تصور نظام ارتباطات انسانی بدون رسانه بی‌معناست

به گزارش خبرگزاری برنا، امیرحسین انواری مشاور و دستیار ویژه رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما گفت: آنچه که امروز از رسانه می‌بینیم نه فقط اطلاع‌رسانی یک طرفه، بلکه تبادل اطلاعات بین رسانه و مخاطب است.

انواری با اشاره به تغییر ساختار رسانه‌ها گفت: رسانه با مخاطب وارد تعامل می‌شود به گونه‌ای که مخاطب هم نوعی رسانه است و این به خاطر ظهور ابزار و وسایل نوین ارتباطی در جامعه است که نقش رسانه را برای هر کاربر ایفا می‌کند.

انواری در ادامه افزود: برای مثال، تلفن همراه و نرم‌افزار‌های تجهیز شده آن، قابلیت فراوانی برای مخاطب در ایجاد بستر رسانه‌ای برای تعامل با گروه‌ها و سایر رسانه‌ها ایجاد می‌کند و دیگر برای دسترسی به رسانه نیاز به موسسات مطبوعاتی و بنگاه‌های رسانه‌ای نیست و هر کاربری با گوشی هوشمند خود می‌تواند جزئی از رسانه باشد.

وی افزود: از همین رو است که این روز‌ها ما با پدیده‌ای تحت عنوان «شهروند خبرنگار» روبرو هستیم. شهروند خبرنگار‌ها هر کدام بسان یک خبرگزاری عمل کرده و تجربه سال‌های اخیر ثابت کرده که حتی می‌توانند جریان سازی نمایند.

مشاور و دستیار ویژه رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی تصریح کرد:در ایران نیز این پدیده نیز ظهور وبروز مهمی داشته است. تا جایی که منشاء برخی تحولات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در کشورمان همین شهروند خبرنگار‌ها بوده اند که توسط با تلفن همراه هوشمند خود تولید محتوای مهمی کرده و به رسانه‌های حرفه‌ای خوراک مناسبی تحویل دهند.

وی اضافه کرد:بنابراین در دنیای امروز رسانه معنی قدیمی خود را از دست داده و در واقع رسانه دیگر منحصر به روزنامه نگاران و خبرنگاران حرفه‌ای و همچنین روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها نیست بلکه با تحول جدید هر فردی می‌تواند یک رسانه غیر رسمی ولی در عین حال موثر باشد.

انواری گفت:فلذا باید نگاه مان را به رسانه تغییر داده و از ظرفیت‌های جدید آن نیز سود ببریم.

این کارشناس رسانه در پایان یادآور شد: رسانه، پیشینه‌ای به قدمت تاریخ انسان دارد و انسان اولیه هم ابزار رسانای ابتدایی برای برقراری ارتباط با یکدیگر و دنیای پیرامون داشته است، و صورت تکامل یافته آن در تمدن فعلی انسان با خلق فضا‌های متنوع ارتباطی و رسانه‌ای، جهان بشر قرن ۲۱ را در طیفی از کارکرد‌های رسانه‌ای تعریف کرده است.

انتهای پیام/ 


منبع: https://borna.news/fa/news/2114714/امیرحسین-انواری-تصور-نظام-ارتباطات-انسانی-بدون-رسانه-بی‌معناست

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

ایده‌هایی که جهان را تغییر دادند: زنان چگونه برای حقوق خود مبارزه کردند؟

رویداد ۲۴: فمینیسم دارای معانی متعدد و مختلفی است، اما در اصل به فلسفه‌ای سیاسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *