و یا به‌طور ناگهانی خاموش شود. از کار افتادن پیشرانه در سرعت‌های بالا ریسک تصادف را افزایش خواهد داد.

زمانی که تویوتا اسناد مربوط به این مشکل را در می ۲۰۲۴ به NHTSA تحویل داد خاطرنشان کرد هنوز راه‌حل رفع این مشکل برای ۱۰۲,۰۹۲ دستگاه خودروی تحت تأثیر پیدا نشده است. ژاپنی‌ها در آن زمان تخمین زدند ۱ درصد از این خودروها شاید دارای نقص موردبحث باشند اما در ادامه گفتند که این فقط یک تخمین است زیرا به‌طور دقیق نمی‌توان تعداد خودروهایی را که از این مشکل رنج می‌برند تعیین کرد. دو ماه بعد تویوتا همچنان از تخمین دقیق‌تر خودروهایی با این مشکل ناتوان بود و به همین خاطر تصمیم گرفت پیشرانه تمامی خودروها را تعویض کند.

تویوتا می‌گوید این فراخوان فقط شامل نسخه‌های غیرهیبریدی از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربوی V35A است و نسخه‌های هیبریدی به خاطر وجود موتورهای برقی می‌توانند همچنان خودرو را به حرکت درآورند. این خودروساز ژاپنی بررسی این موضوع را از سال ۲۰۲۲ و پس از گزارش از کار افتادن خودروی یک مشتری شروع کرد. تویوتا تشخیص داد که بیرینگ های اصلی این پیشرانه خراب شده‌اند و در ادامه گزارش‌های مشابهی به دست شرکت رسید و تویوتا همچنان تا سال ۲۰۲۳ مشغول یافتن ریشه مشکل بود و در نهایت به این موضوع رسید که براده‌های آهن باقی مانده در پیشرانه می‌توانند باعث این مشکل شوند. نهایتاً پس از ثبت ۱۶۶ گزارش فنی و ۸۲۴ ادعای گارانتی روی این پیشرانه‌ها، تویوتا تصمیم به فراخوان و تعویض پیشرانه بیش از ۱۰۰ هزار توندرا و LX گرفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

آغاز تولید هیوندای N ویژن 74 تایید شد، خودرو اسپرت کره‌ای‌ها با موتور هیدروژنی

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و شایعات، سرانجام هیوندای از برنامه‌های خود برای تولید خودرو اسپرت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد