تحولات سوریه، ۲۷ تیر ۱۴۰۳



چهارشنبه 27 تیر 1403 – 18:59



یک کاروان نظامی آمریکایی متشکل از ۴۰ دستگاه کامیون، روز گذشته از طریق مرز کردستان عراق (گذرگاه غیرقانونی الولید) وارد استان حسکه سوریه شده و پس از آن عازم پایگاه الشدادی شد.

۱- حلب:
– در ۲۷ تیر ماه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در حومه شهر تل رفعت واقع در استان حلب، هدف حمله توپخانه‌ای مسلحین تحت حمایت ترکیه قرار گرفت.
– در ۲۶ تیر ماه، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) یک کاروان نظامی به خطوط تماس با مسلحین در اطراف شهر منبج اعزام کردند.
– در ۲۵ تیر ماه، ارتش ترکیه، مواضع نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) در حومه غربی شهر منبج را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد.
– در ۲۵ تیر ماه، در پی حمله پهپادی ارتش ترکیه به حومه شهر منبج، سه تن از نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF) کشته شدند.

۲- ادلب:
– در ۲۲ تیر ماه، منابع محلی اعلام کردند که ابومحمد الجولانی، سرکرده هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) برای دومین‌بار طی هفته‌های اخیر، در یکی از بیمارستان‌های شهر سرمدا هدف ترور قرار گرفت. گفته می‌شود یک پرستار قصد داشت تا دارویی ناشناخته به سرکرده تحریر الشام تزریق کند اما بلافاصله توسط نیروهای تیم حفاظتی الجولانی بازداشت شد.
– در ۲۱ تیر ماه، جنگنده‌های ارتش روسیه، مواضع مسلحین در مناطق عرب سعید و الشیخ سندیان را مورد هدف قرار دادند.

۳- درعا:
در ۲۰ تیر ماه، یک دستگاه BMP متعلق ارتش سوریه در مسیر جاسم‌‏-انخل هدف حمله مسلحین قرار گرفت. مسلحین ادعا کردند که در این حمله، تعدادی از نظامیان سوری شهید و زخمی شدند.

۴- دیرالزور:
– در ۱ تیر ماه، هواگردهای ناشناس (احتمالا آمریکایی) اهدافی را در شهر البوکمال مورد حمله قرار دادند. پس از حمله، منابع نزدیک به ائتلاف آمریکایی اعلام کردند که در این حمله، یک محموله تسلیحات ایرانی پس از عبور از مرز عراق و ورود به سوریه در خارج از البوکمال مورد اصابت قرار گرفته است.
– در ۱۲ تیر ماه، منابع محلی از پرواز پهپادهای شناسایی ارتش تروریستی آمریکا در حومه شرقی استان دیرالزور خبر دادند.
– در ۲۲ تیر ماه، یک فروند هواپیمای حامل تجهیزات لجستیک در پایگاه ائتلاف آمریکایی در میدان نفتی العمر به زمین نشست.

۵- حسکه:
– در ۲۶ تیر ماه، یک کاروان نظامی آمریکایی متشکل از ۴۰ دستگاه کامیون از طریق مرز کردستان عراق (گذرگاه غیرقانونی الولید) وارد استان حسکه سوریه شده و پس از آن عازم پایگاه الشدادی شد.
– در ۲۵ تیر ماه، بر اثر انفجار مین در غرب حسکه، دو غیرنظامی سوری کشته شدند.
– در ۲۴ تیر ماه، نیروهای ائتلاف آمریکایی یک مانور نظامی در پایگاه الشدادی برگزار کردند.

۶- طرطوس:
در ۱۹ تیر ماه، رژیم صهیونیستی از سمت دریای مدیترانه در غرب بانیاس با چند فروند موشک، اهدافی در اطراف شهر بانیاس را مورد حمله قرار داد. این حمله منجر به وقوع خسارات مادی شد. حمله اسرائیل به حومه بانیاس، درست یک روز پس از آن صورت گرفت که یک کشتی باری ایرانی در بندر لاذقیه پهلو گرفته بود.

۷- دمشق:
– در ۱۹ تیر ماه، در نتیجه حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به یک دستگاه خودرو در نزدیکی روستای یعفور واقع در غرب دمشق، یکی از نیروهای حزب‌الله لبنان به نام یاسر نمر قرنبش (ملقب به ابوالفضل و حاج امین) به شهادت رسید.
– در ۲۴ تیر ماه، رژیم اسرائیل از سمت جولان اشغالی سوریه، برخی مواضع نظامی ارتش سوریه در جنوب و یک ساختمان در منطقه کفرسوسه دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. پدافند هوایی ارتش سوریه موفق به انهدام تعدادی از موشک های اسرائیلی شد. این حمله منجر به شهادت یک نظامی سوری و زخمی شدن سه تن دیگر شد.

۸- در ۶ تیر ماه، رژیم اسرائیل از سمت جولان اشغالی سوریه، برخی نقاط را در جنوب سوریه هدف حمله هوایی قرار داد. پدافند هوایی ارتش سوریه موفق به انهدام تعدادی از موشک های اسرائیلی شد. این حمله منجر به شهادت دو نفر، مجروح شدن یک نظامی و وقوع خسارات مادی شد.

۹- در ۱۷ تیر ماه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان یک سخنرانی اعلام کرد: دعوتمان از اسد را انجام خواهیم داد. این دعوت امکان دارد در هر زمان و لحظه‌ای صورت گیرد. امیدواریم روابط ترکیه و سوریه را به آنچه در گذشته بود، بازگردانیم. وی گفت: اکنون به جایی رسیده‌ایم که به محض اینکه بشار اسد گامی برای بهبود روابط با ترکیه بردارد، پاسخ مثبتی خواهیم داد.

۱۰- در ۲۳ تیر ماه، ارتشبد مایکل اریک کوریلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ارتش تروریستی آمریکا (سنتکام) برای بررسی آخرین وضعیت منطقه از پایگاه‌های نظامی اردن و سوریه دیدار کرد.

۱۱- رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از قریب الوقوع بودن پایان عملیات نیروهای مسلح این کشور علیه حزب کارگران کردستان در عراق و سوریه خبر داد.

۱۲- در ۲۷ تیر ماه، مرکز مصالحه روسی در سوریه اعلام کرد: مسلحین ۴ بار آتش بس در منطقه ادلب را نقض کردند.

برای مشاهده در اندازه اصلی کلیک کنید


منبع

درباره ی ماکان نیوز

مطلب پیشنهادی

جزئیات قرعه کشی جدید ایران خودرو

به گزارش . ساناپرس، براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته مراسم قرعه‌کشی محصولات ایران‌ خودرو ساعت ۹ یک‌شنبه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به سايت خوش آمديد !


براي مشاهده مطلب اينجا را کليک کنيد