تست سرعت و شتاب مرسدس AMG وان در بزرگراه

ابر خودروی مرسدس AMG وان با ۱۰۴۹ اسب بخار خود راهی بزرگراه‌های بدون محدودیت سرعت آلمان شده است.


این هایپرکار برای حمله به پیچ‌ها طراحی شده و مرسدس بنز از آن به عنوان خودروی فرمول یک خیابان‌ها نام می‌برد؛ اما وجود ۱۰۴۹ اسب بخار قدرت نیز باعث می‌شود وان یک هیولا در خط مستقیم باشد و ویدئوی منتشر شده از تست‌های سرعت و شتاب در بزرگراه‌ها مؤید این موضوع است.

اخیراً یکی از کانال‌های یوتیوب فعال در حوزه خودرو با مرسدس AMG وان راهی بزرگراه‌ها شده است. این خودرو توانست قبل از کاهش سرعت خود به دلیل ترافیک موجود به سرعت ۳۴۷ کیلومتر در ساعت دست یابد که رقم بسیار بالایی به شمار می‌رود. یک پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو به همراه سه موتور برقی باعث تولید قدرت ۱۰۴۹ اسب بخار می‌شوند. پیشرانه این خودرو تا ۱۱ هزار دور در دقیقه دوران می‌کند و به خاطر اینکه خبری از متریال سرکوب کننده صدا در کابین نیست بنابراین می‌توان صدای پیشرانه را به‌طور کامل شنید.

مرسدس AMG می‌گوید حداکثر سرعت وان به ۳۵۲ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما با توجه به عملکرد خودرو در بزرگراه به نظر می‌رسد سقف سرعت واقعی ابر خودروی ژرمن‌ها بیشتر باشد. با وزن حدود ۱۶۸۰ کیلوگرمی و آیرودینامیک فعال، شاید هایپرکار وان به راحتی بتواند سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت را رد کند. علاوه بر غرش پیشرانه ۶ سیلندر فرمول یک می‌توانیم ناله موتور برقی را بشنویم که در حالت برقی تشدید می‌شود. به این معجون باید صدای خاص گیربکس سکونشئال به ویژه در زمان تعویض دنده‌ها را نیز بیفزاییم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای




منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

سرمایه‌گذاری بزرگ مرسدس بنز روی پیشرانه‌های درون‌سوز

مرسدس بنز پس‌ازاینکه متوجه شد اهداف الکتریکی‌سازی‌اش بیش‌ازحد بلندپروازانه بوده، اکنون قصد سرمایه‌گذاری بزرگی روی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *