تریلر فیلم ترسناک نوسفراتو ریمیک منتشر شده، ولی امکان دیدن آن وجود ندارد

فیلم نوسفراتو (Nosferatu) که در سال ۱۹۲۲ اکران شد یکی از فیلم‌های ترسناک کلاسیک تاریخ سینما محسوب می‌شود. حالا که بیش از یک قرن از اکران آن گذشته نسخه بازسازی شده آن قرار است در کریسمس پیش و رو به اکران درآید. اما یک نکته عجیب درباره این فیلم عجیب وجود دارد. با وجود اینکه تریلر این اثر منتشر شده امکان دیدن آن وجود ندارد.

رابرت ایگرز که کارگردان فیلم‌های تحسین شده‌ای نظیر The Lighthouse و The Nortman محسوب می‌شود، در جدیدترین پروژه خود به سراغ بازسازی فیلم نوسفراتو رفته و می‌خواهد آن را در کریسمس سال آینده اکران کند. این فیلم بر اساس نسخه اورجینال که در سال ۱۹۲۲ اکران شد ساخته می‌شود و تا به حال اطلاعات کمی از آن به بیرون درز کرده است؛ چرا که سازندگان این اثر می‌خواهند تا جای ممکن آن را مرموز و ناشناخته نگه دارند.

انیمه Wind Breaker بهترین اثر برای طرفداران مدرسه قهرمانه من و دیمن اسلیر

اما حالا که به تدریج به اکران این فیلم نزدیک‌تر می‌شویم تریلر آن به صورت انحصاری برای تماشاچیان فیلم The Bikeriders در سینماهای آمریکا پخش شده است. شاید این سوال برای شما پیش آید که چرا تریلر یک فیلم ترسناک باید به صورت انحصاری برای تماشاچیان یک اثر با محوریت موتور سوارها پخش شود. پاسخ سوال مذکور این است که وظیفه اکران هر دو اثر برعهده شرکت Focus Features قرار دارد و آن‌ها از این روش برای بازاریابی اثر مورد انتظار خود استفاده کرده‌اند.

اما شرکت پخش کننده این فیلم‌ها تصمیم عجیبی اتخاذ کرده‌اند. با وجود اینکه هم Nosferatu و هم The Bikeriders در خاک بریتانیا به اکران در می‌آیند، اما مانند آنچه که در آمریکا دیدیم تریلر فیلم اول در حین پخش فیلم دوم پخش نخواهد شد. به عبارتی ساده‌تر اگر بریتانیایی‌ها بخواهند به تماشای فیلم The Bikeriders بروند برخلاف آمریکایی‌ها موفق به تماشای تریلر فیلم نوسفراتو نخواهند شد. بدین ترتیب آن‌ها هم باید مثل ما ایرانی‌ها برای تماشای تریلر اثر مذکور صبر کنند تا شرکت ناشر تصمیم بگیرد آن را در سطح اینترنت به انتشار درآورد.

جناب ویلم دفو در عادی‌ترین حالت ممکنش (حالت عادی او ترسناک است)

بازسازی فیلم نوسفراتو کلا عجیب و ترسناک به نظر می‌رسد و حتی بازاریابی آن هم مانند سینمایی‌های دیگر به صورت عادی انجام نمی‌شود. البته فیلم اصلی که در سال ۱۹۲۲ اکران شد هم به هیچ وجه یک اثر معمولی به شمار نمی‌رود و حال و هوای عجیبش باعث شد که پس گذشت بیش از یک قرن هنوز هم در مورد آن صحبت کنیم. تقریبا هیچ یک از افرادی که فیلم اصلی را در زمان اکران دیده‌اند زنده نیستند و همین موضوع نوسفراتو را ترسناک‌تر جلوه می‌دهد.

اما اگر بخواهیم به عجایب اثر مذبور اضافه کنیم باید به معرفی بازیگرهای آن بپردازیم. رابرت ایگرز از بیل اسکاشگورد و ویلم دفو برای ایفای نقش شخصیت‌های این فیلم استفاه کرده که هر دو آن‌ها پیوندی جدانشدنی با شخصیت‌های منفی و دنیای وحشت دارند. اگر اسم بیل اسکاشگورد به گوش‌تان آشنا نمی‌آید باید اشاره کنیم که او در واقع بازیگر پنی‌وایز در فیلم IT است که در زمان خود سر و صدای زیادی به پا کرد.

خلاصه داستان و نقد قسمت اول فصل دوم خاندان اژدها | زدی ضربتی ضربتی نوش کن

فیلم نوسفراتو که نسخه بازسازی شده اثر اصلی به شمار می‌رود داستانی مانند منبع الهام خود خواهد داشت. داستان فیلم در مورد یک دختر جوان است که یک خون‌آشام ترسناک به نام کونت ارلوک عاشقش می‌شود. اما خب رابطه عاشقانه یک دختر بخت برگشته و یک خون‌آشام موضوعی معمولی نیست و موقعیت‌های غیرقابل منتظره‌ای خلق می‌کند. فیلم Nosferatu در تاریخ ۵ دی در خاک آمریکا به اکران در می‌آید و با چند روز تاخیر در روز ابتدایی سال ۲۰۲۵ راه خود را به سینماهای سایر دنیا پیدا خواهد کرد.

نظر شما در این باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با تیم کافه‌بازار و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: DigitalSpy


میزگیم سینمایی با امید لنون و شایان | چی بیینیم؟ چی بازی کنیم؟


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پس از تماشای فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر کدام بخش‌های مانگا را باید بخوانیم؟

پس از آن که فصل چهارم انیمه دیمن اسلیر به پایان رسید، استودیو Ufotable اعلام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *