ترفندهای پر برگ شدن گیاهان آپارتمانی / گلت کچلم باشه و بدون برگ اینجوری میشه گیسوکمند

شایانیوز- نگهداری از گل و گیاه این روزا توسص طراحان دکور زیادی توصیه میشه چرا که این زیبارویان میتونن معجزه ای در دکور شما به پا کنن که حتی شاید تو خیالتون هم نگنجه به خاطر همین واجبه که شما حداقل یک الی دوتا گلدون رو تو خونه داشته باشید و با وجود اون به دکور زینت ببخشید و در این بین هم فرقی نمیکنه که انتخابتون از بین گیاهان آپارتمانی لوکس باشه و یا یه گیاه ساده رو برای تزیین خونه استفاده کنید چون همه ی اون ها به نوبه ی خودشون میتونن زیباسازی فضا رو به بهترین نحو ممکن انجام بدن طوری که هر بیننده ای با دیدنشون از شدت زیبایی به وجود اومده حظ کنه.

ولی خب در این بین یه موضوعی که وجود داره این هست این زیبارویان تنها خاصیتی که دارن زیباسازی فضا نیست چرا که شما میتونید از دیگر خواص اون ها هم بهره مند بشید مثلا در این بین هستن گیاهانی که انرژی منفی رو دفع میکنن و از این رو میتونن گیاهان رفع کننده ی چشم زخم باشن که توی فنگشویی توصیه شده ازشون نگهداری کنید پس این سبزرویان زیبا میتونن خواص بسیاری داشته باشن. اما در این بین شما باید در نگهداری و مراقبت از اون ها نهایت تلاش خودتون رو کنید تا از این خواص بهره مند بشید مثلا در صورتی که برگ های اون ها کمه به سراغ ترفندهای پر برگ شدن گیاهان برید تا زیبایی و شادابیه بیشتری بهشون ببخشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

برای پر برگ شدن گیاهان آپارتمانی برای اون ها نور مناسب تهیه کنید

یکی از مهم ترین عواملی که سبب رشد هر چه بهتر و بیشتر گیاهان آپارتمانی میشه نور هست به همین دلیل شما باید به میزان نوری که به اون ها میرسه توجه ویژه ای داشته باشید چرا که همه ی گیاهان حتی اونایی که مقاوم به کم نوری و سایه دوست هم هستن برای رشدشون به نور نیاز دارن و خب در صورتی که میزان نوری که به اون ها باید برسه تامین بشه عملکرد گل شما هم بهتر خواهد شد.

بنابراین شما باید برای رشد هر چه بهتر و سریع تر گیاه خودتون و همچنین پر پشت شدن برگاش گلدون گیاه رو در مکانی قرا بدید که نور کافی بهش برسه. به عبارت دیگه گیاهان قادر هستن که با ما صحبت کنن پس در صورتی که برگ های اون ها ضعیف بود بدونید که با زبون بی زبونی از کم رسیدن نور بهشون گله و شکایت دارن که شما باید این موضوع رو براشون رفع کنید.

برای پرپشت شدن برگ گیاهتون بهش آب کافی برسونید

آبیاری نامناسب و یا کمبود آب میتونه یکی از دلایلی باشه که رشد گیاه رو به تعویق میندازه در اصل کمبود آب در یه گیاه سبب لول شدن برگ ها و کوچک ماندن قد و قامت گیاه میشه. درمورد اکثر گیاهان هم بهتره که برای آبیاری اون ها اجازه بدید که بین نوبت های آبدهی خاک یه مقدار خشک بشه البته که این مورد ر مورد گیاهان مختلف متفاوته.

به عنوان مثال ممکن هست که یه گیاهی نیاز داشته باشه خاکش به طور کامل خشک بشه و بعد اون رو آبیاری کنید و یا یه گیاهی علاقمند باشه که خاکش همیشه مرطوب باشه. برای تعیین کردن میزان خشکیه خاک هم کافیه که از دو روش استفاده کنید در روش اول برای مشخص شدن میزان خشک بودن خاک میتونید انگشت خودتون رو داخل خاک ببرید و بعد رطوبت رو متوجه بشید و یا از روش دیگه استفاده کنید و گلدون رو بلند کنید و با سنجیدن وزن اون میزان رطوبت خاک رو مشخص کنید.

گیاه رو برای پرپشت شدن هرس کنید

گاهی اوقات برای این که یه گیاه با برگ های پرپشت داشته باشید باید برگ های اون رو هرس کنید که البته این نکته به کلی میتونه سلامت گیاه شما رو تضمین کنه. در اصل هرس کردن گیاهان سبب میشه که انرژی در وسط پایه ی پگیاه متمرکز بشه و به طرفین اون هدایت نشه و اینطوری رشد گیاه بیشتر و بیشتر بشه و سرعت بگیره. به همین دلیل شما میتونید توی فصل بهار و تابستون شاخه های کناریه گیاه رو هرس کنید تا ظاهر اون متراکم و همچنین فشرده تر به نظر بیاد. پس این موضوع هم به نوبه ی خودش به شما در راه داشتن یه گیاه زیباتر و سرسبز تر کمک شایانی خواهد کرد.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

پنتاگون: اوکراین پس از سقوط جنگنده F-16 از ما درخواست کمک نکرد – ایرنا

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: با نزدیک شدن به تاریخ برگزاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد