تشریح فرایند دریافت كارت ورود به جلسه و نكات مهم برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری

به گزارش روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، دکتر علی صدر با اشاره به فرایند برگزاری نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403، گفت: نوبت دوم آزمون سراسری سال 1403 روزهای پنجشنبه و جمعه 21 و 22 تیر برگزار می‌شود. آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح روز پنجشنبه و آزمون گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر روز پنجشنبه 21 تیر ماه و آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه 22 تیر ماه برگزار خواهد شد.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور افزود: كارت‌ شركت در‌ آزمون‌ همه داوطلبان به‌همراه راهنمای شركت در آزمون در سامانه جامع آزمون سراسری برای مشاهده و پرینت در دسترس است و داوطلبانی كه در 2 گروه آزمایشی شامل یک گروه آزمایشی اصلی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی به همراه یکی از گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی متقاضی شده‌اند دارای 2 کارت هستند.

وی با بیان اینکه برای شركت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت كارت شركت در آزمون و هم‌چنین اصل كارت ملی و یا اصل شناسنامه عكس‌دار و ارائه آن الزامی است، گفت: داوطلبان درصورت مشاهده نقص احتمالی در كارت شركت در آزمون، باید بر اساس آدرس مندرج در اطلاعیه پرینت کارت شرکت در آزمون به واحدهای رفع‌نقص در 408 شهرستانی که آزمون در آنجا برگزار می‌شود، مراجعه کنند. لازم به تأکید است در این آزمون تغییر گروه آزمایشی و حوزه امتحاني به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست و از مراجعه به واحدهای رفع‌نقص کارت، برای این موارد جداً خودداری شود.

دکتر صدر افزود: داوطلبان هر يك از گروه‌های آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني در صورت علاقه‌مندی به رشته علوم ورزشي و همچنین داوطلبان گروه آزمايشي هنر در صورت علاقه‌مندي به رشته‌های مندرج در بند 8 قسمت « پ » اطلاعیه پرینت کارت باید در سامانه جامع آزمون سراسری نسبت به انتخاب مورد مربوط و پرداخت هزینه آزمون عملی و اعلام علاقه‌مندی به این رشته‌ها اقدام کنند. داوطلبان علاقه مند به رشته علوم ورزشی باید در جلسه آزمون گروه‌های آزمایشی علوم‌ریاضی، علوم‌انسانی و یا علوم‌تجربی و داوطلبان علاقه مند به رشته های هنر در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر باید حداقل در یکی از نوبت های اول و یا دوم آزمون سراسری سال 1403 حاضر بوده باشند.

معاون آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، تأکید کرد: فرآيند برگزاري آزمون صبح‌ها رأس‌ ساعت‌ 8:00 (هشت) و بعدازظهر ساعت 14:30 (دو و نیم بعد از ظهر) آغاز می‌شود و دربِ حوزه‌های امتحاني به ترتیب رأس‌ ساعت‌ 7:30 صبح و 14:00 (دو بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن دربِ حوزه‌های امتحاني ممانعت به عمل خواهد آمد و هر داوطلب براي حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرينت كارت شركت در آزمون گروه آزمايشي مربوط‌، لازم است اصل كارت ملي و يا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سياه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاكن و يك سنجاق و يا سوزن همراه داشته‌ باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: داوطلبان بايد از آوردن وسايل اضافي از جمله کیف‌دستی، ساك دستي، هرگونه دستگاه ارتباطي و الکترونیکی، کیف، جزوه، كتاب، ماشين حساب، هرگونه يادداشت و نظاير آن و همچنين وسايل شخصي به جلسه آزمون اكيداً خودداري کنند و بديهي است كه همراه داشتن هر كدام از این وسایل تخلف بوده و مجازات به دنبال خواهد داشت.

دکتر صدر درباره دفترچه‌ی سوالات هر گروه آزمایشی گفت: در گروه آزمایشی علوم ریاضی دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی با ۴۰ سؤال و ۷۰ دقیقه زمان پاسخگویی، دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سؤال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است. در گروه آزمایشی علوم انسانی دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی با ۸۰ سؤال و ۸۵ دقیقه زمان پاسخگویی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد با ۸۰ سؤال و ۷۵ دقیقه زمان پاسخگویی است.

وی افزود: در گروه آزمایشی علوم تجربی سه دفترچه اختصاصی با سه پاسخنامه پیش بینی شده و دفترچه شماره ۱ شامل درس زیست شناسی با ۴۵ سؤال و 45 دقیقه زمان ، دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی با ۶۵ سؤال و 75 دقیقه زمان، دفترچه شماره ۳ شامل درس های ریاضی و زمین شناسی با ۴۵ سؤال و 60 دقیقه زمان جمعا تعداد ۱۵۵ سؤال و ۱۸۰ دقیقه زمان پاسخگویی و دفترچه شماره ۴ ویژه دیپلمه‌های بهیاری با ۳۰ سؤال و ۲۰ دقیقه زمان پاسخگویی است و در گروه آزمایشی هنر یک دفترچه اختصاصی شامل دروس درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی فیزیک و خلاقیت تصویری و تجسمی با ۱۰۰ سؤال و ۱۱۵ دقیقه زمان پاسخگویی و در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی یک دفترچه اختصاصی شامل درس های آزمون زبان تخصصی (انگلیسی، آلمانی، فرانسه، روسی و ایتالیایی) با ۷۰ سؤال و ۱۰۵ دقیقه زمان پاسخگویی پیش بینی شده است.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

10 ساعت تلاش برای نجات شش کوهنورد در طالقان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدباقر خلفی گفت: ساعت ١٧:٥٨ سه شنبه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *