تصاویر دیجیتالی جذاب از مزدا میاتا هامیج دیزاین منتشر شد

طراحان مستقل دنیای خودرو تصاویری غیر رسمی از مزدا میاتا هامیج دیزاین را با الهام از نسل اول این رودستر جذاب ژاپنی منتشر کرده‌اند.


مزدا در شش‌ماهه ابتدایی امسال عملکرد بسیار خوبی در آمریکا داشته و از ژانویه تا ژوئن ۲۰۲۴ توانسته فروش ۲۰۲,۴۸۶ دستگاهی را ثبت کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد. استقبال از خودروهای سواری و شاسی‌بلند مزدا به ترتیب ۵.۸ و ۱۰.۷ درصد بیشتر شده و طبیعتاً سهم قدبلندهای مزدا از کل فروش این برند بیشتر بوده و بیش از ۱۸۰ هزار دستگاه را به خود اختصاص داده‌اند.

البته همچنان خودروهای سواری همچنان مزدا ۳ سدان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و به‌طور مثال فروش این خودرو بیش از ۳۲ درصد رشد داشته هرچند میزان فروش خودروی نمادین مزدا MX-5 میاتا حدود ۲۷ درصد کاهش را نشان می‌دهد. چهارمین نسل میاتا اولین بار در بهار سال ۲۰۱۵ تولید شد و هم‌اکنون با گذشت حدود یک دهه از آن زمان شاهد قدیمی شدن این خودرو هستیم هرچند ژاپنی‌ها در سال‌های ۲۰۱۸، ۲۰۲۱ و امسال نسبت به ارتقای نسل فعلی میاتا اقدام کرده‌اند. به همین خاطر جای تعجبی ندارد که بسیاری از افراد منتظر اقدام بعدی مزدا درباره رودستر محبوب خود باشند.

اگر این سؤال را از طراحان مستقل دنیای خودرو بپرسید پاسخ آن‌ها رندرهایی خواهد بود که مشاهده می‌کنید. طراحان کار دیزاین ورلد پروژه‌ای غیر رسمی با نام میاتا هامیج را در نظر گرفته‌اند که ادای احترامی به نسل NA از خودروی موردبحث محسوب می‌شود. به همین خاطر طراحان سعی داشته‌اند ویژگی‌های متمایز رودستر مزدا را حفظ نمایند هرچند ویژگی‌هایی همچون طراحی روباز بدون سقف مشابه استون مارتین V12 اسپیدستر، مک لارن الوا، فراری مونزا SP1 و SP2 و… را در خودرو به چشم می‌خورد.

البته برخلاف اسپیدسترهای یاد شده، این مزدا میاتا هامیج کوچک همچنان قیمت پایین خود را حفظ خواهد کرد و درعین‌حال ریشه‌های نسل اول میاتا در سال ۱۹۸۹ را نیز به نمایش خواهد گذاشت. طراح این پروژه به دنبال ساختاری سبک‌وزن، طراحی مینیمالیستی، دینامیک متوازن و گیربکس دستی بوده است. با اینکه بدنه خودرو استایل نسل اول مزدا MX-5 میاتا را به همراه دارد اما کابین آن ترکیبی از عناصر سنتی و مدرن است و یک نمایشگر بزرگ در داشبورد به همراه صندلی‌های پارچه‌ای و دوربین‌های عقب جزو ویژگی‌های برجسته آن هستند. نظر شما درباره این طرح غیررسمی و دیجیتالی چیست؟ آیا مزدا باید دوباره به ریشه‌های خود بازگشته و نسل اول میاتا را به شیوه‌ای مدرن احیا کند؟ یا اینکه روند تکاملی نسل فعلی را ادامه داده و ریسک نکند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

هر آنچه از سوپراسپرت برقی فراری می‌دانیم

اولین سوپراسپرت فراری سال آینده رونمایی خواهد شد و در ادامه قصد داریم مروری داشته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد