تحولات عراق، ۲۷ تیر ۱۴۰۳



چهارشنبه 27 تیر 1403 – 14:56



منابع محلی شب گذشته ادعا کردند که دو فروند پهپاد انتحاری متعلق به گروه‌های مقاومت توسط سامانه‌های پدافندی در نزدیکی پایگاه عین الاسد واقع در استان الانبار سرنگون شدند.

۱- بغداد:
– در ۲ تیر ماه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در مراسم افتتاح مرکز جدید ستاد عملیات فرماندهی پدافند هوایی را افتتاح کرد.
– در ۶ تیر ماه، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با آلینا رومانوفسکی، سفیر آمریکا در بغداد، روند گفتگوهای جاری میان کمیته‌های عالی نظامی عراق و آمریکا درباره پایان مأموریت ائتلاف بین‌المللی و راه‌های نهایی کردن این مذاکرات برای رسیدن به توافق درباره جدول زمانی خروج نیروها را بررسی کرد.

۲- کرکوک:
در ۹ تیر ماه، نیروهای امنیتی عراق، یکی از عناصر گروه تروریستی داعش را در استان کرکوک بازداشت کردند.

۳- الانبار:
در ۲۶ تیر ماه، منابع محلی ادعا کردند که دو فروند پهپاد انتحاری متعلق به گروه‌های مقاومت توسط سامانه‌های پدافندی در نزدیکی پایگاه عین الاسد سرنگون شدند.

۴- در ۱ تیر ماه، در نتیجه حمله هواگردهای ناشناس به شهر البوکمال واقع در استان دیرالزور سوریه، عبدالله الصافی، از نیروهای کتائب سید الشهداء عراق به شهادت رسید.

۵- در ۳ تیر ماه، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، هدفی در شهر ایلات واقع در جنوب فلسطین اشغالی را با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار دادند.

۶- در ۳ تیر ماه، مقاومت اسلامی عراق، هدفی را در سواحل دریاچه المیت در شرق فلسطین اشغالی با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار داد.

۷- در ۴ تیر ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در شهر حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد.

۸- ابوآلا الولائی، دبیرکل گروه مقاومت کتائب سید الشهداء عراق با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، رژیم اسرائیل را در مورد آغاز هرگونه جنگ جدید تهدید کرد. الولائی اعلام کرد در صورت وقوع جنگ در لبنان، کتائب سید الشهداء عراق از انواع تسلیحات نظامی زرادخانه خود استفاده خواهد کرد و اهداف را در رژیم اسرائیل با دقت بالایی مورد هدف قرار خواهد داد.

۹- قیس الخزعلی دبیرکل گروه مقاومت عصائب اهل الحق عراق اسرائیل را نسبت به آغاز جنگ جدید علیه لبنان برحذر داشت. الخزعلی تهدید کرد در صورت وقوع جنگ فراگیر، منافع راهبردی متحد اصلی اسرائیل یعنی ایالات متحده آمریکا در غرب آسیا مورد هدف قرار خواهد گرفت.

۱۰- در ۶ تیر ماه، نیروهای مقاومت اسلامی عراق، هدفی را در شهر اشغالی ایلات با استفاده از پهپاد مورد حمله قرار دادند.

۱۱- در ۷ تیر ماه، نیروهای مسلح یمن با همکاری مقاومت اسلامی عراق و با یاری خداوند متعال، با چند فروند پهپاد انتحاری عملیات نظامی مشترکی را در بندر حیفا علیه کشتی اسرائیلی ام‌اس‌سی مانزانیلو (MSC Manzanillo) انجام دادند.

۱۲- در ۱۹ تیر ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در شهرهای ایلات و حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد.

۱۳- در ۲۰ تیر ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در مناطق اشدود و حومه جنوبی حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد.

۱۴- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جمع گروهی از فارغ التحصیلان یک مرکز نظامی در استانبول اظهار داشت: در آینده بسیار نزدیک، پایان عملیات در شمال عراق را اعلام خواهیم کرد.

۱۵- همزمان با افزایش حملات مقاومت اسلامی عراق علیه مواضع رژیم صهیونیستی، تصاویری از نظارت میدانی شیخ اکرم الکعبی، دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء بر عملیات یگان‌های پهپادی مقاومت اسلامی عراق هنگام شلیک به‌سمت اهداف صهیونیستی در عمق سرزمین‌های اشغالی در محرم ۱۴۴۶ هجری قمری منتشر شده است.

۱۶- در ۲۵ تیر ماه، مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به مواضع اسرائیل در شهرهای ایلات و حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد.

۱۷- در ۲۶ تیر ماه، رزمندگان مقاومت اسلامی عراق، پایگاه معالیم در فلسطین اشغالی را با استفاده از پهپادهای انتحاری مورد هدف قرار دادند.


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

حمله مقاومت عراق به نیروگاه صنعتی حیفا

پنجشنبه 8 شهریور 1403 – 09:54 مقاومت اسلامی عراق با انتشار بیانیه‌ای از حمله به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد