تصاویر دیجیتالی جذاب از شاسی‌بلند برقی فراری منتشر شد

طراحان مستقل دنیای خودرو رندرهای جذابی را از شاسی‌بلند دو در و برقی فراری منتشر کرده‌اند.


با اینکه فراری در سال خودروهای زیادی تولید نمی‌کند اما راه‌های زیادی برای جلب‌توجه وجود دارد و یکی از آن‌ها مربوط به استراتژی تولید محصولات برقی و بدون آلایندگی است. جدیدترین محصول هیجان‌انگیز فراری با نام ۱۲ چیلیندری شناخته می‌شود که نه تنها نیم نگاهی به گرند توررهای افسانه‌ای دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی داشته بلکه ادای احترامی به تایپ F167 پیشرانه وسط و دیفرانسیل عقب نیز محسوب می‌شود. این هیولا بدون استفاده از توربو و سیستم هیبریدی قدرت ۸۳۰ اسب بخاری را از دل نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری بیرون می‌کشد.

ایتالیایی‌ها می‌گویند تا زمانی که قوانین اجازه دهند پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر را حفظ خواهند کرد اما این به معنی فکر نکردن به آینده‌ای برقی نیست و فراری قبلاً محصولاتی پلاگین هیبریدی همچون ۲۹۶ و SF90 را تولید کرده است. به زودی یک خودروی تمام برقی هم به محصولات این برند اضافه خواهد شد و شاید قیمتی فراتر از نیم میلیون دلار داشته باشد. اخیراً نیز نسخه پیش‌تولیدی این خودرو رؤیت شده هرچند طراحی آن دارای ویژگی‌های عجیبی همچون خروجی‌های اگزوز غیرواقعی است. البته مطمئن نیستیم که طرفداران فراری نسخه نهایی این خودرو را دوست خواهند داشت یا خیر.

بجای این خودرو، طراحان مستقل رندرهایی از یک محصول متمایز فراری را منتشر کرده‌اند، خودرویی برقی که می‌تواند دومین کراس اور مارانللو پس از پورسانگوئه باشد. واضح است که این تصاویر به هیچ عنوان رسمی نیستند و تنها ایده‌ای جذاب از شاسی‌بلند کوپه فراری تنها با دو در را ارائه می‌کنند. طراح این رندرها چی هیون لی دانشجوی دانشگاه هنرهای کره جنوبی است و نام آن را فراری ویچنزا گذاشته است. لی می‌گوید در طراحی این خودرو از قطعات آیرودینامیکی الهام گرفته که به بدنه نفوذ می‌کنند. چنین طرحی را می‌توان در ورودی‌های جانبی بخش عقب خودرو دید. با این نوع طراحی جریان هوا از طریق گلگیرها عبور کرده و از زیر چراغ‌های عقب به خارج هدایت می‌شود.

بی‌شک با رندرهای یک فراری برقی روبرو هستیم زیرا خبری از ورودی‌های هوای بزرگ در بخش جلو و خروجی‌های اگزوز عقب نیست. شاسی‌بلند برقی فراری برای لذت سواری در هر نوع آب و هوایی طراحی شده و تصاویر آن نیز در شرایط متنوعی منتشر شده است. متأسفانه طراح این خودرو تصاویری از کاکپیت را منتشر نکرده و نمی‌دانیم که قوای محرکه برقی آن از چه نوعی است؛ اما قطعاً می‌توانیم ویچنزا را جذاب‌تر از چیزی بدانیم که این روزها می‌بینیم. تا زمان معرفی اولین خودروی برقی فراری، شاید پورسانگوئه جذاب‌ترین قدبلند تاریخ این برند بماند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۴ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

مقایسه نیسان ترا و دایون Y7، تنها شاسی‌بلندهای شاسی مستقل بازار

اگر خواهان شاسی‌بلند صفرکیلومتری با شاسی مستقل و توانایی‌های آفرود بالا باشید، در حال حاضر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *